TOP NEWS

Πίσω από το τιμόνι του νέου SEAT Leon FR

piso-apo-to-timoni-tou-neou-seat-leon-fr-615254

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η ιδέα που συνέλαβε και υλοποίησε η Seat στο πρόσωπο του νέου Leon, βρίσκει τον ιδανικό εκφραστή της στην έκδοση FR, που φροντίζει να σου περάσει το μήνυμα του σπορ dna, πριν ακόμη βρεθείς στη θέση οδήγησης.

Έχουν περάσει πάνω από 15 χρόνια από την εποχή που ο όμιλος VW, έχοντας συγκεντρώσει αρκετές μάρκες στο portfolio του προχώρησε σε έναν διαχωρισμό τους δημιουργώντας δύο άτυπα γκρουπ, τα sport και luxury. Αν και την εποχή εκείνη η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε να επιδείξει τόσες συνεργασίες όσες σήμερα σε πατώματα, μηχανικά μέρη κλπ., το αφήγημα της VW σήκωνε πολύ κουβέντα. Τι ακριβώς είναι αυτό που καθιστά μια μάρκα σπορ; Είναι η σχεδίαση; H ύπαρξη στη γκάμα, εκδόσεων με έμφαση στις επιδόσεις ή ακόμη σημαντικότερο, η ύπαρξη μοντέλων που ανήκουν σε κατεξοχήν σπορ κατηγορίες, όπως τα coupe και τα roadster; Aρκούν αυτά τα στοιχεία για να χαρακτηρίσουν την ταυτότητα της μάρκας;

Όποια από τις απαντήσεις κι αν δεχτείς ως σωστή, το line up των μοντέλων που διέθετε η κάθε μία από τις μάρκες που η VW είχε υπό την σκέπη της, δεν μπορούσε να δικαιολογήσει την κατηγοριοποίηση που η ίδια η VW είχε κάνει. Η Seat για παράδειγμα, είχε τοποθετηθεί μαζί με την Audi και την Porsche στο γκρουπ των σπορ μαρκών. Στην αντίπερα όχθη, οι Skoda και VW θεωρητικά διαχώριζαν τη θέση τους από τον χαρακτηρισμό «σπορ». Κι όμως, υπήρχαν στις τάξεις τους εκδόσεις, που δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνες των μοντέλων της Seat -αν δεχτούμε πως η Audi είχε πάντα το προνόμιο να έχει κάποια σαφώς πιο niche μοντέλα στο δικό της portfolio.

Στο τοπίο που έχει δημιουργηθεί σήμερα, ένας διαχωρισμός εταιρειών όπως αυτός που μόλις ανέφερα, θα είχε σαφώς πιο δυσδιάκριτα όρια. Πώς να παίξεις το χαρτί του σπορ, σε ένα μοντέλο που μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με ένα σωρό άλλα μοντέλα, αρκετά από τα οποία ανήκουν μάλιστα σε διαφορετικές κατηγορίες; Δύσκολα πράγματα. Κι όμως, στην εποχή της απόλυτης αυτοκινητικής ομογενοποίησης, υπάρχουν παραδείγματα που αποδεικνύουν πως η παραπάνω εξίσωση, μπορεί και να έχει λύση. Πάρε για παράδειγμα το Fiat 500X και το Jeep Renegade. Ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη, όμως τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα. Θέλεις κι άλλο; Η Σειρά 1 της BMW μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Mini. Ποιος μπορεί να υποστηρίξει πως αυτά τα δύο αυτοκίνητα, μετά την κοινή τους αφετηρία μοιράζονται και το ίδιο μονοπάτι;

ΚΙ ΟΜΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ

Η ουσία όλων των παραπάνω είναι πως από τη στιγμή που όπως αποδεικνύεται, υπάρχει λύση στο πρόβλημα της διαφοροποίησης, τα πάντα καταλήγουν να είναι θέμα βούλησης. Και κάπου εδώ μπαίνει στο κάδρο η νέα γενιά του Leon. Του εμβληματικότερου μοντέλου στη γκάμα της Seat μετά το Ibiza. Η ειρωνία για το μοντέλο της Seat, είναι πως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του, είναι ένα μοντέλο που έχει τις ίδιες προδιαγραφές. Το VW Golf. Γιατί; Ας υποθέσουμε πως είσαι αγοραστής της μικρομεσαίας κατηγορίας και έχεις μια σειρά από μοντέλα ανάμεσα στα οποία καλείσαι να επιλέξεις. Απέναντι σε οποιοδήποτε από αυτά, τι έχει να αντιτάξει το VW γκρουπ; Δύο μοντέλα: τα Leon και Golf που έχουν κοινά μηχανικά μέρη – εξαιρούμε την Octavia γιατί δεν αποτελεί κλασικό hatchback. Η λογική λέει πως επιλέγεις εκείνο με το μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Δηλαδή το Golf. Εκτός κι αν η Seat θυμήθηκε να επιβεβαιώσει την τοποθέτησή της στις σπορ μάρκες του γκρουπ.

Κι αυτό ακριβώς συνέβη. Το Leon ειδικά στην έκδοση FR της δοκιμής, κλείνει το μάτι σε όσους πιστεύουν ακόμη πως η χαρά της οδήγησης δεν έχει πάρει οριστικό διαζύγιο από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ο κινητήρας 1.5 των 150 ίππων μπορεί να βρίσκεται κάτω και από το καπό του Golf, όμως η fun διάσταση περιλαμβάνεται μόνο στο Leon. Η θέση οδήγησης σαφώς πιο οδηγοκεντρική, ο πίνακας οργάνων πιο σπορ, τα καθίσματα με καλύτερη πλευρική στήριξη και οι κόκκινες ραφές σε τιμόνι, κιβώτιο και καθίσματα ολοκληρώνουν το statement της Seat.

ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΚΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ

Θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις απλώς placebo, όμως όχι, δεν είναι μόνο η ιδέα σου. Το Leon FR έχει κατά 15 χλστ. χαμηλότερη ανάρτηση σε σχέση με τα υπόλοιπα Leon και πατά σε τροχούς 18 ιντσών. Σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, μπορεί να ανεβάσει τους σφυγμούς του οδηγού του σαφώς ευκολότερα απ’ ότι ένα Golf. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αναμενόμενα υψηλά, ενώ και η αίσθηση που παρέχει το τιμόνι είναι καλύτερη του προσδοκώμενου, για τις εποχές που ζούμε.

Όλα αυτά ακούγονται πολύ καλά. Μη μου πεις πως έχει και καλύτερα; Έχει, αλλά μην περιμένεις αυτά να σχετίζονται με την κατανάλωση. Fun to drive και οικονομία ποτέ δεν πορεύτηκαν μαζί. Αυτή είναι μια εξίσωση που ακόμη αναζητά λύση. Τα καλύτερα έχουν να κάνουν με τους χώρους. Γιατί το νέο Leon έχει αυξημένο μήκος κατά 8,5 ολόκληρα εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο, φτάνοντας τα 4,37μ. Το μεταξόνιό του (2,68μ.) είναι κατά 5 εκατοστά μεγαλύτερο από του Golf και οι χώροι επιβατών από τους καλύτερους της κατηγορίας.

Τα τελευταία χρόνια η Seat περνά ουσιαστικά κάτω από τα ραντάρ της αγοράς σε επίπεδο πωλήσεων. Το νέο Leon αποτελεί κατά μία έννοια έκπληξη. Όχι γιατί είναι τόσο εντυπωσιακά καλό, όσο διότι καταφέρνει να αποτελέσει μία πραγματικά διαφορετική πρόταση από το Golf. Και φυσικά, γιατί αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό είναι που του δίνει βάσιμες ελπίδες να πετύχει ένα καλό πλασάρισμα στα charts των μικρομεσαίων μοντέλων hatchback.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο