Q-ELECTRIC

Nissan Leaf e+: Ξεπερνώντας το άγχος της αυτονομίας

nissan-leaf-e-xepernontas-to-agchos-tis-aftonomias-623256

Μπορείς να πας διακοπές με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη και αν δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης στα νησιά;

Το range anxiety, είναι για πολλούς οδηγούς, ο βασικός ανασταλτικός παράγοντας για να κάνουν το βήμα προς στην ηλεκτροκίνηση.

«...κι αν αδειάσει και μείνω στη μέση του δρόμου;»

Αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη και εμείς, στο Quattroruote, παρά τα πολλά μας «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα, έχουμε πάντα κάποιες δεύτερες σκέψεις για την αυτονομία στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας, όταν παραλαμβάνουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Όταν λοιπόν, παραλάβαμε από την Nissan (Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.) ένα αμιγώς ηλεκτρικό Leaf e+ για δοκιμή μακράς διαρκείας (long-term), αποφασίσαμε να δούμε αν υπάρχει στα αλήθεια λόγος άγχους, αν το περιβόητο «άγχος της αυτονομίας» θα μας… ακολουθεί κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας με το συγκεκριμένο EV. Στις δοκιμές μακράς διαρκείας, ανακαλύπτουμε πως -πραγματικά- είναι το να «ζεις» με ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς βρίσκεται στα χέρια μας για αρκετούς μήνες.

Μετά από αρκετές μικρές διαδρομές στην Αθήνα, με περιστασιακές φορτίσεις, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι, με προορισμό το νησί της Σκιάθου. Φορτίσαμε πλήρως το ηλεκτρικό Nissan και με αυτονομία 385 χιλιομέτρων, ξεκινήσαμε το ταξίδι μας προς το λιμάνι του Μαντουδίου, για να πάρουμε το καράβι και να πλεύσουμε προς τις Σποράδες. 

Spare no comfort

Φυσικά, δεν «τσιγκουνευτήκαμε» με καμία λειτουργία άνεσης, ταξιδεύοντας  με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό και φορτίζοντας δύο smartphone από τις θύρες USB του αυτοκινήτου. Κινηθήκαμε στο όριο ταχύτητας στην εθνική οδό, ενώ όταν βρεθήκαμε στην επαρχιακή διαδρομή από την Χαλκίδα μέχρι το Προκόπι, οδηγούσαμε δυναμικά και «ζωηρά», καθώς το συγκεκριμένο Leaf, με την μπαταρία των 62kWh, αποδίδει 217 ίππους. Για να μην πολυλογούμε, ταξιδέψαμε όπως ακριβώς θα κάναμε με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Φτάνοντας στο καράβι (έχοντας διανύσει 140 χιλιόμετρα), το ποσοστό της μπαταρίας ήταν στο 60%, με αυτονομία 248 χιλιομέτρων. Με άλλα λόγια, η Nissan μας απέδειξε ότι ο υπολογιστής ταξιδιού της είναι ένα εξαιρετικό “εργαλείο” ακριβείας και ότι μπορούμε να βασιστούμε απόλυτα σ’ αυτό.

Όσες μέρες βρισκίμασταν στο νησί της Σκιάθου, το οποίο έχει ένα σχετικά μικρό οδικό δίκτυο (με 20 περίπου χιλιόμετρα περιφερειακής οδού) χρειάστηκε να φορτίσουμε το Leaf μόνο ένα βράδι, χρησιμοποιώντας μια απλή οικιακή πρίζα στους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου. Η μοναδική φόρτιση που μας ενδιαφέρει, είναι αυτή που θα προηγηθεί του ταξιδιού της επιστροφής, η οποία θα προγραμματιστεί με ευκολία χάρη στην λειτουργία “Charge Timer”, που εμφανίζεται όταν το όχημα ξεκινήσει την φόρτισή του.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο