ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Skoda Elroq 85: Το καλύτερο οικογενειακό SUV της γκάμας

dokimi-skoda-elroq-85-to-kalytero-oikogeneiako-suv-tis-gkamas-765373

Με την Skoda να αποτελεί το «πρακτικό» μυαλό εντός του VW Group που ακούει τις ανάγκες των αγοραστών, το δεύτερο ηλεκτρικό της δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε λιγότερο από φαβορί για την κορυφή της κατηγορίας του

Του Στέλιου Παππά, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Η Skoda έχει αποδείξει εδώ και χρόνια πως γνωρίζει καλά να παίζει το παιχνίδι της οικογενειακής αυτοκίνησης. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, όμως, οι ισορροπίες αλλάζουν. Ο ανταγωνισμός είναι πιο σκληρός, οι απαιτήσεις μεγαλύτερες και οι καταναλωτές πλέον δεν αρκούνται απλώς σε έναν «λογικό» συνδυασμό τιμής και χώρων. Με το Enyaq να έχει θέσει τα θεμέλια και να δέχεται ήδη την πρώτη του ανανέωση, το νέο Skoda Elroq είναι η πρόταση της μάρκας που φιλοδοξεί να καλύψει αυτές τις νέες ανάγκες, με ένα πακέτο που υπόσχεται υψηλή ποιότητα, κορυφαία αποδοτικότητα και τεχνολογίες που κοιτάζουν το μέλλον. Και το πιο σημαντικό; Τα καταφέρνει, χωρίς να χρειάζεται να φωνάξει για αυτό. Δοκιμάζουμε ίσως την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση, με μπαταρία που απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της αυτονομίας και ένα αποδοτικό κινητήριο σύνολο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ισχυρότερα “wannabe” σπορ ηλεκτρικά.

Φρέσκο, σύγχρονο, ισορροπημένο

Το πρώτο πράγμα που συνειδητοποιείς αντικρίζοντας το Elroq είναι πως η Skoda πέτυχε διάνα στο design. Δεν επένδυσε σε υπερβολές, ούτε σε φουτουριστικές γραμμές που συχνά καταλήγουν να κουράζουν. Αντίθετα, το Elroq δείχνει σύγχρονο, δυναμικό και ταυτόχρονα οικείο – ακριβώς ό,τι περιμένει κανείς από ένα οικογενειακό SUV που καλείται να σταθεί απέναντι σε premium ανταγωνιστές. Και όλα αυτά ενώ ταυτόχρονα διατηρεί μία αναγνωρίσιμη αλλά φρέσκια, Skoda εικόνα.

Στο εμπρός μέρος, τα λεπτά LED φώτα ημέρας, η κλειστή μάσκα και τα «ανοίγματα» στον προφυλακτήρα δημιουργούν μια επιβλητική όψη, που ενισχύεται από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος. Το προφίλ θυμίζει ένα πιο compact και σπορτίφ Enyaq, κρύβοντας το συνολικό μήκος λόγω των κοντών προβόλων. Περνώντας στο πίσω μέρος, η εικόνα είναι ακόμη πιο αρμονική. Οι γραμμές μικραίνουν τις διαστάσεις του αυτοκινήτου για ακόμη μια φορά, με το Elroq να δείχνει μικρότερο από τα σχεδόν 4,5 μέτρα μήκους του. Ο διακριτικός πράσινος χρωματισμός (Timiano Green) στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας προσέθετε μια ευχάριστη νότα φρεσκάδας χωρίς να «φωνάζει», ενώ αποσπούσε κομπλιμέντα γνωστών και περαστικών, δεξιά κι αριστερά.

Κατάφερνε να είναι διακριτικό ανάμεσα στη «μουντή» μίξη μαύρου, ασημί και άσπρου της πλειοψηφίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα πρόσθετε τη δική του μοναδική πινελιά στην κατά τ’ αλλά βαρετή παλέτα των δρόμων της πόλης. Στις λεπτομέρειες, η αντικατάσταση του εμβλήματος της Skoda από την επιγραφή του ολοκληρωμένου ονόματος της τσεχικής μάρκας στο καπό και στο πορτμπαγκάζ φωνάζει το νέο πρόσωπο της εταιρείας και λειτουργεί ως ένδειξη του rebranding, στο οποίο στοχεύει η εταιρεία. Το οποίο μέχρι στιγμής πάει εξαιρετικά…

Πρακτικότητα made in Skoda

Η είσοδος στο εσωτερικό του Elroq επιβεβαιώνει πως το μοντέλο δημιουργήθηκε με τη λογική της Skoda: πρώτα ο άνθρωπος. Παρά τις «σφιχτές» εξωτερικές διαστάσεις για την κατηγορία (μήκος 4.488 mm), η καμπίνα αποδεικνύεται εξαιρετικά ευρύχωρη, κάτι που οφείλεται στο γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2.765 mm – κοινό με το μεγαλύτερο Enyaq. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν άνετα, με μπόλικο χώρο για τα γόνατα, το κεφάλι και τους ώμους, ενώ το επίπεδο δάπεδο πίσω κάνει τη διαφορά, με μοναδικό «πονοκέφαλο για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων να είναι το δίλλημα για το αν θα κάτσουν σταυροπόδι ή όχι.

Η θέση οδήγησης πάλι είναι το ίδιο άνετη και ταυτόχρονα άριστη εργονομικά. Με σωστή γεωμετρία, καλή ορατότητα και ποιοτική αίσθηση από κάθε επιφάνεια που ακουμπάς. Τα υλικά είναι προσεγμένα, οι συναρμογές στιβαρές και οι έξυπνες λεπτομέρειες πολλές. Από τη μαλακή επένδυση στις θήκες θυρών για να μην γδέρνονται τα αντικείμενα, έως το αφαιρούμενο κουτί αποθήκευσης κάτω από τα πίσω καθίσματα, όλα δείχνουν πως εδώ δεν έγινε τίποτα στο περίπου. Μόνο το πορτμπαγκάζ (470 lt) δείχνει να υστερεί σε σχέση με τη φήμη της Skoda, χωρίς βέβαια να το λες μικρό. Εκεί που θα θέλαμε το κάτι παραπάνω είναι στη γωνία ανοίγματος των πίσω θυρών και στην απουσία frunk – αν και η πρακτικότητα συνολικά μένει αδιαπραγμάτευτη, όντας βαθιά ριζωμένη στο DNA της μάρκας.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο στο εσωτερικό φροντίζει ώστε η καθημερινότητα με το Elroq να είναι απλή και κυρίως ξεκούραστη. Η μεγάλη οθόνη 13 ιντσών στην κεντρική κονσόλα κλέβει τις εντυπώσεις, χαρίζοντας την κυριότερη digital πινελιά και συνοδεύεται από ένα μίνι πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι ανάλογο του Enyaq, αλλά και Head-Up Display στον έξτρα εξοπλισμό. Το τελευταίο μάλιστα είναι αρκετά περιεκτικό στις πληροφορίες που προσφέρει, μειώνοντας στο ελάχιστο το χρόνο που χρειάζεται ο οδηγός να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Το σύστημα  infotainment είναι φιλικό, ταχύτατο και πλήρως προσαρμόσιμο, με υποστήριξη ασύρματων Apple CarPlay και Android Auto. Οι έξι φυσικοί διακόπτες για βασικές λειτουργίες είναι η απόδειξη πως η Skoda σκέφτεται πρακτικά, χωρίς να παρασύρεται από τη μανία του απόλυτου ψηφιακού ελέγχου. Αν και ακόμα και στο ψηφιακό κομμάτι, έχει φροντίσει να διευκολύνει τον οδηγό, προσθέτοντας συντομεύσεις για την απενεργοποίηση των «αναγκαίων» συστημάτων ασφαλείας όπως ο έλεγχος πινακίδων ταχύτητας αλλά και το σύστημα ειδοποίησης απόσπασης προσοχής του οδηγού στην κορυφή της κεντρικής οθόνης. Έτσι ο χρήστης δεν αναγκάζεται να ψάχνει μέσα σε ατελείωτα μενού με τις ώρες, κλέβοντας παράλληλα πόντους ευκολίας από τη βαθμολογία του Elroq.

Αποδοτικότητα diesel… με επιτάχυνση vRS

Στην καρδιά του Elroq 85 βρίσκεται το νέο μοτέρ APP 550 του Volkswagen Group. Με 286 PS και 545 Nm ροπής, το ηλεκτρικό Skoda κινείται με περίσσια αποφασιστικότητα. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,6”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Η επιτάχυνση δεν είναι μόνο εντυπωσιακή σε νούμερα, αλλά και σε αίσθηση. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα κάνει κάθε προσπέραση παιχνίδι. Και φανταστείτε ότι σύντομα έρχεται και μια καθαρόαιμη vRS έκδοση με 340 ίππους.

Η μπαταρία των 77 kWh (καθαρή χωρητικότητα) συνεργάζεται άψογα με το σύστημα κίνησης, προσφέροντας πραγματική αυτονομία πάνω από 500 km σε μικτές συνθήκες με φυσιολογική οδήγηση. Στη δική μας δοκιμή, η κατανάλωση «κλείδωσε» στις 15 kWh/100 km, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Εντός αστικού κύκλου και με λίγη εγκράτεια, τιμές γύρω στις 11 kWh/100km δεν αποτελέσουν επιστημονική φαντασία, ενώ ακόμα και στον «εφιάλτη» των ηλεκτρικών, τον αυτοκινητόδρομο, το C-SUV των Τσέχων μπορεί να κινηθεί με φυσιολογικές ταχύτητες καταναλώνοντας κάτω από 20kWh/100km. Το Elroq 85 είναι το πιο αποδοτικό μοντέλο της γκάμας, ξεπερνώντας ακόμη και τις εκδόσεις με χαμηλότερη ισχύ. Το δε σύστημα φόρτισης υποστηρίζει ισχύ DC έως 175 kW, φτάνοντας το 10-80% σε περίπου 28 λεπτά, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW AC θα γεμίσει την μπαταρία σε περίπου 8 ώρες.

Σοβαρό, αλλά όχι βαρετό

Στον δρόμο, το Elroq 85 αποδεικνύει γιατί η Skoda δίκαια θεωρείται «μαθητής που αριστεύει». Το βάρος της μπαταρίας χαμηλά χαρίζει κορυφαία αίσθηση ισορροπίας. Η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι ρυθμισμένη να συνδυάζει άνεση και σταθερότητα σε βαθμό που βάζει τα γυαλιά στην υπόλοιπη κατηγορία. Σιδερώνει τις ανωμαλίες με μαεστρία, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι αισθητές μόνο μόλις ο ρυθμός ανέβει. Μόνο βαθιές εγκάρσιες χαράξεις του οδοστρώματος μπορεί να ταράξουν την ηρεμία εντός της καμπίνας, αλλά ακόμη κι αυτές δεν θα μπορέσουν να προκαλέσουν ενόχληση στους επιβάτες. Στην καθημερινότητα αλλά και στο ταξίδι, όποιος βρεθεί εντός του νέου ηλεκτρικού της Skoda θα απολαύσει ποιότητα κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV του Group.

Σε πιο σβέλτο ρυθμό το τιμόνι είναι ακριβές, αν και κάπως ελαφρύ ακόμα και στη ρύθμιση Sport. Σε γρήγορη οδήγηση, η πισωκίνητη αρχιτεκτονική δίνει στο Elroq μια ευχάριστη αίσθηση ζωντάνιας, με προοδευτική υπερστροφή όταν το ζητήσεις που αναδεικνύει την άρτια ισορροπία του αμαξώματος, χωρίς όμως υπερβολές, μιας και τα ηλεκτρονικά βρίσκονται πάντα σε εγρήγορση για να διατηρήσουν την τάξη. Στην πόλη, ο μικρός κύκλος στροφής (9,3 m) είναι πραγματική αποκάλυψη για το μέγεθος του, κάνοντας ελιγμούς και παρκάρισμα απρόσμενα εύκολα.

Κάτι που παρατηρήσαμε είναι ότι θα θέλαμε περισσότερη επιβράδυνση στο φρενάρισμα με ανάκτηση (λειτουργία B στο κιβώτιο) και σίγουρα δίσκους πίσω αντί για ταμπούρα, αν και στην πράξη τα φρένα (με διπίστονες δαγκάνες εμπρός στην έκδοση 85) ανταποκρίθηκαν άψογα σε όλες τις συνθήκες της δοκιμής.

Το Skoda που κοιτά στα μάτια τα premium

Το Skoda Elroq 85 δεν είναι απλά άλλο ένα ηλεκτρικό SUV. Είναι μια μελετημένη πρόταση που συνδυάζει χώρους, τεχνολογία, ποιότητα και οδική συμπεριφορά με τρόπο που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με επιφανειακά gadgets ή φανταχτερά στυλιστικά τρικ. Αντίθετα, ποντάρει στη λογική, στην ποιότητα και στην καθημερινή αξία που αναζητά ο μέσος οδηγός.

Με τιμή εκκίνησης από τις 44.900 € για την έκδοση των 286 PS (προ επιδότησης), το Elroq 85 δεν είναι φθηνό – είναι όμως αντάξιο των προσδοκιών που θέτει η τιμολογιακή του θέση. Το πακέτο εξοπλισμού είναι πλούσιο, οι επιδόσεις εξαιρετικές και η αυτονομία πραγματική. Αν συνυπολογίσει κανείς το επίπεδο άνεσης και την αίσθηση στιβαρότητας που προσφέρει, τότε το Elroq 85 δικαιωματικά κερδίζει μια θέση στη short list όσων θέλουν ένα ηλεκτρικό SUV που δεν υποκύπτει σε συμβιβασμούς.

Η Skoda ανέβηκε επίπεδο και το Elroq είναι η καλύτερη απόδειξη αυτού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Πίσω, σύγχρονος

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 286 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 545 Nm

Μετάδοση

Κίνηση πίσω

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,6 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 13,9 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 14,9 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 82 kWh (77 ωφέλιμες)

Αυτονομία

579 χλμ. (WLTP)

520 χλμ. (Δοκιμής)

Φόρτιση

AC 11 kW σε 8 ώρες και 15 λεπτά

DC 175 kW σε 28 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος).: 4.488 x 1.884 x 1.625 χλστ.

Μεταξόνιο 2.765 χλστ.

Βάρος 2.181 κιλά

Χώρος αποσκευών

470 λ.

Τιμή Αγοράς

Βασική έκδοση: από 44.900 €

Όλες οι ειδήσεις

Νέο Toyota Aygo X: Υβριδικό… όπως έπρεπε!

Δοκιμή κατανάλωσης Toyota C-HR Plug-in Hybrid: Πόσο πραγματικά «καίει» σε όλα τα σενάρια

Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε όρια ταχύτητας συνεπιβάτες μηχανών και πρόστιμα

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο