EDITOR'S PICK

Με ανανεωμένα χαρακτηριστικά το Citroen C3 1.2

me-ananeomena-charaktiristika-to-citroen-c3-1-2-614822

Θέμης Θεοδωρόπουλος

 

Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του, η Citroen ανανέωσε το C3, με διακριτικές αλλά αισθητές αλλαγές, κυρίως στην εμφάνισή του. 

Το Citroen C3 έχει -μετά από 18 χρόνια κυκλοφορίας- εδραιώσει την θέση του στην αγορά ως ένα ασφαλές, μοντέρνο αυτοκίνητο με αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης. Η ανανεωμένη του έκδοση «πάτησε» πάνω σε αυτές τις αξίες και τις ανέπτυξε, προσθέτοντας στο αμάξι νέα χρώματα, νέες ζάντες, νέες επενδύσεις εσωτερικού αλλά και αρκετά νέα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. 

Με μία πρώτη ματιά, το νέο C3 ξεχωρίζει σημαντικά από τον προκάτοχό του στο μπροστινό μέρος του: Η μάσκα με το σήμα της γαλλικής εταιρείας φτάνει μέχρι και τα διπλά LED φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι πλέον μικρότερα, ενώ και οι εισαγωγές του αέρα επανασχεδιάστηκαν. Μία εξωτερική αλλαγή που δεν είναι αμέσως αισθητή αλλά κάνει το νέο μοντέλο να ξεχωρίζει καθαρά από το παλιό, είναι ότι πλέον τα Αirbumps που βρίσκονται στις πόρτες είναι αντί για επτά μικρές «φούσκες», τρεις μεγαλύτερες. Μαζί με την ανανεωμένη έκδοση του C3, η Citroen παρουσίασε δύο καινούργια χρώματα αμαξώματος, τέσσερα χρώματα οροφής, τρία αυτοκόλλητα οροφής, αλλά και δύο νέα σχέδια για ζάντες (16 και 17 ιντσών) για το μοντέλο, με τους χρωματικούς συνδυασμούς εξατομίκευσης να φτάνουν σχεδόν τους 100. 

Στο εσωτερικό του νέου C3, μας υποδέχονται τα νέα καθίσματα Advanced Comfort Seats (τα οποία μέχρι πρότινος βρίσκονταν αποκλειστικά στα C4 Cactus και C5 Aircross), που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε και ως «πολυθρόνες», καθώς ο σχεδιασμός τους τείνει προς τα εκεί και το επίπεδο άνεσης τους είναι εξαιρετικό. Φυσικά, η Citroen προσέθεσε και στο εσωτερικό δύο νέες επιλογές για την επένδυση του ταμπλό για ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης.  Οι χώροι στο εσωτερικό του C3 παραμένουν μεγάλοι και άνετοι, με «έξυπνους» αποθηκευτικούς χώρους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει πλέον χωρητικότητα 300 λίτρων. 

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η προσθήκη του πρωτόγνωρου συστήματος Connected CAM Citroën™. Πρόκειται για μία full HD κάμερα καταγραφής της Citroën, η οποία διαθέτει  μεγάλη γωνία θέασης 120°, μνήμη αποθήκευσης 16GB και σύστημα GPS. Είναι τοποθετημένη πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη και είναι σε θέση να καταγράψει ό,τι υπάρχει στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι φωτογραφίες μεταφέρονται αυτόματα στο smartphone του χρήστη, μέσω μίας ειδικής εφαρμογής. Το C3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στο οποίο η Citroen προσθέτει αυτό το «κεφάτο» χαρακτηριστικό. 

Μηχανικά, δεν έγιναν αλλαγές, καθώς έχει αποδειχθεί πως πρόκειται για μία «πετυχημένη συνταγή». Το C3 της δοκιμής εξοπλίζεται με τον πολυβραβευμένο κινητήρα PureTech 1.2, στην πιο οικονομική του μορφή. Πρόκειται για την ατμοσφαιρική εκδοχή του τρικύλινδρου μοτέρ, το οποίο αποδίδει 82 ίππους. Σε σχέση με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα ίδιας απόδοσης, o PureTech μειώνει τις εκπομπές των ρύπων και -σημαντικότερα- την κατανάλωση καυσίμου περίπου κατά 25%. Στον πραγματικό κόσμο, αυτό σημαίνει ότι κάθε 100 χιλιόμετρα εξοικονομεί περίπου 2 λίτρα καυσίμου. Οι 82 ίπποι ακούγονται λίγοι, αλλά χάρη στην ροπή των 120Nm και στο χαμηλό βάρος (λιγότερο από έναν τόνο) του C3, είναι υπερ-αρκετοί και το αυτοκίνητο κινείται με μια ευχάριστη «ζωηράδα». Φυσικά, σε αυτό βοηθάει και η σχέση των ταχυτήτων στο χειροκίνητο κιβώτιο του, που του επιτρέπουν να επιταχύνει γοργά κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά. Η έλλειψη μίας έκτης ταχύτητας στο κιβώτιο των 5 σχέσεων γίνεται αισθητή μόνο στα μεγάλα ταξίδια, δικαιολογώντας την απουσία της από ένα αυτοκίνητο «πόλης» (ακόμη και αν η έκδοση των 110 ίππων συνοδεύεται από κιβώτιο 6 σχέσεων). 

Πιθανώς οι πιο σημαντικές προσθήκες στο νέο C3 βρίσκονται στον τομέα της ασφαλείας και της υποβοήθησης του οδηγού, με το άθροισμα των παραπάνω συστημάτων να φτάνουν αισίως τα 12. Λειτουργίες (που είχαμε συνηθίσει σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών) όπως την υποβοήθηση στάθμευσης, ο έλεγχος τυφλών σημείων, η διατήρηση λωρίδας αλλά και το ενεργό σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα του οδηγού, κρατώντας τον ασφαλή και ξεκούραστο. 

Με μοντέρνο σχεδιασμό, πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, έναν πολυβραβευμένο οικονομικό κινητήρα, υψηλό επίπεδο άνεσης και πιο σημαντικά, με χαμηλή τιμή (σε σχέση με τον ανταγωνισμό του), το νέο Citroen C3 αποδεικνύει πως είναι ένας άξιος υποψήφιος για τους αγοραστές της κατηγορίας.  Η γαλλική εταιρεία, ακολουθώντας την τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας, ετοιμάζει και μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση για το C3, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το 2022.  

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο