EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Nissan Qashqai: Η εξελιγμένη εκδοχή μίας εξαιρετικά πετυχημένης συνταγής

nissan-qashqai-i-exeligmeni-ekdochi-mias-exairetika-petychimenis-syntagis-625415

Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η άρτι αφιχθείσα 3η γενιά του Qashqai έχει να προτάξει ένα ενισχυμένο και σύγχρονο πακέτο τεχνολογίας σε συνδυασμό με αναβαθμισμένα στοιχεία σε διάκοσμο και εξοπλισμό. Με τους προκατόχους του να έχουν κερδίσει το στοίχημα της αγοράς, είναι εύκολο να θεωρήσουμε πως η καινούργια σειρά, αποτελεί και αυτή, την εξελιγμένη εκδοχή μίας πετυχημένης συνταγής.

Το πιο εμπορικό μοντέλο της Nissan, παρουσιάστηκε το 2006 και μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει διεθνώς σε περίπου 5 εκατ. αντίτυπα. Στην εγχώρια αγορά, το Qashqai ήταν επί σειρά ετών το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην κατηγορία του, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 38.000 μονάδες. Και αυτό για ένα μοντέλο με ένα δύσκολο όνομα να το εκφέρεις – προέρχεται από μία Ιρανική νομαδική φυλή και συμβολίζει το ελεύθερο πνεύμα – που όμως κέρδισε το ενδιαφέρον του κοινού εδραιώνοντας ουσιαστικά την κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων SUV.

Το project εξέλιξης του νέου Qashqai 3ης γενιάς έφερε την κωδική ονομασία J12 και είναι βασισμένο στην προηγμένη πλατφόρμα CMF-C, στηρίζοντας ένα αμάξωμα με αρκετά εξαρτήματα από αλουμίνιο για τον περιορισμό του βάρους. Όπως το 2006, έτσι και σήμερα, το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση στο αυτοκίνητο είναι η εμφάνισή του. Αν και το πίσω μέρος είναι αρκετά συμβατικό με τη μέτρια κλίση της πίσω πόρτας και τα γνώριμα φωτιστικά σώματα LED που διατρέχουν την ουρά, η σιλουέτα και το μπροστινό τμήμα φαίνεται πως έχουν περισσότερο ενδιαφέρον. Όχι τόσο σε ότι αφορά στην γνώριμη μάσκα Nissan σε σχήμα V με το νίκελ φινίρισμα, όσο για την σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και τα νεύρα στα πλαϊνά του αμαξώματος.

ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Το νέο πάτωμα έχει μεταβάλει ανεπαίσθητα τις εξωτερικές διαστάσεις. Με μήκος 4,43 μ. το αμάξωμα του νέου Qashqai είναι μόλις τέσσερα εκατοστά μακρύτερο, τρία εκατοστά φαρδύτερο και ψηλότερο, από το προηγούμενο μοντέλο. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι εσωτερικοί χώροι είναι πρακτικά απαράλλακτοι. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα, με αρκετό χώρο για το κεφάλι, τους ώμους και τα πόδια, ακόμη και στο πίσω κάθισμα. Η προσβασιμότητα είναι βελτιωμένη χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών (85°) και στο ιδανικό ύψος του δαπέδου σε σχέση με το έδαφος. Ακόμη και για τους πιο ηλικιωμένους. Ωστόσο το άνοιγμα της 5ης πόρτας αποκαλύπτει ένα χώρο μέτριων διαστάσεων που δεν ενδείκνυται για φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Το κέντρο δοκιμών του Quattroruote μέτρησε 385 λίτρα, όταν αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα ξεπερνούν τα 400 λίτρα. Όμως, το σχήμα του χώρου αποσκευών τον καθιστά ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμο. Σε αυτό συμβάλλει και το έξυπνο δάπεδο που είναι χωρισμένο στη μέση και μετατρέπεται σε χώρισμα, ιδανικό για τη συγκράτηση μικρών αντικειμένων στις στροφές. Να τονίσουμε επίσης ότι η επένδυση του χώρου είναι από υλικό που πλένεται εύκολα, στην περίπτωση που λασπωθεί.

ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Το εσωτερικό είναι ανασχεδιασμένο και έχουν χρησιμοποιηθεί αναβαθμισμένα υλικά στον διάκοσμο και στην επένδυση του ταμπλό. Ο βασικός πίνακας ενδείξεων μπροστά από το επανασχεδιασμένο δερμάτινο τιμόνι τριών ακτίνων είναι υβριδικός (αναλογικός και digital) ως προς τις ενδείξεις και παρέχει πληθώρα πληροφοριών. Αντιστοίχως, η κεντρική οθόνη υποστηρίζει ένα σύγχρονο σύστημα infotainment και διακρίνεται για το εύχρηστο περιβάλλον χρήσης. Πρακτικά διαθέτει φυσικούς διακόπτες αλλά και αφής για την πρόσβαση στα επιμέρους μενού λειτουργιών.

Το infotainment συνδέεται με όλα τα κινητά, όμως επικοινωνεί ασύρματα μόνο με λειτουργία Apple CarPlay. Διαθέτει μάλιστα μία σειρά από υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα δυνατότητα ενσωμάτωσης (από το 2022) Google Assistant και Amazon Alexa, ώστε ο ιδιοκτήτης να μπορεί να χειρίζεται διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου από το σπίτι του. Να ελέγχει αν είναι κλειδωμένες οι πόρτες και να τις κλειδώνει, να επιλέγει έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης, ή ακόμη και να βλέπει την πραγματική θέση του αυτοκινήτου και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Για τον εξ’ αποστάσεως έλεγχο του αυτοκινήτου υπάρχει βέβαια και η διαθέσιμη εφαρμογή NissanConnect Services, η οποία πέρα από τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα συστήματα της Google και της Amazon, μπορεί να θέτει υπενθυμίσεις στο κινητό, όπως στην περίπτωση που θέλει κάποιος να δανείσει το αυτοκίνητο ή να ελέγχει τις μετακινήσεις των παιδιών. Ο κάτοχος, μπορεί για παράδειγμα να θέσει ένα όριο ταχύτητας ή μία γεωγραφική περιοχή και να λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό όταν αυτά παραβιάζονται. Η εφαρμογή αναφέρει επίσης το χρονολόγιο οδήγησης και την ανάλυση των διαδρομών σε μηνιαία βάση, ενώ ελέγχει και την κατάσταση του οχήματος. Μπορούν να προγραμματιστούν υπενθυμίσεις για έλεγχο λαδιών ή της πίεσης των ελαστικών.

ΕΚΔΟΣΕΙΣ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ADAS

Η πρεμιέρα του μοντέλου στην ελληνική αγορά στοιχειοθετείται πάνω στην βάση έξι εκδόσεων εξοπλισμού (Elite, Premium, N-Connecta, N-Connecta Feel, Techna και Techna Plus). H έκδοση Premium της δοκιμής μας διέθετε εκτός των άλλων, , μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, κλιματισμό, ατσάλινες ζάντες 17 ιντσών, φώτα BI-LED, διασύνδεση Bluetooth και όλο το πακέτο εξοπλισμού υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) με συστήματα όπως: ενεργή πέδηση με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, υποβοήθηση τυφλού σημείου διασταύρωσης, έλεγχος διατήρησης λωρίδας, Blind Spot Warning, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση σε ανηφόρα, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.ά. Ως εκ τούτου, το ταξίδι με το Qashqai είναι ξεκούραστο χάρη και στους ηλεκτρονικούς «φύλακες – αγγέλους». Το ενεργό cruise control συνεργάζεται αρμονικά με το σύστημα διατήρησης λωρίδας, το οποίο διακρίνεται για τις απαλές και ακριβέστατες παρεμβάσεις του, συντροφεύοντας διακριτικά τον οδηγό, χωρίς να γίνεται έντονα παρεμβατικό. Και σα να μην έφτανε αυτό, το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης λειτούργησε άψογα σε όλα τα σενάρια δοκιμών του Quattroruote με ομοίωμα αυτοκινήτου και ανδρείκελα πεζών. Συνολικά τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας είναι δεκαεπτά και υπάρχουν στον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Ο βασικός κινητήρας είναι Turbo βενζίνης στα 1,3 λίτρα με ισχύ 140 ίππων (υπάρχει και έκδοση 158 ίππων) και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μαζί με αυτόν τον συνδυασμό υπάρχει και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12 V που προσθέτει 6 Nm ροπής. Ωστόσο το υβριδικό σύστημα συνεισφέρει ελάχιστα στην μείωση της κατανάλωσης στον αστικό κύκλο κίνησης, όπου το Qashqai θέλει κατά μέσο όρο 7,6 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα, στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση αυξάνεται στα 8,4 λίτρα. Ο κινητήρας έχει ομαλή λειτουργία και προσφέρει προοδευτική επιτάχυνση. Βεβαίως ο χρόνος των 10,9” για την επιτάχυνση 0-100 θεωρείται μέτριος για τα σημερινά δεδομένα. Ακόμη και στο πιο «γρήγορο» από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Standard και Sport), η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ.

Κατά την κίνηση, ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών είναι περιορισμένος, ενώ από αεροδυναμικούς θορύβους, οι μόνοι που περνούν στην καμπίνα προέρχονται από το παρμπρίζ και τους συνηθίζεις γρήγορα. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Είναι πλέον πιο ακριβές και πιο άμεσο. Ίσως και υπερβολικά άμεσο σε ορισμένες περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.

Οι αναρτήσεις απορροφούν επαρκώς τις έντονες ανωμαλίες. Η ανάρτηση καταπίνει λακούβες και νεροφαγώματα, εξασφαλίζοντας άνεση ακόμη και για όσους κάθονται πίσω, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό διάγραμμα στον πίνακα επιδόσεων. Από την άλλη, στην καθημερινή χρήση, δεν έχεις ποτέ την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αργό ή νωθρό αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση εν κινήσει, μετά από κάποια επιβράδυνση ή στο προσπέρασμα, είναι αρκετά ικανοποιητική. Στην κλασική μέτρηση από 70-120 χλμ./ώρα, το αυτοκίνητο χρειάστηκε 10,6 δευτερόλεπτα.

Σε ότι αφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης το νέο Qashqai δεν είναι το πιο απολαυστικό SUV, όσον αφορά τη δυναμική του συμπεριφορά. Αν και το τιμόνι έχει καλή απόκριση, υστερεί σε ακρίβεια, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι έντονες, ειδικά κοντά στο όριο. Το αποτέλεσμα είναι, στις δοκιμές έκτακτης ανάγκης που διενεργεί το περιοδικό μας στην πίστα του Βαϊράνο, το ESP να παρεμβαίνει έντονα. Αυτό δεν είναι κάτι ανησυχητικό, το αντίθετο θα λέγαμε, καθώς ο έλεγχος του αυτοκινήτου αποδεικνύεται εύκολος ακόμη και για οδηγούς με περιορισμένη εμπειρία. Στον τομέα της πέδησης, μπορεί οι αποστάσεις ακινητοποίησης που μετρήσαμε να μην είναι μικρές, ειδικά σε ολισθηρό οδόστρωμα, όμως τα φρένα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ακόμη και μετά από αλλεπάλληλα φρεναρίσματα.

Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές. Ένα πεδίο έντονης ανταλλαγής σχολίων από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων καθώς το νέο Qashqai έχει ξεφύγει από την βάση εκκίνησης των 22.500 ευρώ της προηγούμενης σειράς και έχει ανέβει στο επίπεδο των 24.490 ευρώ. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού Premium της δοκιμής μας ξεκινά από τα 26.790 ευρώ. Ως εκ τούτου, το νέο Qashqai μπορεί να έχει ανέβει στην κλίμακα του κόστους κτήσης όμως έχει πλέον να προτάξει ένα αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογίας και συνδεσιμότητας, που ήταν και η αχίλλειος φτέρνα της προηγούμενης γενιάς έναντι των ανταγωνιστών της.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο