Q-ELECTRIC

Fiat 500e Hatchback & Cabriolet: Code (RED)!

fiat-500e-hatchback-cabriolet-code-red-656729

Δεν βλέπετε διπλά! Δύο ηλεκτροκίνητα Fiat 500e στην έκδοση (RED), με βασική διαφορά το αμάξωμα, καθώς πρόκειται για τις εκδόσεις hatchback και cabriolet

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Σύμφωνα με έρευνες, το κόκκινο συμβολίζει τη δραστηριότητα, το πάθος, την αγάπη και την χαρά. Όλα τα παραπάνω ταιριάζουν στο Fiat 500, το οποίο είχε πάντοτε ένα έντονο κόκκινο ως επιλογή για το χρώμα του αμαξώματος, αλλά η πρόσφατη συνεργασία της Fiat με τη (RED), έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, είχε ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που δεν είναι απλώς σε αυτή την απόχρωση, αλλά χαρακτηρίζεται από αυτή.

Και στα δύο αυτοκίνητα βρίσκουμε τα ειδικά εμβλήματα (RED), στο αμάξωμα αλλά και στο εσωτερικό τους, ενώ η εμφάνιση τους με το συγκεκριμένο χρώμα είναι πολύ ξεχωριστή στο δρόμο. Ειδικά με τα LED φώτα της νέας γενιάς, στο εμπρός αλλά και στο πίσω μέρος, καταφέρνει να έχει έναν ρετρό-φουτουριστικό χαρακτήρα, εξελίσσοντας αρμονικά το σχεδιασμό σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, η οποία παρεμπιπτόντως, είχε λίγο μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις.

Το εσωτερικό τους έχει έναν μοντέρνο και μινιμαλιστικό χαρακτήρα, πολλές κόκκινες επενδύσεις στην κονσόλα και εργονομικούς χειρισμούς για κάθε λειτουργία. Παρά το σχετικά μικρό τους μέγεθος, προσφέρουν μία ευχάριστη αίσθηση ευρυχωρίας, αν και η οροφή του Cabriolet -όσο είναι κλειστή- μειώνει ελαφρώς το χώρο για έναν ψηλό οδηγό ή συνοδηγό.

 

Φυσικά, ακόμη και στο συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού, το 500e παραμένει πιστό στις αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης για τις οποίες φημίζεται, κάτι που είναι ξεκάθαρο κοιτώντας τα δύο 500αράκια της δοκιμής μας. Εκτός από τις διαφορετικές ζάντες, αν κοιτάξουμε στο εσωτερικό, βλέπουμε ότι το hatchback έχει ένα κόκκινο και ένα μαύρο κάθισμα για τους εμπρός επιβάτες, τα οποία μάλιστα φέρουν το μονόγραμμα της Fiat και κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Όσο περισσότερη ώρα τα… μελετούσαμε, βρίσκαμε μικρές διαφορές που έκαναν το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστό, όπως τα διαφορετικά πετάλια του οδηγού. Φυσικά, και στα δύο υπάρχουν τα ευχάριστα «easter eggs» της Fiat, όπως η γραμμή του ορίζοντα του Τορίνο στη βάση της ασύρματης φόρτισης smartphone (κάτω από την οθόνη των 10.25 ιντσών του συστήματος infotainment) ή το περίγραμμα του «παλιού» 500 στα χερούλια των πορτών.

H έκδοση (RED) επικεντρώνεται στην υγεία του οδηγού και των επιβατών του, με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα να εφοδιάζονται με πολλές έξυπνες τεχνολογίες και λειτουργίες κατά της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, το φίλτρο της καμπίνας, το τιμόνι αλλά και τα καθίσματα, έχουν δεχτεί μία ειδική επεξεργασία επίστρωσης με βιοκτόνα ουσία υψηλής αποτελεσματικότητας, που δρα κατά των βακτηρίων, των ιών αλλά και των μυκήτων, με πιστοποιημένη αντοχή στο χρόνο.

Η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει στο Fiat 500e

Στην Ελλάδα, το Fiat 500e διατίθεται αποκλειστικά με μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, ο οποίος αποδίδει 118 ίππους και 220ΝΜ ροπής. Έτσι, καταφέρνει να επιταχύνει από τη στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτα. Ακούγονται πολλά, αλλά η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα δίνει ζωντάνια στην οδήγηση.

Η οδηγική αίσθηση των δύο 500e δεν έχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ των αμαξωμάτων (η διαφορά βάρους μεταξύ τους είναι χαμηλή, στα 40 κιλά) και χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη «ζωηράδα», καθώς το χαμηλό βάρος και το μικρό του μέγεθος το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο, ειδικά στην αστική οδήγηση. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιταχύνει, να επιβραδύνει και να διατηρείται στην λωρίδα του, χωρίς καμία προσθήκη από τον οδηγό. Η ισχύς τους είναι αρκετή ακόμη και στις επαρχιακές διαδρομές, ενώ η επιλογή της Fiat να μην χρησιμοποιήσει έναν πιο δυνατό ηλεκτροκινητήρα, χάρισε στο 500e κορυφαία -για την κατηγορία του- αυτονομία, η οποία ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα και στις δύο εκδόσεις. H λειτουργία οδήγησης “Range” επιτρέπει την οδήγηση του 500e μόνο με το πετάλι του γκαζιού, καθώς μεγιστοποιεί τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.

Το πρόγραμμα οδήγησης που αλλάζει αρκετά τη συμπεριφορά των 500, ονομάζεται “Sherpa”, ως φόρο τιμής σε ένα λαό του Νεπάλ που έχουν αποκτήσει παγκόσμια φήμη ως οδηγοί και αχθοφόροι στα Ιμαλάια . Το Sherpa απενεργοποιεί κάθε λειτουργία άνεσης (π.χ. τα θερμαινόμενα καθίσματα και τον κλιματισμό) και περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, για να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ενέργειας και να καταφέρει να φτάσει -όπως και οι Σέρπα- στον τελικό προορισμό.

Οι αγοραστές της συγκεκριμένης έκδοσης, έχουν επίσης τη δυνατότητα να προσθέσουν στην παραγγελία τους και το 500 iRide eScooter, ένα αναδιπλούμενο ηλεκτρικό πατίνι, για να μπορεί να κινηθεί γρήγορα και αμιγώς ηλεκτρικά, ακόμη και στο τελευταίο σκέλος της διαδρομής του στην πόλη, δηλαδή αφού το Fiat 500e σταθμεύσει.

Με όλα τα παραπάνω, η Fiat κατάφερε να προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην αγορά. Μάλιστα, οι εκδόσεις (RED) είναι αυτή τη στιγμή οι φθηνότερες (κατά 100€) επιλογές για το ηλεκτροκίνητο 500, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο στους αγοραστές, να απολαύσουν ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, που… νοιάζεται για την υγεία τους!

Μια έκδοση για καλό σκοπό

Ο (RED) είναι ένας οργανισμός που καταπολεμά καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το AIDS και ο COVID. Η Fiat συνεργάστηκε μαζί του για την δημιουργία μερικών μοναδικών εκδόσεων για το 500, ενώ κάθε πώληση ενός αυτοκινήτου με το πακέτο (RED), ενεργοποιεί μια δωρεά στο Παγκόσμιο Ταμείο για την υποστήριξη μιας σειράς πρόληψης, θεραπείας, συμβουλευτικής, δοκιμών, εκπαίδευσης και υπηρεσίες φροντίδας στις κοινότητες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

 

 

 

Όλες οι ειδήσεις

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο