EDITOR'S PICK

Οδηγούμε το νέo Honda HR-V e:HEV στην Φρανκφούρτη: Πρώτες Εντυπώσεις

odigoume-to-neo-honda-hr-v-ehev-stin-frankfourti-protes-entyposeis-628675

Η τρίτη γενιά του Honda HR-V φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων SUV, με τον φουτουριστικό σχεδιασμό του και το ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα υβριδικής κίνησης με την ονομασία e:HEV.

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου

Πιστή στην υπόσχεσή της να εξηλεκτρίσει όλα τα ευρωπαϊκά της μοντέλα μέχρι το 2022, η Honda πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της, με την παρουσίαση του νέου HR-V. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο μοντέλο της εταιρείας που φέρει τα διακριτικά λογότυπα e:HEV (Hybrid Electric Vehicle) του καινοτόμου υβριδικού συστήματος κίνησης. Ταξιδέψαμε στο κέντρο εξέλιξης Honda Akademie στην Φρανκφούρτη, για να οδηγήσουμε το ολοκαίνουργιο SUV της Ιαπωνικής εταιρείας στους Γερμανικούς δρόμους.

Μελετώντας τον σύγχρονο καταναλωτή, οι μηχανικοί της Honda διαπίστωσαν πως το σημαντικότερο ρόλο για την επιλογή ενός προϊόντος «παίζουν» η εμφάνιση και οι επιδόσεις. Εφαρμόζοντας το μότο «Amp up your life», οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στην υποστήριξη ενός ενεργού lifestyle κατά τη διαδικασία εξέλιξης του νέου HR-V. Απώτερος σκοπός ήταν να μπορούν οι αγοραστές να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα με τα αυτοκίνητά τους, τα οποία θα τους ενισχύουν και θα τους βοηθούν στην καθημερινότητά τους.

Form follows function

Το νέο HR-V υιοθετεί ένα σύγχρονο coupe-SUV αμάξωμα, με μία αεροδυναμική σιλουέτα αλλά και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού «Advance Style», χαρίζει διαφορετική εμφάνιση εξωτερικά με τους διαφορετικούς προφυλακτήρες (με μία τριχρωμία στην γρίλια), αλλά και μέσα στην καμπίνα, με τις πορτοκαλί ραφές στα ανοιχτά γκρι καθίσματα.

Οι απαλές γραμμές, τα μοντέρνα LED φωτιστικά σώματα και οι λείες επιφάνειες αποπνέουν δυναμισμό, ενώ στο πίσω μέρος, η πρακτικότητα συναντά τον ελκυστικό σχεδιασμό, καθώς το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και το χαμηλό σκαλοπάτι διευκολύνουν την πρόσβαση, χωρίς να αποτελεί «εμπόδιο» η coupe προσέγγιση του αμαξώματος. Τα πίσω ευπροσάρμοστα καθίσματα «Magic Seats» προσφέρουν δύο δυνατότητες αναδίπλωσης (επίπεδη ή όρθια διάταξη), ανάλογα με τις απαιτήσεις φόρτωσης. Σε συνδυασμό με τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, ο οποίος δεν έχει επηρεαστεί από την τοποθέτηση των μπαταριών, το HR-V μπορεί να μεταφέρει με άνεση σανίδες του σερφ ή δύο mountain bikes ενηλίκων σε όρθια θέση.

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού του HR-V επικεντρώνεται στην βελτίωση της καθημερινότητας των επιβατών. Τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να εισέρχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φως στην καμπίνα. Ακόμη και οι βάσεις των πλαϊνών καθρεπτών έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα στις πόρτες, για να συμβάλλουν σε αυτό το σκοπό. Με το επιπλέον φως, η -ήδη ευρύχωρη- καμπίνα φαντάζει ακόμα μεγαλύτερη.

Ο κόσμος του e:HEV

Το νέο compact SUV διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του, αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV το οποίο προέρχεται από την 20ετή ενασχόλησης της Honda με την υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων δρόμου αλλά και στη Formula 1. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει αποσπάσει θετικές κριτικές σε όλη την Ευρώπη για το συνδυασμό επιδόσεων, χαμηλής κατανάλωσης και αθόρυβης λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Καθώς δεν χρειάζεται σύνδεση και φόρτιση των μπαταριών, το HR-V είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, συνδυάζοντας την άμεση απόκριση και την αποδοτική λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος με την πρακτικότητα των μοντέλων με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν βενζινοκινητήρα i-VTEC 1.5 λίτρου, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μίας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία «έξυπνη» μονάδα ελέγχου ισχύος. Αντίθετα με τα υπόλοιπα e:HEV μοντέλα της Honda, το HR-V έχει αυξημένη ισχύς, στους 131 ίππους με 253Nm ροπής. Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος είναι μοναδικός και αρκετά περίπλοκος, όμως το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, καθώς το SUV σημειώνει τόσο χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, όσο ένα αντίστοιχο plug-in υβριδικό SUV.

Οι μηχανικοί όμως, δεν ασχολήθηκαν μονάχα με το σύστημα κίνησης: Ανέλυσαν κάθε τομέα του HR-V για να αναβαθμίσουν την οδηγική ευχαρίστηση αλλά και την άνεση. Το αμάξωμα είναι πιο στιβαρό, ενώ επωφελείται από εκτενείς βελτιώσεις στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το σύστημα πέδησης (το οποίο ενισχύεται από την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας). Το αποτέλεσμα είναι η βελτιωμένη απόκριση στις ενέργειες του οδηγού, ενώ συνολικά προσφέρει μία πιο ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.

Στην βελτίωση της παραπάνω εμπειρίας συμβάλλουν και οι νέες επιλογές συνδεσιμότητας. Υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας Wi-Fi Hotspot, ενώ πολλές ενημερώσεις λογισμικού γίνονται over-the-air. Ταυτόχρονα, το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού «Honda SENSING» περιλαμβάνει μία πλήρη σειρά συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας (και βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων). Στο επίκεντρο του συστήματος βρίσκεται μία νέα, ευρυγώνια και υψηλής ευκρίνειας κάμερα, που αντικαθιστά την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και τους αισθητήρες της προηγούμενης γενιάς HR-V.

Το HR-V έκανε ένα τεράστιο βήμα εξέλιξης σε σχέση με τον προκάτοχό του - όπως όφειλε, αφού η προηγούμενη γενιά παρουσιάστηκε το 2013. Το νέο μοντέλο είναι ιδιαίτερα πρακτικό, ποιοτικά κατασκευασμένο και εντυπωσιακά λιτό. Η Honda επέλεξε μία νέα σχεδιαστική προσέγγιση, ακολουθώντας την τάση των coupe-SUV, καταφέρνοντας όμως να δημιουργήσει ένα πρακτικό αυτοκίνητο που προσφέρει στον χρήστη του πολύ καλή ορατότητα. Το νέο μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στη χώρα μας στις αρχές του 2022 με τις τιμές του να ξεκινούν από τις 32.500€.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά έκδοσης HONDA HR-V e:HEV Elegance

Θερμικός Κινητήρας

Εμπρός, εγκάρσιος

4κυλινδρος βενζίνης

Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς 107 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή 131 Nm στις 4.500-5.000 σ.α.λ.

Ηλεκτροκινητήρας

Μέγιστη ισχύς 131 ίπποι

Μέγιστη ροπή 253 Nm

Μετάδοση

Εμπρός κίνηση

Αυτόματο κιβώτιο eCVT

Επιδόσεις

Μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα

0-100 χλμ./ώρα σε 10.6 δλ.

Μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. (WLTP)

Διαστάσεις και βάρη

Μεταξόνιο 2.610 χλστ.

Μήκος 4.340 χλστ.

Πλάτος 1.790 χλστ.

Ύψος 1.582 χλστ.

Βάρος 1.380 κιλά

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο