VIDEOS

Lamborghini Aventador Ultimae: Ο «ταύρος» των 780 ίππων!

lamborghini-aventador-ultimae-o-tavros-ton-780-ippon-695022

Ηλιόλουστες μέρες, μία Lamborghini Aventador χωρίς οροφή και μαγευτικές διαδρομές στα Ιταλικά βουνά. Τι άλλο να ζητήσεις;

Οι Ιταλοί φημίζονται για πολλά πράγματα: Την κουζίνα τους, τα τυριά, τα αλλαντικά και τα κρασιά τους, αλλά πιο σημαντικά, για τα αυτοκίνητα τους. Δείχνουν να έχουν ένα χάρισμα, που τους επιτρέπει να μεταφέρουν τον φλογερό τους χαρακτήρα στην οδηγική αίσθηση των οχημάτων που κατασκευάζουν.

Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για την Lamborghini, τη θρυλική μάρκα από τη Σαντ’ Αγκάτα Μπολονέζ που μέσα στην ιστορία της, μας έχει παρουσιάσει μερικά από τα πιο εικονικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, χαράσσοντας ταυτόχρονα το δρόμο για όλες τις υπόλοιπες εταιρείες (φυσικά και αναφέρομαι στη Miura, το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο του κόσμου).

Μία μάρκα, 12 κύλινδροι

Το σήμα κατατεθέν της; Ο μνημειώδης δωδεκακύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V, πάνω στον οποίο χτίστηκε όλη η μάρκα και δημιούργησε τετράτροχα όνειρα, για τα οποία πολλοί έχουν χάσει τον ύπνο τους ή ένα σεβαστό μέρος του τραπεζικού τους λογαριασμού.

Από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα, αυτός ο κινητήρας, σε πολλές διαφορετικές εκδοχές του, ήταν πάντοτε η πιο ισχυρή επιλογή στη γκάμα, ενώ ποτέ δεν υπήρξε η επιλογή ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα -αντίθετα με τη Ferrari-. Οι καιροί όμως αλλάζουν και οι πιέσεις για τη μείωση των ρύπων κατάφεραν να επηρεάσουν ακόμη και τη Lamborghini. Ο αντικαταστάτης της Aventador είναι υβριδικός (και πανίσχυρος).

Για τώρα όμως, ας συγκεντρωθούμε στην τελευταία έκδοση Ultimae της Aventador και το κύκνειο άσμα της ωμής δύναμης του V12 της.

Νότια της Μπολόνια και κοντά στο εργοστάσιο της Lamborghini, στις εκπληκτικές στροφές που των Απεννίνων, αντηχεί η μελωδία του ατμοσφαιρικού της V12, για μία αξέχαστη διαδρομή με ένα μεγάλο φάσμα συναισθημάτων.

Mix and match

Η Ultimae είναι μία συλλογή των καλύτερων συστατικών που είδαμε στα 12 χρόνια της Aventador, για το απόλυτο -όπως μάρτυρά και το όνομα της- αποτέλεσμα. Διαχρονικός και επιθετικός σχεδιασμός χωρίς υπερβολές και η ισχυρότερη εκδοχή του V12 της, με 780 ίππους.

Εκτός από την τελευταία Aventador παραγωγής, είναι μια από τις πιο σπάνιες εκδόσεις της, καθώς η παραγωγή της περιορίστηκε στις 600 μονάδες, με 350 coupe και 250 roadster (με αποσπώμενη οροφή). Μάλιστα, το roadster της δοκιμής μας, σύντομα θα τοποθετηθεί μέσα στο μουσείο της Lamborghini, δίπλα στα υπόλοιπα ιστορικά τους μοντέλα.

Η Aventador παρουσίασε πάρα πολλές ειδικές εκδόσεις στη διάρκεια της ζωής του, αλλά καμία δεν μπορεί να σταθεί δίπλα στην Ultimae. Μια ματιά είναι αρκετή για να μείνεις άφωνος από την καθηλωτική παρουσία της.

Πρέπει να σταθείς δίπλα της για να κατανοήσεις το πόσο χαμηλή και φαρδιά είναι. Οι σχεδιαστικές γραμμές stealth μαχητικού αεροσκάφους στο αμάξωμα της δίνουν έναν ξεκάθαρο χαρακτήρα που αλλάζει κοιτώντας τη από διαφορετικές γωνίες. Δανείστηκε μερικά χαρακτηριστικά της σκληροπυρηνικής SVJ, όπως οι τεράστιες εισαγωγές αέρα πίσω από τις πόρτες της, ή τις τρομερές απολήξεις των εξατμίσεων που θυμίζουν …κανόνια, αλλά κυρίως, χρησιμοποίησε τον πιο «ήπιο» (σε σχέση με την SVJ) σχεδιασμό της Aventador S, με την προσέγγιση που επέλεξε για τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες.

Το εσωτερικό δίνει αμέσως την αίσθηση πιλοτηρίου και δεν μπορούμε να παραπονεθούμε για την έλλειψη στις τεχνολογίες που προσφέρει: αυτό ακριβώς είναι που διατηρεί αγνή της αίσθηση της οδήγησης σε ένα supercar. Πιο σημαντικά, στην κεντρική κονσόλα και κάτω από το κόκκινο καπάκι, βρίσκεται το «μαγικό» κουμπί που ξεκινά τον κινητήρα.

Love at first sound

Πατώντας λοιπόν το Start Engine, ο V12 των 6,5 λίτρων ζωντανεύει. Όσες φορές και να τον ακούσεις να βρυχάται πίσω σου, ο ενθουσιασμός που φέρνει μαζί του δεν στερεύει ποτέ. Ο χαρακτηριστικός ήχος του ακούγεται σε εμβέλεια χιλιομέτρων ενώ οι «πυροβολισμοί» από την εξάτμιση στις αλλαγές των ταχυτήτων είναι συγκλονιστικοί.

Στις χαμηλές στροφές είναι αρκετά ήσυχη, αλλά από τη μέση του στροφόμετρου μέχρι και τον «κόφτη» στις 8.500 στροφές ανά λεπτό, ουρλιάζει με μία μοναδική χροιά. Πρέπει να παραδεχτώ, ότι περνώντας κάθε τούνελ της διαδρομής μας, πάντοτε κατέβαζα δύο σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων και φυσικά, είχα ανοιχτό το μικρό παραθυράκι προς το πίσω μέρος, για τη μέγιστη απόλαυση του τρομερού ήχου!

Η μεθυστική μελωδία, συνοδεύεται από εκρηκτικές επιδόσεις: 780 ίπποι, 720Νm ροπής και επιτάχυνση από τη στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας στροφάρει πολύ γρήγορα, το σύστημα τετρακίνησης σε κρατά καρφωμένο στο δρόμο και το …παλιομοδίτικο αυτόματο κιβώτιο ISR ενός συμπλέκτη, «οπλίζει» όταν πατήσεις το paddle της αλλαγής ταχύτητας και μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου αργότερα, σε βυθίζει ξανά στο κάθισμα σου. Ειδικά τις πρώτες φορές, νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα roller-coaster, ενώ το γεγονός ότι βρίσκεσαι τόσο κοντά στην άσφαλτο με αυτό το χαμηλό αμάξωμα, αυξάνει σημαντικά την αίσθηση της ταχύτητας.

Από την πρώτη Aventador, το 2011, ο επικεφαλής της Lamborghini είχε δηλώσει πως η επιτάχυνση δεν είναι η προτεραιότητα αυτού του μοντέλου, καθώς θεώρησαν σημαντικότερο να κατασκευάσουν ένα ευέλικτο και δυναμικό αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θέλει να σε …τρομάξει όταν οδηγείται δυναμικά, αλλά αντίθετα, καταφέρνει να διατηρεί την πρόσφυση του άριστα και χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης των πιο πρόσφατων εκδόσεων, μπορεί να στρίψει με εντυπωσιακές ταχύτητες, χαρίζοντας του μια αίσθηση ελαφρότητας.

Το τιμόνι της, αν και ηλεκτρικό, είναι βαρύ, άμεσο και ακριβέστατο. Αισθάνεσαι συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο και σου δίνει αρκετή πληροφορία για την επιφάνεια του δρόμου. Οι αναρτήσεις του είναι πολύ σκληρές και κρατάνε επίπεδο το αμάξωμα των 1.600 κιλών ακόμη και στις πιο κλειστές στροφές. Τα τεράστια κεραμικά φρένα δεν έχασαν ποτέ τη δύναμη τους, ακινητοποιώντας την Aventador σχεδόν ακαριαία. Τον τομέα της άνεσης (και της ορατότητας) θα τον αφήσω στη φαντασία σας..

Συνολικά, η οδήγηση της, ειδικά σε μια φαρδιά, βουνίσια διαδρομή, φέρνει μία έκρηξη χαράς και ενθουσιασμού. Θεωρώ πως όταν βρεθεί σε μία πίστα αγώνων το φάσμα των συναισθημάτων διευρύνεται, καθώς οδηγώντας τη στο 100% της, μπορεί να γίνει τρομακτική ή και μαγευτική.

Η τελευταία του είδους της

Λυπάμαι που η παραγωγή της Aventador σταμάτησε το 2022, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος που είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την Ultimae Roadster και να αποχαιρετήσω αυτό το εικονικό μοντέλο με τον καλύτερο τρόπο. Σίγουρα, θα μου λείψει ο βάναυσος χαρακτήρας της και ελπίζω ο plug-in υβριδικός αντικαταστάτης της, να καταφέρει να μου δημιουργήσει τα ίδια ή και εντονότερα συναισθήματα. Με 1.015 ίππους πάντως, τα πράγματα δείχνουν θετικά…

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο