ΔΟΚΙΜΕΣ

Classic Test – Lamborghini Gallardo Superleggera (2008): Agility

classic-test-lamborghini-gallardo-superleggera-2008-agility-622584

του Σπύρου Πέττα

Όπερ ευελιξία. Αυτή είναι η κύρια αρετή της Lamborghini Gallardo Superleggera που οδηγήσαμε στην ιστορική έδρα της εταιρείας με σήμα τον μαινόμενο ταύρο, στη Σαντ Άγκατα Μπολονιέζε.

Όταν ανοίγεις το γκάζι της Superleggera οι σιδερόφρακτες πύλες της κολάσεως ανοίγουν με βαριές μεταλλικές κλαγγές και ξεχύνονται οι φτερωτοί Γρύπες της Ισχύος και σε παρασέρνουν σε τόπους μαγικούς ονειρεμένους, παραδεισένιους. Τόπους που έχει πλάσει η Μούσα της ζωής και της δημιουργίας

Eπισκεπτόμαστε εκ νέου την έδρα της περίφημης ιταλικής εταιρείας στη Σαντ Άγκατα Μπολονιέζε και δοκιμάζουμε το νέο Αριστούργημά της, την έκδοση – δυναμίτη της Gallardo, την Gallardo Superleggera (υπέρ – ελαφριά στα ιταλικά, προφέρεται σουπερλετζέρα).

Αφού εισέλθεις σε αυτήν, η θέση οδήγησής της σου εμπνέει σιγουριά, καθώς το υπεραυτοκίνητο σε τυλίγει σαν γάντι. Η Superleggera είναι μια μίνι βόμβα πολλών μεγατόνων. Τη «φοράς» και μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα. Η επιτάχυνση είναι εκρηκτική (3,8 δλ. τα 100 χλμ./ώρα από στάση) και οι μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, με τους οποίους αλλάζουν οι σχέσεις, και αυτόνομα αν χρειαστεί, διακρίνονται από περισσή ακρίβεια και ταχύτητα στις αλλαγές. Όπως άλλωστε και στη Murcielago LP640 (σύστημα e-gear), το στοιχείο εκείνο που μας είχε εντυπωσιάσει περισσότερο στη δοκιμή της τότε ναυαρχίδας της Lamborghini, λίγους μήνες πριν τον Οκτώβριο του 2007.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ DNA

Το τιμόνι είναι εξαιρετικά ακριβές και τα πεντάλ (γκάζι και φρένο καθώς, επαναλαμβάνουμε, με το ηλεκτρονικό – σειριακό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων e-gear εξελιγμένο από την ίδια την εταιρεία, το πεντάλ του συμπλέκτη είναι περιττό) τόσο βαριά όσο αρμόζει σε ένα dynamite – lightweight υπεραυτοκίνητο με αγωνιστικό DNA.

Διευκρίνηση: η Gallardo Superleggera δεν γεννήθηκε από τους αγώνες ή με στόχο αυτούς, αν και μια αγωνιστική έκδοσή της βασικής Gallardo έτρεχε με σχετική επιτυχία στο πρωτάθλημα GT3 του FIA-GT, όπου γινόταν χαμός με δεκάδες F430, Dodge Z9, Corvette C6R, Ford GΤ, Aston DB9, 911 και Ascari να δίνουν μάχες “σώμα με σώμα” το 2006.

ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑ

Η ευελιξία της Superleggera είναι εκπληκτική και η ακρίβεια του τιμονιού της είναι απαράμιλλη. Είναι ένα από τα αυτοκίνητα με το καλύτερα ζυγισμένο τιμόνι παγκοσμίως. Αν όχι αυτό με το καλύτερα ζυγισμένο όλων. Διόλου τυχαίο ότι στη δαιδαλώδη Νορντσλάιφε, στο παλιό Νίρμπουργκρινγκ ή αλλιώς στην “πράσινη κόλαση” όπως την αποκαλούν, είναι πιο γρήγορη από τη Murcielago LP640. Αν θα μπορούσε να βρει κανείς ένα μειονέκτημα στην οδική της συμπεριφορά, πέρα από την αίσθηση των φρένων, είναι ότι “ελαφρώνει” το εμπρόσθιο τμήμα όταν τη στρίβεις με πολλά χιλιόμετρα, ίσως επειδή δεν έχει αρκετό βάρος.

Αλλά για τέτοιες καταστάσεις η Superleggera εφοδιάζεται με πλήρες esp με abs, asr (σύστημα anti-spin) και abd (σύστημα ελέγχου της δυναμικής του οχήματος, που επεμβαίνει και στην απόδοση του διαφορικού), που τη στρίβουν κατάλληλα πάνω σε ιδανικές τροχιές, εμπνέοντας εν τέλει μεγάλη εμπιστοσύνη.

Η τετρακίνηση εξασφαλίζει θεϊκή πρόσφυση και σιγουριά. Αναφερόμαστε στους ευρωπαϊκούς δρόμους που είναι λείοι χωρίς λακούβες και σαμαράκια και η άσφαλτος πολύ καλής ποιότητας. Τα g που δέχεται το κορμί σου όταν οδηγείς τη Superleggera, το γυμνάζουν πραγματικά και η όλη αίσθηση είναι συγκλονιστική σαν αυτή που εισπράττει ένας surfer καθώς δαμάζει τα κύματα.

Σε ανώμαλο δρόμο υπάρχει η δυνατότητα το αμάξωμα να σηκωθεί κατά μερικά εκατοστά, όπως και στη Murcielago. Όταν ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα σε ταχύτητα η Gallardo χαμηλώνει αυτόματα.

ΑΛΑΛΑΓΜΟΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΙΠΠΩΝ

Όταν πατήσεις απότομα το γκάζι ο κινητήρας “αλαλάζει” με βαρείς βρυχηθμούς εξαπολύοντας ώθηση εκατοντάδων ίππων. Στον άκρως επιτυχημένο V10 της Gallardo, οι τεχνικοί της Lamborghini κατάφεραν να επιτύχουν αύξηση της ιπποδύναμης κατά δέκα ίππους σε σχέση με τη βασική, φτάνοντας τους 530 στις 8.000 μόλις σ.α.λ.

Το εσωτερικό της είναι κι αυτό dynamite με τις επιφάνειες επενδυμένες με δέρμα και ανθρακονήματα. Πολυτέλεια και κακία. Και η εργονομία, έτσι για να γίνουμε και λίγο πεζοί, εκπλήσσει.

ANATOMY OF SPEED

Στη Superleggera επιτέυχθηκε δίαιτα 100 κιλών σε σχέση με τη βασική έκδοση της Gallardo, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και πολυανθρακούχων. Αυτά τοποθετήθηκαν σε μέρη όπως το κάλυμμα και το τζάμι του κινητήρα, το δάπεδο, το ακροφύσιο, την επένδυση της κεντρικής κονσόλας και τους καθρέπτες.

Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ

Ακούγεται ίσως απίστευτο, αλλά ένα υπεραυτοκίνητο δυναμίτης όπως η Superleggera δεν παρέχει καλή αίσθηση φρένων. Το πεντάλ δίνει ιδιαίτερα σπογγώδη αίσθηση, με αποτέλεσμα να αναγκάζεσαι, στην αρχική φάση της εξοικείωσης τουλάχιστον, να πατήσεις βίαια – βαθιά το φρένο και, κατά συνέπεια, να βυθίζεσαι προς τα μπροστά από την επιβράδυνση. Είναι ένα μειονέκτημα που φανταζόμαστε ότι στη Lamborghini το είχαν εντοπίσει και το διόρθωσαν σύντομα.

Αλλά αυτό είναι ένα πταίσμα που απλά ωχριά μπροστά στη συνολική εικόνα που δίνει ένα από τα καλύτερα ζυγισμένα αυτοκίνητα του πλανήτη. Αν όχι το καλύτερα ζυγισμένο.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο