ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Renault Symbioz E-Tech 145: Ότι πρέπει για να συμβιώνεις μαζί του!

dokimi-renault-symbioz-e-tech-145-oti-prepei-gia-na-symvioneis-mazi-tou-760934

Το νέο Renault Symbioz επαναπροσδιορίζει τη σχέση οδηγού και αυτοκινήτου, συνδυάζοντας τεχνολογία, άνεση και αποδοτικότητα σε ένα πακέτο σχεδιασμένο για τη πόλη αλλά και τα μεγάλα ταξίδια.

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Το νέο SUV της Renault, έχει στόχο να γίνει κομμάτι της ζωής του οδηγού του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό άλλωστε, μαρτυρά και το όνομα του. Η λέξη Symbioz στη γλώσσα μας θα μεταφραζόταν ως «συμβίωση». Το λεξικό μας λέει ότι η «συμβίωση» είναι η διαρκής και αμοιβαία επωφελής σχέση μεταξύ δύο ζωντανών οργανισμών. Όταν όμως εφαρμόζεται στη σχέση μεταξύ ενός οχήματος και των επιβατών του, περιγράφει εύστοχα τη προσέγγιση της Renault στο νέο μοντέλο της, το οποίο προσφέρει πρακτικότητα και οικονομία καυσίμου σε ένα πολύ άνετο και στιλάτο πακέτο.

Η Γαλλική μάρκα αναγνώρισε πως το αυτοκίνητο αποτελεί «μέρος της ζωής» του κάθε ανθρώπου και αποφάσισε να κάνει αυτή τη ζωή όσο πιο εύκολη γίνεται. Και μάλιστα, την εποχή που οι περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων επιλέγουν να απλοποιήσουν και να μικρύνουν τη γκάμα των διαθέσιμων μοντέλων τους, η Renault κάνει το αντίθετο, παρουσιάζοντας ένα ακόμη μοντέλο σε μια κατηγορία που ήδη έχει παρουσία. Σαν διαστάσεις, το Symbioz τοποθετείται στη κατηγορία C, ανάμεσα στα Captur και Arkana. Έτσι, έχει μεγαλύτερους χώρους από το δημοφιλές Crossover, αλλά δεν «ξεφεύγει» σε όγκο, έτσι ώστε να μη χάσει τη πρακτικότητα του στον αστικό ιστό. Μπορεί ακόμη και σήμερα, η κατηγορία B-SUV να κυριαρχεί στις πωλήσεις, αλλά μεγάλο μέρος των αγοραστών χρειάζεται παραπάνω χώρους και τα C-SUV έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος στην αγορά μας.

Ο σχεδιασμός του διαφέρει από ό,τι είχαμε συνηθίσει από τη Renault τα τελευταία χρόνια, με έντονες γραμμές στο αμάξωμα και μοντέρνο χαρακτήρα. Η διχρωμία στη μάσκα δημιουργεί μια αρμονική γραμμή με τους εμπρός προβολείς, ενώ το έμβλημα της μάρκας δείχνει σαν να αιωρείται. Τα φώτα ημέρας σχηματίζουν «κεραυνούς» στις άκρες του προφυλακτήρα, ενώ το πακέτο εξοπλισμού esprit Alpine το δίνουν μια sport διάθεση, με μερικές μαύρες λεπτομέρειες και τις ζάντες 19 ιντσών “Εlixir”. Το πίσω μέρος είναι αρκετά ξεχωριστό και σχεδόν επίπεδο, με ένα πιο σοβαρό look και μικρά LED φωτιστικά σώματα, που… κάτι μου θυμίζουν. Η σιλουέτα του είναι διαφορετική από κάθε άλλο μοντέλο στη τρέχουσα γκάμα της Renault, με μεγαλύτερες και πιο απόλυτες επιφάνειες και ενδιαφέρουσες αναλογίες.

Ο μικρόκοσμος της καμπίνας

Όλα τα παραπάνω όμως, τα βλέπεις λίγα λεπτά τη μέρα, καθώς ο περισσότερος χρόνος σου περνά μέσα στο αυτοκίνητο. Και έτσι η Renault, θέλησε να δημιουργήσει ένα φιλόξενο και αναπαυτικό εσωτερικό που θα ικανοποιήσει μια ολόκληρη οικογένεια. Ο άφθονος χώρος για τους εμπρός και τους πίσω επιβάτες, οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι και οι έξυπνες λύσεις φόρτισης είναι απλώς οι βάσεις. Και πάνω σε αυτές, προστέθηκε το στιλ και οι τεχνολογίες: το πακέτο εξοπλισμού χαρίζει στο Symbioz αποκλειστικά καθίσματα και ωραίες διακοσμήσεις, ενώ λεπτομέρειες όπως ο φωτισμός καμπίνας ή η ασύρματη φόρτιση smartphone, περιλαμβάνονται στο βασικό πακέτο εξοπλισμού. Τα υλικά της καμπίνας είναι κατά κύριο λόγο ποιοτικά, με δερμάτινες και υφασμάτινες επενδύσεις, αλλά και έξυπνες προσθήκες όπως η μικρή γαλλική σημαία στην άκρη του ταμπλό.

Ταυτόχρονα, το σύστημα openR link με τις ενσωματωμένες λειτουργίες της Google εκσυγχρονίζει πλήρως τo infotainment, καθώς μπορεί να προβάλει τη πλοήγηση ακόμη και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και να δεχτεί φωνητικές εντολές. Πιο σημαντικά, μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερες από 50 εφαρμογές, πολλές από τις οποίες αφορούν την αναπαραγωγή μουσικής, τη δέσμευση μιας θέσης σε ένα χώρο στάθμευσης ή τη πλοήγηση σε ζωντανό χρόνο, αλλά ακόμη και tailor-made εφαρμογές για τη Renault, όπως για παράδειγμα το SongPop, ένα μουσικό κουίζ για όλες τις ηλικίες, που κάνει το χρόνο μέσα στο αυτοκίνητο να περνά με κέφι, μεταξύ μιας πληθώρας άλλων παιχνιδιών.

 

Μια ακόμη εφαρμογή που κάνει τα ταξίδια πιο ευχάριστα, είναι το Karacal, το οποίο σου διηγείται την ιστορία και παρουσιάζει τις παραδόσεις κάθε περιοχής που διασχίζεις σε μια εκδρομή, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της τοποθεσίας σου. Όπως καταλαβαίνετε, αυτές οι λειτουργίες «ξεφεύγουν» από τη παραδοσιακή σκέψη των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο, αναβαθμίζοντας σημαντικά την εμπειρία όλων των επιβατών. Και στις δύο οθόνες πάντως -του infotainment και του πίνακα οργάνων- έχουμε ζωντανά χρώματα και ωραία γραφικά, αλλά και αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης της εμφάνισης και των πληροφοριών που προβάλλουν. Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, μέσω της εφαρμογής smartphone myRenault. Παραδόξως, το πακέτο esprit Alpine εφοδιάζει το Symbioz με θερμαινόμενο τιμόνι, αλλά όχι θερμαινόμενα καθίσματα.

 

Μια ακόμη πρωτοπορία για το νέο Symbioz είναι η προαιρετική, πανοραμική, αδιαφανής γυάλινη οροφή “solarbay”, που δυστυχώς δεν επιλέχθηκε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας αλλά αποτελεί highlight του μοντέλου: Η γυάλινη οροφή μπορεί να «θολώσει» για να κρύψει το φως του ήλιου και αντίστροφα, καθώς διαθέτει 4 ρυθμίσεις αδιαφάνειας που μπορείτε να ενεργοποιήσετε χειροκίνητα ή μέσω φωνητικού ελέγχου, χρησιμοποιώντας το Google Assistant. Αυτή είναι μια τεχνολογία που μέχρι τώρα είχαμε συναντήσει σε πολύ ακριβότερα, premium μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

 

Τα φυσικά κουμπιά αφορούν τον κλιματισμό και όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες ρυθμίζονται από τη κεντρική οθόνη. Έτσι, έχουμε μια αφαιρετική αισθητική, που τονίζεται από το αιωρούμενο εφέ που έχει η κεντρική κονσόλα, δημιουργώντας έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο από κάτω της. Ο τρίτος μοχλός πίσω από το τιμόνι για τους χειρισμούς της μουσικής μπορεί να φαίνεται περίεργος, αλλά είναι τρομερά εύχρηστος όταν το συνηθίσεις. Τέλος, ο χώρος μέσα στη καμπίνα είναι παραμετροποιήσιμος και δεν επικεντρώνεται μονάχα στην άνεση του οδηγού ή του συνοδηγού, αφού τα συρόμενα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινούνται εμπρός-πίσω σε ένα εύρος 16 εκατοστών, αυξάνοντας το χώρο για τους επιβάτες ή τις βαλίτσες τους, αναλόγως των αναγκών κάθε διαδρομής. Έτσι, ο χώρος των αποσκευών μπορεί να προσφέρει από 492 μέχρι και 624 λίτρα χωρητικότητας, με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση.

E-Tech, what else?

Το Symbioz είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά με το πλήρως υβριδικό σύνολο κίνησης E-Tech 145. Συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα με υψηλή ροπή που βρίσκεται επίσης στον εμπρός άξονα, ενώ η δύναμη μεταφέρεται στους τροχούς από το ιδιαίτερο αυτόματο κιβώτιο Multi-Mode. Συνδυαστικά, αποδίδει 145 ίππους αλλά πιο σημαντικά, έχει εξαιρετική κατανάλωση βενζίνης, δεδομένων των διαστάσεων και των επιδόσεων του. Μπορεί να μην φτάσαμε τα 4,7 λίτρα/100χλμ των προτύπων WLTP, αλλά και τα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι αξιοπρεπέστατα για τη κατηγορία του, και μάλιστα όντας «άστρωτο» (με πολύ λίγα χιλιόμετρα) αλλά και έχοντας δεχτεί λίγη παραπάνω πίεση στα πλαίσια της δοκιμής μας.

Παρά τη σχετικά μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, η Renault δηλώνει περήφανα πως το Symbioz μπορεί να καλύψει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό, ένα εντυπωσιακό νούμερο που μέχρι σήμερα έχουμε δει μονάχα από plug-in υβριδικά ή LPG μοντέλα. Το σύνολο κίνησης σίγουρα είναι ο βασικός παράγοντας της χαμηλής κατανάλωσης, αλλά σημαντικό ρόλο παίζει και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, το οποίο λειτουργεί παρόμοια με ένα CVT αλλά δεν περιορίζεται σε μια σχέση. Έτσι, μπορεί να είναι λίγο πιο θορυβώδες όταν επιταχύνεις δυναμικά, αλλά ακόμη και τότε, η κατανάλωση παραμένει εντός φυσιολογικών ορίων. Μέσα στην πόλη, κινείσαι σχεδόν μόνιμα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν αδειάσει η μπαταρία, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει αμέσως τη φόρτισή της και μέσα σε λίγα λεπτά, είσαι ξανά αθόρυβος. Για τις σπάνιες περιπτώσεις που θες να διατηρήσεις σε υψηλό επίπεδο τη φόρτιση της μπαταρίας, η επιλογή E-SAVE δίνει προτεραιότητα στον θερμικό κινητήρα, χωρίς να αισθάνεσαι σημαντική αλλαγή στις επιδόσεις του.

Με διαστάσεις πόλης και χώρους για ταξίδια, το Symbioz οφείλει να είναι οδηγικά άρτιο σε κάθε περίσταση. Μέσα στη πόλη, το ελαφρύ του τιμόνι και ο μικρός κύκλος στροφής του χαρίζουν μια ευχάριστη ευκινησία στα στενά, ενώ η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα δίνει μια ζωηράδα στη καθημερινή οδήγηση. Το σύστημα των αναρτήσεων είναι ένα από τα δυνατά σημεία του νέου μοντέλου, καθώς προσανατολίζεται προς την άνεση των επιβατών και προσφέρει άριστη απόσβεση αλλά και άρτια κρατήματα, αν και είναι λιγάκι πιο σφιχτό απ’ το Captur. Τέλος, τα φρένα συνεργάζονται αρμονικά με σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ υπάρχει και η επιλογή “Β” στο κιβώτιο ταχυτήτων, για πιο έντονο φρενάρισμα και γρηγορότερη φόρτιση.  Όταν βρεθεί σε μια βουνίσια διαδρομή, θα σου υπενθυμίσει ευγενικά πως στοχεύει στην οικονομία καυσίμου και όχι στη δυναμική οδήγηση, με γενναιόδωρες κλίσεις στο αμάξωμα όταν στρίβεις και μια… χαλαρή απόκριση στο πετάλι του γκαζιού, στο οποίο παίζει ρόλο και το τρόπος λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου. Αντίστοιχα, το οδηγικό “soundtrack” είναι κάπως μονότονο χωρίς τις αλλαγές των ταχυτήτων, αλλά μην ξεχνάτε: ο στόχος εδώ είναι η οικονομία βενζίνης.

Είτε όμως είσαι στα στενά του κέντρου, είτε στην εθνική οδό, η Renault έχει φροντίσει να εξοπλίσει το νέο της SUV με δεκάδες διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τα οποία αυξάνονται όσο «ανεβαίνει» το επίπεδο εξοπλισμού και στη κορυφαία έκδοση έχει κάμερα 360 μοιρών, λειτουργία αυτόματου παρκαρίσματος και σύστημα ασφαλούς εξόδου επιβατών από το όχημα, μεταξύ άλλων. Έτσι λοιπόν, η ζωή σου γίνεται ακόμη πιο εύκολη και ξεκούραστη, ενώ ταυτόχρονα αισθάνεσαι πιο ασφαλής.

Όνομα και πράμα

Το νέο Symbioz λοιπόν, καταφέρνει να κρατήσει μόνο τα πλεονεκτήματα που έχουν τα SUV, σε ένα πακέτο που συνδυάζει μοντέρνες τεχνολογίες, όμορφη εμφάνιση και την εξαιρετική απόδοση του υβριδικού συστήματος E-Tech. Μάλιστα, με τιμή αφετηρίας κάτω από τις 30.000 €, αποτελεί μια από τις πιο προσιτές αλλά και άξιες επιλογές της κατηγορίας. Κοιτώντας τον ανταγωνισμό της κατηγορίας σε αυτό το εύρος τιμών, μπορούμε με ευκολία να πούμε πως προσφέρει μια πιο premium αίσθηση σε σχέση με τα υβριδικά μοντέλα από την Ιαπωνία, ενώ τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά μοντέλα στις 30.000 € είναι ήπια υβριδικά και όχι αυτοφορτιζόμενα, με την οικονομία καυσίμου τους να μη μπορεί να συγκριθεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας 

Τετρακύλινδρος σε σειρά

Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα 

Μέγιστη ισχύς: 95 ίπποι/5.600 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 148 Nm ροπής/3.600 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 

Μέγιστη ισχύς: 49 ίπποι

Μέγιστη ροπή:  205 Nm

Συνδυαστική ισχύς 

143 ίπποι

250 Nm ροπής

Μετάδοση 

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μετάδοσης Multimode

Επιδόσεις 

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10.6”

Μέση κατανάλωση 

Κατασκευαστή (WLTP): 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 106 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

48 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.413 x 1.797 x 1.575

Μεταξόνιο 2.638 χλστ.

Βάρος 1.426 κιλά

Χώρος αποσκευών

434-548 λίτρα

Τιμή αγοράς 

Από 28.900€

Όλες οι ειδήσεις

Τέλος η ασφαλιστική κάλυψη σε όσους δεν «παρκάρουν» το κινητό όταν οδηγούν

Τον Ιούνιο ο πρώτος έλεγχος για ανασφάλιστα ΙΧ και ΚΤΕΟ

Electrip: Τουρκικό «ηλεκτροσόκ» με σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο