Abarth εναντίον Alpine κι επιστροφή στα παιδικά μου χρόνια, τη δεκαετία του ’80. Τότε που άρχισα ν’ αγοράζω περιοδικά αυτοκινήτου για να διαβάσω για την κόντρα του Fiat Uno Turbo εναντίον του Renault 5 Turbo.
Αργότερα ήρθε το Peugeot 205 GTi και το Fiat Punto GT, μετά το Renault Clio 16V και ούτω καθεξής. Ωραίες εποχές, σχεδόν όλες οι εταιρίες ήθελαν ένα μερίδιο από την πίτα των καυτών hatchbacks. Την τελευταία δεκαετία, όμως, η κατηγορία αυτή άρχισε να μετρά ολοένα και λιγότερα μέλη. Πλέον, τα καυτά hatchbacks οδεύουν προς τη λήθη.
Εκτός κι αν τα δύο μοντέλα που βλέπετε εδώ καταφέρουν ν’ ανάψουν πάλι τη σπίθα. Όχι τη σπίθα που θα κάψει τη βενζίνη στον κύλινδρο, αυτό ξεχάστε το. Η νέα γενιά θα διαθέτει μπαταρία και φορτιστή. Παρά το βαρύ όνομα και την ιστορική κληρονομιά μοντέλων, όπως τα νέα Abarth 600e και Alpine A290.
Ομολογώ ότι υπάρχει συναισθηματική φόρτιση, όχι μόνο σ’ εμένα, αλλά και σε όσους έχουν οδηγήσει κάποια από τις προαναφερθείσες «μικρές βόμβες». Η συνεργασία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με το κιβώτιο και η μουσική υπόκρουση της εξάτμισης είναι στοιχεία ικανά να σου προσφέρουν μια μικρότερη ή μεγαλύτερη δόση απόλαυσης στην οδήγηση. Σήμερα, μόνο το Toyota GR Yaris μπορεί να προσφέρει αυτή την απόλαυση. Το γεγονός βέβαια ότι κοστίζει (από) 66.670 ευρώ το θέτει εκτός πραγματικότητας.
Ας επικεντρωθούμε όμως στη νέα γενιά, τι έχει να προσφέρει; Χάρη στα άφθονα ηλεκτρικά άλογα, οι επιδόσεις τους στην ευθεία είναι συγκλονιστικές. Παρά την υψηλή ισχύ και ροπή, τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης επιτρέπουν την ομαλή μεταφορά της ισχύος στον δρόμο. Ειδικά στην περίπτωση του Abarth. Και τα δύο είναι πολύ σωστά στημένα, με ένα ακριβές και άμεσο εμπρός μέρος, που σε προκαλεί να τα οδηγήσεις επιθετικά. Αυτό ακριβώς κάναμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Χρήσιμες πληροφορίες
-Πόσες εκδόσεις υπάρχουν;
Abarth: Δύο είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις. Η Scorpionissima της δοκιμής, η οποία θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες (η χρονιά που γεννήθηκε η Abarth) και η Turismo των 240 ίππων (με λιγότερο σπορ προδιαγραφές).
Alpine: Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι πέντε. Δύο με κινητήρα 180 ίππων (GT, GT Premium) και τρεις με κινητήρα 220 ίππων (Performance, GTS, Premiere Edition). Η τελευταία είναι η έκδοση περιορισμένης παραγωγής (1.955 μονάδες, χρονιά γέννησης της Alpine) της δοκιμής.
-Πόσο κοστίζει;
Abarth: Ακόμα δεν έχει τιμολογηθεί στην Ελλάδα. Η κορυφαία έκδοση θα ξεπερνά τις 50.000 ευρώ, η Turismo αναμένεται λίγο κάτω από αυτό το όριο.
Alpine: Ούτε αυτό έχει προλάβει να τιμολογηθεί. Με τους 180 ίππους, αναμένεται να κοστίζει κοντά στις 40.000 ευρώ, ενώ η κορυφαία έκδοση θα είναι μια ανάσα από τις 50.000 ευρώ.
-Πως φορτίζει;
Abarth: Με το wallbox Free2Move της Stellantis, κατά προτίμηση.
Alpine: Με το wallbox της Mobilize Power της Renault. Στάνταρ το καλώδιο φόρτισης Mode 2.
-Σε πόση ώρα φορτίζει;
Abarth: Ο ενσωματωμένος φορτιστής δέχεται 11 kW εναλλασσόμενου ρεύματος, άρα ο θεωρητικός χρόνος φόρτισης είναι λίγο κάτω από έξι ώρες. Σε συνεχές ρεύμα, αρκεί μισή ώρα για τη φόρτιση από 20 σε 80%.
Alpine: Ίδιοι χρόνοι με το Abarth 600e, λόγω των κοινών χαρακτηριστικών τους. Ο ενσωματωμένος φορτιστής δέχεται 11 kW εναλλασσόμενου ρεύματος και 100 kW συνεχούς ρεύματος.
-Πως πάει από αυτονομία;
Abarth: Η Abarth δηλώνει 321 χιλιόμετρα αυτονομίας στον κύκλο WLTP. Η πραγματική αυτονομία είναι λίγο κάτω από 300 χιλιόμετρα. Στην πόλη, η αυτονομία είναι αυξημένη λόγω της αναγεννητικής πέδησης.
Alpine: Στα χαρτιά, η αυτονομία του είναι 364 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου 40 περισσότερα σε σχέση με το Abarth. Αυτό είναι εφικτό χάρη στη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και την ίδια (ουσιαστικά) χωρητικότητα της μπαταρίας.
Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Όλες οι ειδήσεις
Μεγάλη προσοχή στα χιονοδρομικά Πελοποννήσου και Στερεάς, χιονοθύελλες σε εξέλιξη