EDITOR'S PICK

Συγκριτική δοκιμή Volkswagen T-Roc, Hyundai KONA, Ford Puma, Renault Captur: «Η τάξη του 2020»

sygkritiki-dokimi-volkswagen-t-roc-hyundai-kona-ford-puma-renault-captur-i-taxi-tou-2020-613113

Η κυκλοφορία της 2ης γενιάς του Renault Captur καλείται να συνεχίσει μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία. Η εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά του δείχνουν πως μπορεί να τα καταφέρει. Ωστόσο, η παρουσία πολλών νέων μοντέλων στην κατηγορία B-SUV, σημαίνει πως θα χρειαστεί να προσπαθήσει λίγο παραπάνω. Το συγκρίνουμε με τα επίσης νέα Ford Puma και Hyundai Kona Hybrid αλλά και με το πλέον εδραιωμένο μοντέλο της κατηγορίας, το VW T-Roc.

Πριν από περίπου 30 χρόνια, ο διεθνής Άγγλος επιθετικός Γκάρι Λίνεκερ έδωσε έναν ορισμό του ποδοσφαίρου που έμεινε στην ιστορία. «Το ποδόσφαιρο είναι απλό άθλημα. Είκοσι δύο παίκτες κυνηγούν μια μπάλα για 90 λεπτά, και στο τέλος κερδίζουν οι Γερμανοί», είχε πει λίγο μετά τον αποκλεισμό της Αγγλίας στον ημιτελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1990 από την Γερμανία στα πέναλτι. Μια ματιά στο lineup του συγκριτικού μας, δημιουργεί έναν αντίστοιχο προβληματισμό, προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα της κατηγορίας των B-SUV.

Λογικό, καθώς δύο από τα μέλη της παρέας, είναι τα VW T-Roc και Ford Puma. Το πρώτο έχει την τύχη να φιλοξενεί στο αμάξωμά του ένα από τα πιο εμπορικά σήματα της αγοράς και το δεύτερο είναι το μοντέλο με το οποίο η Ford επιχειρεί να φέρει στην κατηγορία ίσως το μοναδικό στοιχείο που της λείπει: το… fun to drive. Απέναντί τους, η πιο σοβαρή πρόταση των Κορεατών στην κατηγορία, το Hyundai Kona και μάλιστα στην υβριδική εκδοχή του και φυσικά, ο νέος της παρέας, το Renault Captur.

Το Captur μόνο εύκολο έργο δεν έχει απέναντί του, αλλά εδώ που τα λέμε, αν υπάρχει μία εταιρεία που παραδοσιακά μπορεί να ορθώσει ανάστημα απέναντι στον οποιονδήποτε σε αυτή την κατηγορία, αυτή είναι η Renault. Πρόκειται για την μάρκα που μας σύστησε τα MPV εδώ και μερικές δεκαετίες. Και η οποία έχει κάθε λόγο να θεωρεί πως μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και στα SUV, τα οποία δεν είναι τίποτα άλλο, από την εξέλιξη των MPV που με τη σειρά τους βλέπουν το είδος τους να απειλείται με εξαφάνιση, ακριβώς εξαιτίας της απήχησης που γνωρίζουν τα SUV όλων των διαστάσεων.

ΓΑΛΛΙΚΗ ΦΙΝΕΤΣΑ

Για αρχή το Captur καταφέρνει να ξεχωρίσει σε έναν ακόμη τομέα που παραδοσιακά τα καταφέρνουν οι Γάλλοι. Την σχέδιαση. Ακολουθεί ως είθισται το family look της μάρκας όπως αυτό διαμορφώθηκε μέσα από τα Megane και Clio, με το αποτέλεσμα να το δικαιώνει απόλυτα, καθώς αισθητικά είναι το πιο ελκυστικό από τα μοντέλα του συγκριτικού. Είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ σημαντική είναι η αναβάθμιση και στο εσωτερικό του. Τόσο ποιοτικά, όσο και λειτουργικά.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις συνεπάγονται μεγαλύτερους χώρους και η τοποθέτηση συρόμενων πίσω καθισμάτων κατά 16 εκατ. είναι ένα σημαντικό ατού. Παράλληλα, οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα που φτάνουν τα 27 λίτρα, προκύπτουν ως φυσική κληρονομιά της Renault από τα MPV. Πολύ καλή είναι και η τιμή των 536 λίτρων του χώρου αποσκευών, αν και θα πρέπει να διευκρινιστεί, πως η τιμή αυτή προκύπτει όταν η πίσω σειρά καθισμάτων μετακινηθεί τέρμα προς τα εμπρός, κάτι που αν συμβει, ουσιαστικά καταργεί τον χώρο για τα πόδια όσων κάθονται πίσω.

Κατά τα λοιπά, ο υποψήφιος αγοραστής του νέου Captur, μπορεί να περιμένει ένα αυτοκίνητο που εναρμονίζεται πλήρως με το σύγχρονο περιβάλλον της αγοράς. Αυτό σημαίνει πως οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων και οθονών infotainment είναι εκεί, με τις διαστάσεις τους να εξαρτώνται από την έκδοση εξοπλισμού, η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει όσα θα μπορούσες να ζητήσεις και οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι δεκάδες.

Στα μηχανικά μέρη, μοιραία στο επίκεντρο βρίσκεται ο κινητήρας 1.3 λίτρων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Mercedes. Αποδίδει 130 ίππους και αποδεικνύεται ελαστικός και όχι ιδιαίτερα θορυβώδης. Σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις στην πόλη και άνετα ταξίδια. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι και η ρύθμιση της ανάρτησης με ξεκάθαρο προσανατολισμό στην άνεση, δίνουν και το στίγμα της 2ης γενιάς του Captur. Ενός όμορφου, ιδιαίτερα πρακτικού και με καλούς χώρους μοντέλου, που στοχεύει ακόμη ψηλότερα από τον επιτυχημένο προκάτοχό του.

ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ PUMA

Το Ford Puma που έχει στην πλάτη του μερικές εβδομάδες παραπάνω παρουσίας στην αγορά, έχει από την πλευρά του σημαντικά χαρακτηριστικά να αντιπαραθέσει. Δεν είναι μόνο η σχεδίασή του, που αποπνέει δυναμισμό, αλλά και μία σειρά από επιπλέον χαρακτηριστικά, που του προσδίδουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Θα μπορούσε να αναφερθεί η ύπαρξη για πρώτη φορά στην κατηγορία καθισμάτων με λειτουργία μασάζ, όμως υπάρχουν πολύ πιο ουσιαστικά σημεία στο νέο Puma.

Πρώτον, ο μεγάλος χώρος αποσκευών που κρύβει μία έκπληξη κάτω από το πάτωμά του. Η Ford το ονομάζει Megabox και είναι ακριβώς αυτό. Ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων σε βολικό σχήμα και με πλαστική επένδυση, που μπορεί να χωρέσει αρκετά πράγματα. Δεύτερον, το σύστημα start&stop του κινητήρα, όπως θα ήθελες να είναι. Δηλαδή να σταματά και να επανεκκινεί τον κινητήρα χωρίς καν να γίνεται αντιληπτό. Θέλεις κι άλλα; Ανάλογα με την έκδοση, τα καλύμματα όλων των καθισμάτων διαθέτουν φερμουάρ, που επιτρέπει την αφαίρεση και πλύσιμό τους. Και ναι, έχει και το Puma ψηφιακό πίνακα οργάνων και μάλιστα 12,3 ιντσών.

Η πολυβραβευμένη σειρά κινητήρων EcoBoost της Ford, καλωσορίζει στο πρόσωπο του Puma την υβριδική εποχή, έστω και στη mild εκδοχή της. Η ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια εξασφαλίζει την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας σε μία μπαταρία 48 Volt. Στη θεωρία, οι 125 ίπποι του Puma είναι η χαμηλότερη ισχύς μεταξύ των μοντέλων του συγκριτικού. Στην πράξη, είναι αρκετοί για να κινήσουν το αμάξωμα του SUV της Ford παραπάνω από αξιοπρεπώς. Η έξτρα ροπή των 50 Nm που προκύπτει από τον ηλεκτροκινητήρα, βοηθάει στο τράβηγμα χαμηλά, εκεί όπου σε περίπτωση απουσίας του θα εντοπιζόταν το πρόβλημα.

Το 6άρι κιβώτιο είναι καλό, το τιμόνι επίσης και τελικά χωρίς να το κουράζουμε, το Puma καταφέρνει να αποσπάσει τον τίτλο του πιο ευχάριστου οδηγικά B-SUV, αν και υπολείπεται σε αίσθηση των Fiesta και Focus, ενώ μιας και το έφερε η κουβέντα, ο ήχος του 3κύλινδρου συνόλου δεν είναι ακριβώς συναρπαστικός...

ΟΝΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ

Το T-Roc από την πλευρά του, παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στην κατηγορία αφ’ υψηλού. Όχι γιατί είναι το καλύτερο απ’ όλα, αλλά διότι πουλάει περισσότερο απ’ όλα - τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα γυρίσεις να κοιτάξεις στο δρόμο, αν όμως περάσεις μερικές μέρες μαζί του, είναι πολύ πιθανό να σκεφτείς σοβαρά την απόκτησή του.

Δεν έχει την ελκυστική εμφάνιση των Captur και Puma, δεν διαθέτει την πρακτικότητα του Renault και δεν προσφέρει τις δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης του Ford, όμως είναι ένα καθαρόαιμο VW με ότι αυτό συνεπάγεται. Έχει πολύ προσεγμένη ποιότητα συναρμολόγησης, καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και στην έκδοση με τον 1.5 TSI των 150 ίππων και το κιβώτιο DSG, διαθέτει και το καλύτερο σχετικό δίπτυχο της αγοράς. Μαζί με την πιο βαριά φανέλα της κατηγορίας σε επίπεδο ονόματος. Όπως συμβαίνει και με μία σειρά άλλων μοντέλων της VW, έτσι και το T-Roc έρχεται να επιβάλλει το νόμο της χρυσής τομής.

ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΦΑΒΟΡΙ

Και κάπου εδώ, μπαίνει στο κάδρο και το Hyundai Kona. Οι Κορεάτες άργησαν σχετικά να μπουν στο στίβο των B-SUV, όταν όμως το έκαναν, έφεραν στην αγορά ένα ιδιαίτερα αξιόλογο μοντέλο, που συν τοις άλλοις, είναι διαθέσιμο σε μεγάλο αριθμό εκδόσεων, δίνοντας πολλές επιλογές στους υποψήφιους αγοραστές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η υβριδική έκδοση του Kona καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.

Ο κινητήρας του είναι ατμοσφαιρικός 1.6 λίτρων με απόδοση 105 ίππων. Μη βιάζεσαι να βγάλεις συμπέρασμα, γιατί συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 32kW που συνεισφέρει επιπλέον 170 Nm στα 147 Nm του θερμικού συνόλου. Τα τελικά νούμερα είναι 141 ίπποι και 265 Nm ροπής, με το Kona να έχει τη δυνατότητα να κινείται κάνοντας χρήση μόνο του θερμικού ή του ηλεκτρικού κινητήρα, ή και των δύο μαζί. Η μετάδοση της κίνησης, γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Το εσωτερικό του Kona αν και διατηρεί τις σχεδιαστικές φόρμες των Κορεατών, είναι σύγχρονο και ποιοτικό. Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι ικανοποιητικοί χωρίς να είναι κορυφαίοι, ενώ στα υπέρ του μοντέλου της Hyundai είναι η ύπαρξη χώρων για μικροαντικείμενα. Ο χώρος για τις αποσκευές πάντως, υπολείπεται των μοντέλων του συγκριτικού.

Όπως συμβαίνει με την πλειοψηφία των μοντέλων της κατηγορίας, έτσι και το Kona, δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσες drivers car. Ωστόσο η αίσθηση που δίνει στον οδηγό του, είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί σβέλτα και να προσπεράσει με ασφάλεια. Αυτά είναι τα καλά ενός υβριδικού συνόλου. Φυσικά, μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί να κυμαίνεται στα επίπεδα ακόμη και κάτω των 6 λίτρα/100 χλμ.

Υπάρχει λοιπόν ξεκάθαρος νικητής μεταξύ των μοντέλων του συγκριτικού; Η απάντηση είναι όχι. Ακόμη και οι διαφορές στις τιμές μεταξύ τους, είναι βέβαιο πως στην πράξη θα είναι μικρότερες από αυτές που αποτυπώνονται στους πίνακες. Γιατί στις περιπτώσεις των Captur και Puma αφορούν στις βασικές εκδόσεις, ενώ στις περιπτώσεις των ακριβότερων T-Roc και Kona, αφορούν στα 1.5 λίτρα και το υβριδικό, αντίστοιχα.

Αν η οδήγηση είναι η προτεραιότητά σου, το Puma είναι η καλύτερη επιλογή, δίνοντάς σου ως δώρο τη δυναμική εμφάνιση και την μπόλικη τεχνολογία. Το Captur είναι το πιο κομψό και πρακτικό μοντέλο από τα τέσσερα. Υπόσχεται τις πιο άνετες μετακινήσεις μαζί με το T-Roc, το οποίο διαθέτει και όλα όσα ζητά ένα αγοραστής... VW. To Kona από την πλευρά του είναι ένα μοντέρνο, αξιόπιστο και άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο για τα δεδομένα της κατηγορίας, το οποίο στην υβριδική version αποδεικνύεται και αρκετά οικονομικό στη χρήση. Η αποδοχή του αποτυπώνεται και μέσα από τους πίνακες πωλήσεων, όπου βρίσκεται μέσα στο Top 3 της κατηγορίας.

Τελικά η σωστή διατύπωση θα ήταν «τα B-SUV είναι μια κατηγορία στην οποία συμμετέχουν σχεδόν όλες οι εταιρείες και στο τέλος, κερδίζει ο αγοραστής».

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο