ΔΟΚΙΜΕΣ

Aποστολή στη Βαρκελώνη – Οδηγούμε το ανανεωμένο Renault Austral

apostoli-sti-varkeloni-odigoume-to-ananeomeno-renault-austral-758819

To νέο Renault Austral είναι φορτωμένο με τεχνολογία και φέρει την αύρα της premium C κατηγορίας, το δείχνει δε, ξεκάθαρα πλέον!

Του Άκη Τεμπερίδη, Φωτογραφίες: Renault, Άκης Τεμπερίδης 

Τρία χρόνια κλείνει το Austral στην αγορά, οπότε λογικά η Renault επέλεξε τώρα να το φρεσκάρει εξωτερικά, εναρμονίζοντάς το με την τελευταία σχεδιαστική της γλώσσα. Tαυτόχρονα το βελτίωσε στα σημεία, εμπλουτίζοντάς το με hi-tech στοιχεία που το καθιστούν μία 100% premium πρόταση στην κατηγορία C.

Η ανανέωση του γαλλικού SUV συμπίπτει με μία νέα περίοδο για τη Renault (και την Dacia) στην Ελλάδα. Με την Grand Automotive Hellas S.A. να έχει μόλις αναλάβει την αντιπροσώπευση της γαλλικής μάρκας, προμηνύοντας μία διαφορετική πολιτική από τον προηγούμενο όμιλο σε σχέση με τη διαχείριση της γκάμας. Και όπως φαίνεται, ο νέος εισαγωγέας θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην κατηγορία C, όπου ανήκει το Renault Austral.

Renault Austral

Βρεθήκαμε λοιπόν στη Βαρκελώνη για να οδηγήσουμε το μεσαίο SUV στη full  υβριδική έκδοση E-Tech των 200 ίππων, τη μία από τις δύο της γκάμας και μάλιστα την κορυφαία.

Σου θυμίζει Rafale;

Βασισμένο στην εξελιγμένη πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, το Austral συνδυάζει κορυφαία τεχνολογία με έναν premium και εξόχως γαλλικό χαρακτήρα. Το πρώτο γίνεται αντιληπτό άμα τη εμφανίσει του αυτοκινήτου και κυρίως με το που μπεις στην καμπίνα. Το δεύτερο, χρειάζεται να οδηγήσεις για να το καταλάβεις.

Εξωτερικά, το μπροστινό τμήμα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Regiè, παραπέμποντας έντονα στο εντυπωσιακό Rafale. Η νέα μάσκα με τα χαρακτηριστικά, τρισδιάστατα διαμαντάκια (στιλιζαρισμένα λογότυπα Renault ουσιαστικά), σε συνδυασμό με νέο καπό, προφυλακτήρα και προβολείς Matrix LED, το Renault Austral έχει αλλάξει φυσιογνωμία και δείχνει πιο επιβλητικό και μοντέρνο από μπροστά. Η νέα πιο αιχμηρή φυσιογνωμία δένει, ωστόσο, με την καμπυλόγραμμη, μυώδη σιλουέτα του αμαξώματος. Δεν πρόκειται για ένα απλό facelift, αλλά για πλήρη επανατοποθέτηση του μοντέλου.

Renault Austral

Στο πίσω μέρος, η τάση συνεχίζεται με φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν σε puzzle tangram και παραμένουν ορατά ακόμα και όταν είναι σβηστά. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV με αρμονική σχεδίαση σε όλο το μήκος του.

Προάγει τη διαφορετικότητα

Το εσωτερικό του Austral ήταν εντυπωσιακό και τώρα ακόμη περισσότερο, ιδιαίτερα στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine με το ανακυκλωμένο Alcantara, τις μπλε ραφές σε ταμπλό και επενδύσεις και το piano black φινίρισμα.

Τη μεγάλη διαφορά κάνουν βέβαια τα νέα καθίσματα που δεν είναι απλά εντυπωσιακά σε στιλ Rafale, αλλά προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη ακόμη και στο επίπεδο των ώμων. Εντυπωσιακά σε εμφάνιση, σε ποιότητα, αλλά και βιωσιμότητα, καθότι φτιαγμένα με 98% ανακυκλωμένο ύφασμα Egèe.

Για όποιον έχει ήδη οδηγήσει το Austral του ’22, σημαντικά βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας με πιο πλούσια υλικά στο δάπεδο και στον χώρο του κινητήρα, νέες βάσεις κινητήρα, τσιμούχες στις πόρτες, επανασχεδιασμένους εξωτερικούς καθρέπτες και ειδικά επεξεργασμένο γυαλί στα μπροστινά παράθυρα.

Άψογες οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες  θέσεις οδηγού και συνοδηγού, ενώ η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, με ένα διαιρούμενο, έξυπνα αναδιπλούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα σε διαδρομή 16 εκατοστών, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης σε τρία επίπεδα (25°-27°-29°) και μέσο χώρο για τα γόνατα 27,4 εκατοστών. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 527 έως 1.736 λίτρα ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος και διαθέτει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα.

Το OpenR σύστημα multimedia δεσπόζει στο ταμπλό με δύο ενσωματωμένες οθόνες (12″ + 12,3″ ή 9” στη βασική έκδοση), ενώ η προαιρετική head-up οθόνη 9,3” στο παρμπρίζ ανεβάζει τη συνολική ψηφιακή επιφάνεια στα 1.000 κυβικά εκατοστά – όσο περίπου τρία tablet.

Το λογισμικό του συστήματος είναι βασισμένο στο Google Automotive OS, υποστηρίζει φωνητικές εντολές σε καθημερινή γλώσσα και ένα προηγμένο σύστημα πλοήγησης google maps, ακόμη και με αναφορές για περιστατικά στον δρόμο σε συνεργασία με την έξυπνη εφαρμογή Waze. Οι Γάλλοι οικοδεσπότες είχαν φροντίσει το αυτοκίνητο δοκιμής να μας μιλά στα ελληνικά.

Η μεγάλη καινοτομία στην καμπίνα του νέου Austral είναι το σύστημα αναγνώρισης του οδηγού με κάμερα στην αριστερή κολώνα, το οποίο, ενεργοποιεί εξατομικευμένες ρυθμίσεις σε καθίσματα, οθόνες, πολυμέσα και καθρέφτες με βάση το πρόσωπο του οδηγού. Πόσο αναγκαίο είναι, θα αναρωτηθείτε, κάτι τέτοιο;

Renault Austral

Δεν είναι ένα γκάτζετ εντυπωσιασμού. Δείτε το καλύτερα ως ένα σύστημα που προάγει τη διαφορετικότητα, είτε στα πλαίσια μίας οικογένειας, όπου το κάθε μέλος της δε χρειάζεται να αλλάζει κάθε φορά θέση οδήγησης και ρυθμίσεις στο infotainment, είτε ως εργαλείο για εταιρική χρήση του αυτοκινήτου. Το σύστημα επιδέχεται έως έξι προφίλ συνολικά και προστατεύει τα ευαίσθητα δεδομένα κάθε χρήστη, καθώς τα στοιχεία αναγνώρισης προσώπου δεν μπορούν να ανεβούν σε server αλλά παραμένουν ασφαλώς αποθηκευμένα μόνο στο αυτοκίνητο.

Δύο υβριδικές εκδόσεις

Η γκάμα του Austral περιλαμβάνει δύο κινητήρια σύνολα, αμφότερα υβριδικά: το Mild Hybrid 160 PS με 4κύλινδρο 1.3 turbo βενζινοκινητήρα με εναλλάκτη 12V και κιβώτιο CVT και το full υβριδικό E-Tech 200hp, στο οποίο ποντάρουν κυρίως οι Γάλλοι, αν κρίνουμε από το ότι ήταν το μοναδικό που μας διέθεσαν στη Βαρκελώνη. Να θυμίσουμε ότι συνδυάζει τον 3κύλινδρο turbo 1.2 κινητήρα με 130 PS, με δύο ηλεκτροκινητήρες. Τον κύριο, με ισχύ 70 PS και ροπή 205 Nm (όσα και του βενζίνης) και μία ηλεκτρογεννήτρια υψηλής τάσης HSG με 25 PS. Μία μικρή μπαταρία 2kWh με τάση 400V εξυπηρετεί τις ανάγκες του συνόλου. Το αυτόματο κιβώτιο multi-mode δεν διαθέτει συμβατικό συμπλέκτη, ενώ αλλάζει σχέσεις έξυπνα, προσαρμοζόμενο στη χρήση, είτε πρόκειται για οδήγηση στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο.

Renault Austral

Το Austral E-Tech έχει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ. στον κύκλο WLTP, ενώ επιταχύνει από 0–100 χλμ./ώρα σε 8,4” και από 80–120 χλμ./ώρα σε 5,6”.

Ένα από τα στοιχεία που καθιστούν το Austral μοναδικό στην κατηγορία του είναι το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced.

Από στάση και σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς με γωνίες έως 5º για μεγαλύτερη ευελιξία, μειώνοντας την ακτίνα στροφής στα 10,1 μέτρα. Όσο δηλαδή ενός Clio. Σε υψηλότερες ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν ελαφρώς (έως 1°) στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς για μεγαλύτερη ακρίβεια και ευστάθεια, ειδικά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Η τετραδιεύθυνση συνδυάζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ διαφορετικά είναι τα αμορτισέρ στο Austral του 2025.

Σε επίπεδο υποβοήθησης του οδηγού, το Austral διαθέτει συνολικά 32 ADAS, μεταξύ των οποίων ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Στον δρόμο προς το Montserrat

Οι Γάλλοι είχαν ετοιμάσει τέσσερις διαδρομές πέριξ της Βαρκελώνης κι εμείς επιλέξαμε την πιο ενδιαφέρουσα για γαλλικό αυτοκίνητο, εκείνη που κύκλωνε το εντυπωσιακό φυσικό πάρκο Montserrat, με εναλλαγές εθνικής οδού, ένα κομμάτι autovia (αυτοκινητοδρόμου) και δύο ορεινές διαδρομές χωρίς κίνηση με εκπληκτικές στροφές και καλή ορατότητα.

Οι πρώτες εντυπώσεις; Αφού εξοικιωθείς κάπως με την εργονομία των διακοπτών στο τιμόνι, μάθεις πώς να περιηγείσαι στις οθόνες οργάνων και infotainment και συνηθίσει το βλέμμα σου το head-up πολύ μπροστά στο οπτικό πεδίο, αρχίζεις να εκτιμάς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Renault Austral

Πέρα από τον εντυπωσιακό διάκοσμο που σε κάνει να αισθάνεσαι σε αυτοκίνητο κατηγορίας D – για να μην πω της αμέσως επόμενης – εξαιρετική είναι η ηχομόνωση της καμπίνας από αεροδυναμικούς θορύβους και από την κύλιση των ελαστικών. Στο εσωτερικό δεν περνά τίποτα, παρά μόνο ένας ευχάριστος βρυχηθμός του 1.2 turbo και αυτό μόνο όταν επιταχύνεις έντονα. Η περίπλοκη τεχνολογικά συνεργασία βενζινοκινητήρα, ηλεκτροκινητήρων και κιβωτίου δεν σε απασχολεί, ούτε αντιλαμβάνεσαι τι λειτουργεί και με ποιο τρόπο κάθε στιγμή, αν δεν επιλέξεις να βλέπεις τις ροές ισχύος στην οθόνη. Αρμονία, αυτή είναι η λέξη που ταιριάζει στο γαλλικό υβριδικό σύνολο.

Σε ορεινό στροφιλίκι, τώρα, με τον δεξιό αντίχειρα στον διακόπτη multi sense, για να επιλέγεις κάποιο από τα προγράμματα οδήγησης (eco, comfort, sport και personal): το καθένα, δε μεταβάλλει μόνο τον χρωματισμό της περίπλοκης γραφιστικά οθόνης οργάνων, αλλά την απόκριση στο γκάζι, τη βαρύτητα του τιμονιού και την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών στις στροφές. Η δύναμη του E-Tech είναι επαρκής παντού και πάντα, χωρίς να συγκλονίζει σε επιτάχυνση, πόσο μάλλον αν έχεις γράψει χιλιόμετρα σε ηλεκτρικά τελευταίας γενιάς. Το θέμα είναι ότι έχεις όλη τη ροπή που χρειάζεσαι σε ένα προσπέρασμα, χωρίς να ασχολείσαι με ρυθμούς περιστροφής και τέτοιες λεπτομέρειες.

Renault Austral

Σε ορεινό δρόμο, εκτιμάς από τη μία την ενδοτικότητα της ανάρτησης σε συνδυασμό με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και ελάχιστο βύθισμα στο φρενάρισμα. Σε πολύ κλειστές αριστερές στροφές, ο αριστερός καθρέπτης και η κολώνα οροφής δημιουργούν τυφλές γωνίες που δημιουργούν μία ανασφάλεια.

Οδηγώντας σβέλτα, αποκαλύπτεται ένα καλοζυγισμένο, ουδέτερο σασί με υποψία υποστροφικών τάσεων που δεν αισθάνεσαι τόσο στο τιμόνι, όσο από το αθώο στρίγγλισμα των τροχών σε σφιχτό στροφιλίκι. Και αν αναφερθήκαμε πιο πριν σε γαλλικό χαρακτήρα, δεν είναι παρά αυτή η μαγική αίσθηση “χαλιού” σε επίπεδο άνεσης και αθλητικής συμπεριφοράς προς το όριο πρόσφυσης, χωρίς ωστόσο να σου προκαλεί ποτέ χτυποκάρδια. Ένα δεμένο σύνολο που δεν προσπαθεί να σου πουλήσει τίποτε παραπάνω, παρά ποιότητα ζωής εν στάση και ολιστική άνεση στο ταξίδι, ανεξάρτητα από τον ρυθμό που έχεις επιλέξει να κινείσαι. Εξαιρετικά, όσο ήταν δυνατόν να δοκιμάσουμε, τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε δύναμη.

Renault Austral

Συνολικά, οι Γάλλοι έκαναν δουλίτσα με το Austral, όχι μόνο σε επίπεδο εμφάνισης, αλλά κυρίως ουσίας. Και αυτό δίνει στο μεσαίο τους μοντέλο προοπική να διατηρήσει τη διακριτικά επιτυχημένη του πορεία στην Ευρώπη, μέχρι το 2030. Από το ’22 μέχρι σήμερα, 200.000 Renault Austral βγήκαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Πότε θα δούμε το Austral στην ελληνική αγορά. Πιο πιθανό τον Σεπτέμβριο, αν και δεν αποκλείεται να προκύψει μέσα στο καλοκαίρι, όπως μας είπε ο άνθρωπος της νέας εισαγωγικής εταιρίας. Το γαλλικό C-SUV μπορεί να έχει απέναντί του ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό, όμως πλέον μπορεί να κοιτά στα ίσια τους καλύτερους εκπροσώπους της κατηγορίας και μάλιστα όσους με premium ταυτότητα.

 

Όλες οι ειδήσεις

Βίντεο-δοκιμή Ferrari 296 GTS: Η νέα εποχή στα supercars

Αναλογική τελειότητα: Αυτή είναι η νέα De Tomaso P72

Στον ουρανό τον έψαχνε, στη Γη τον βρήκε: Θα πάρει ο Έλον Μασκ τον Άρη;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο