EDITOR'S PICK

Των πόλεων η μάχη: Συγκρίνουμε τα Toyota Yaris, Volkswagen Polo και Opel Corsa

ton-poleon-i-machi-sygkrinoume-ta-toyota-yaris-volkswagen-polo-kai-opel-corsa-615754

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Μια ματιά στα στοιχεία πωλήσεων του segment B των τελευταίων χρόνων, αρκούν για να σε πείσουν πως τα μοντέλα της συγκεκριμένης συγκριτικής δοκιμής, συνθέτουν την G3 της κατηγορίας supermini. Η νέα γενιά του πιο εμπορικού μοντέλου της ελληνικής αγοράς τίθεται σε αντιπαράθεση με δύο εξίσου δυνατές προτάσεις στη πιο καυτή κατηγορία.

Έφτασε λοιπόν η στιγμή για την 4η γενιά του Yaris, να πατήσει ελληνική άσφαλτο. Ενός μοντέλου που ο χαρακτηρισμός δημοφιλές, δεν αρκεί για να καταδείξει την αποδοχή που απολαμβάνει στην εγχώρια αγορά. Μια αγορά, που το έχει αναδείξει σε αδιαμφισβήτητο κυρίαρχό της. Αν υποθέσουμε πως οι επιλογές του αγοραστικού κοινού, προκύπτουν μέσα από μία διαδικασία που εμπεριέχει μεγάλη δόση λογικής, τότε θα θεωρούσαμε φυσιολογικό οι πωλήσεις ενός μοντέλου να φθίνουν, όσο πλησιάζει η στιγμή της αντικατάστασής του. Όχι, αν πρόκειται για μοντέλο της Toyota.

Η προηγούμενη γενιά του Yaris, έμεινε στην αγορά για 9 ολόκληρα χρόνια, καθώς παρουσιάστηκε το 2011 και αντικαταστάθηκε πριν λίγους μήνες. Πρακτικά, μέχρι να αντικατασταθεί, το σύνολο των ανταγωνιστικών του μοντέλων, ήταν λίγο έως πολύ νεότερα από αυτό. Πόσο επηρρέασε το γεγονός αυτό τις πωλήσεις του ιαπωνικού σουπερμίνι; Καθόλου. Δηλαδή; Πολύ απλά, η 3η γενιά του Yaris, ολοκλήρωσε την παρουσία της στην ελληνική αγορά στην πρώτη θέση της κατηγορίας του. Στην οποία παρέμενε σταθερά και με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο, ολόκληρη την τελευταία 5ετία (ξεκινώντας από το 2016). Ο οποίος δεύτερος στα 4 από τα 5 χρόνια (εξαίρεση το 2018), ήταν το Corsa, ένα από τα υπόλοιπα δύο μοντέλα του συγκριτικού. Αυτό δε που συνέβη το 2018, ήταν πως το Corsa τερμάτισε τη χρονιά στην 3η θέση, έχοντας από πάνω του το... Polo. Με απλά λόγια, τα τρία μοντέλα του συγκριτικού έχουν τόσες πωλήσεις στην ελληνική αγορά, που είναι σχεδόν σίγουρο πως όπου κι αν κινείσαι, κάθε στιγμή, ένα από αυτά θα βρίσκεται μέσα στο οπτικό σου πεδίο.

Πέρα από την υψηλή εκτίμηση της οποίας χαίρει στη συνείδηση του ελληνικού κοινού η Toyota και κατ’ επέκταση το Yaris, υπάρχει και ένας ακόμη σημαντικός λόγος που εν πολλοίς δικαιολογεί την εμπορική επιτυχία του ιαπωνικού μοντέλου. Και αυτός είναι πως ήδη από το 2012, ο υποψήφιος αγοραστής είχε τη δυνατότητα να επιλέξει την υβριδική του έκδοση. Πολύ πριν το hype δηλαδή που δημιουργήθηκε στην αγορά τα τελευταία 2-3 χρόνια, με τις εκδόσεις Hybrid (plug in και μη) και φυσικά, τις αμιγώς ηλεκτρικές.

ΕΞΑΙΡΕΣΗ

Κάπου εδώ να διευκρινιστεί πως η έκδοση του Yaris που συμμετέχει στο συγκριτικό, αποτελεί την εξαίρεση. Που σε αντίθεση με ότι ισχύει για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, στην περίπτωση της Toyota είναι το γεγονός ότι δεν είναι υβριδικό, αλλά εφοδιάζεται με ένα συμβατικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λίτρων. Η αλήθεια είναι πως για να βρεις στο δρόμο μοντέλο της Toyota χωρίς το λογότυπο hybrid σε κάποιο σημείο του αμαξώματος, θα χρειαστεί να προσπαθήσεις πολύ.

Τα μηχανικά μέρη βέβαια, είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη αφορά στην αισθητική και την ποιότητα του νέου Toyota. Αφενός, πρόκειται αναμφίβολα για το πιο όμορφο και δυναμικό Yaris που παρουσιάστηκε ποτέ. Αφετέρου, αν και στο εσωτερικό θα συναντήσεις περισσότερα σκληρά πλαστικά απ’ ότι θα περίμενες, είναι ξεκάθαρο πως η ποιότητα συναρμολόγησης είναι τέτοια, που εξασφαλίζει πως δεν θα σε απασχολήσει ποτέ κάποιος τριγμός.

Όπως συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα, έτσι και στο Yaris η ψηφιοποίηση του πίνακα οργάνων και η αναλογικά μεγάλη οθόνη infotainment, αποτελούν τις αναμενόμενες προσθήκες. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμη και στις βασικές εκδόσεις, ενώ οι χώροι στο εσωτερικό κυμαίνονται στον μέσο όρο. Το νέο Yaris αν και ελαφρώς φαρδύτερο, είναι πιο κοντό και πιο χαμηλό σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Ως αποτέλεσμα και παρά το ότι το μεταξόνιο έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με πριν, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί, ενώ και εκείνοι για τις αποσκευές, υπολοίπονται εκείνων τόσο του Corsa όσο και του Polo.

Εκείνο που έχει ενδιαφέρον, είναι η οδική συμπεριφορά του Yaris, που για πρώτη φορά αρχίζει να παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είναι πολύ καλό σε αίσθηση και εξαιρετικά ακριβές και η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, δείχνει να λειτουργεί πιο καλά στην οδήγηση εκτός πόλης, παρά εντός. Οι 120 ίπποι για έναν κινητήρα 1.5 λίτρων δεν προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού, ειδικά από τη στιγμή που ο ανταγωνισμός φτάνει ή και υπερβαίνει το νούμερο αυτό με κινητήρες 1.0 ή 1.2 λίτρων. Οι τιμές επιδόσεων όμως είναι πάνω από αξιοπρεπείς και η εξήγηση γι’ αυτό, είναι το χαμηλό βάρος του Yaris, που βρίσκεται οριακά κάτω από τον ένα τόνο.

Το Corsa με τον κινητήρα 1.2 του γκρουπ PSA στην εκδοχή των 100 ίππων, έχει να διαχειριστεί ένα μεγαλύτερο αμάξωμα με βάρος που κυμαίνεται κι αυτό στα επίπεδα του ενός τόνου, έχει την υψηλότερη ροπή από τα τρία μοντέλα (205 Nm, έναντι 175 Nm του Polo και 145 Nm του Yaris), εντούτοις οι επιδόσεις του δεν είναι οι καλύτερες καθώς η ονομαστική ισχύς παίζει το ρόλο της. Η Opel ανακοινώνει 0-100 σε 9,9’’, έναντι των 9’’ του Yaris και των 10,8’’ του Polo. Το μοντέλο της VW, στην έκδοση της δοκιμής, συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα μοντέλα της γερμανικής μάρκας τόσο δημοφιλή.

ΠΛΗΡΕΣ

Εφοδιάζεται με έναν 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 95 ίππους, συνδυάζεται με κιβώτιο DSG και διαθέτει προσεγμένη ποιότητα και του μεγαλύτερους χώρους από τα τρία. Αν σε αυτά προσθέσεις και το σήμα της VW στο αμάξωμα, δεν έχει πολλά περισσότερα να ζητήσεις. Οι επιδόσεις του μπορεί μοιραία να το φέρνουν στην 3η θέση, καθώς έχει τον μικρότερο κινητήρα και την μικρότερη ισχύ απ’ όλα, ενώ παράλληλα είναι και περίπου 100 κιλά βαρύτερο, όμως πρακτικά διαθέτει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης. Καλή ποιότητα κύλισης, χώρους, ανάρτηση με έμφαση στην άνεση και καλό εξοπλισμό.

Παρά τις διαφορές τους στα μηχανικά μέρη, τα τρία μοντέλα του συγκριτικού δεν παρουσιάζουν σημαντικές διαφορές στην κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα. Αναφορικά με το κόστος κτήσης, το Corsa είναι το πιο προσιτό από τα τρία, με τις τιμές του να ξεκινούν περίπου €500 χαμηλότερα από του Polo και περίπου €1000 χαμηλότερα από του Yaris. Το τελευταίο μάλιστα, ουσιαστικά θα το χωρίζει ακόμη μεγαλύτερη διαφορά από τα υπόλοιπα, καθώς είναι δεδομένο πως η έκδοση που θα πουλήσει σημαντικά περισσότερο δεν είναι αυτή, αλλά η υβριδική. Εδώ όμως πρακτικά έχουμε να κάνουμε με μοντέλα των οποίων το όνομα προηγείται της τιμής. Κάτι που σε απλή μετάφραση, σημαίνει πως ακόμη κι αν υπάρχουν στην κατηγορία μοντέλα με παρόμοιες προδιαγραφές, τον πρώτο λόγο στις πωλήσεις θα τον έχουν τα μοντέλα του συγκριτικού. Δεν το λέω εγώ, αλλά τα στοιχεία ταξινομήσεων.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο