Q-ELECTRIC

Οδηγούμε στη Γερμανία το νέο Audi Q8 e-tron

odigoume-sti-germania-to-neo-audi-q8-e-tron-655468

Στο μέσον της καριέρας του, το e-tron υπόκειται σε φρεσκάρισμα και επανατοποθετείται στη γκάμα ηλεκτρικών της Audi, αποκτώντας νέο όνομα. Q8 e-tron λοιπόν, με καλύτερη αίσθηση στο δρόμο και σχεδόν 600 χιλιόμετρα αυτονομία χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία.

Tου Roberto Ungaro, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis

Όταν το περιεργάζεσαι από κοντά, αντιλαμβάνεσαι την εντονότερη σε σχέση με πριν προσωπικότητά του. Οδηγώντας το, αισθάνεσαι μεγαλύτερη σιγουριά ότι θα σε πάει στον προορισμό σου. Μιλάμε για το Audi e-tron, το οποίο φρεσκαρίστηκε εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ ταυτόχρονα υιοθέτησε τον κωδικό Q8. Ας ξεκινήσουμε από την εξωτερική εμφάνιση. Χωρίς να παραβιάζει τους κανόνες του family feeling, το μεγάλο e-tron είναι φανερά πιο επιθετικό από μπροστά, χάρη στη διευρυμένη μάσκα single frame και στους πιο άγριους προβολείς. Φρεσκαρισμένο, αλλά πιο διακριτικά, είναι και το πίσω μέρος με τους μεγαλύτερους διαχύτες.

Όμως οι μεγαλύτερες αλλαγές κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Το ηλεκτρικό SUV από το Ίνγκολσταντ διαθέτει τώρα μεγαλύτερη μπαταρία, αναβαθμίσεις σε ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης. Η νέα μπαταρία έχει σχεδιαστεί με τη μέθοδο stacking, η οποία δίνει τη δυνατότητα συσσώρευσης περισσότερης ενέργειας με τον ίδιο όγκο. Οι κυψέλες δηλαδή έχουν συμπιεστεί μεταξύ τους, χωρίς αυτό να δυσχεραίνει την ψύξη τους. Σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος, η μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα του συσσωρευτή μεταφράζεται σε αύξηση της αυτονομίας κατά 100 χιλιόμετρα περίπου. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Q8 e-tron μπορεί να καλύψει σχεδόν 600 χιλιόμετρα με την μπαταρία των 106 εκμεταλλεύσιμων κιλοβατωρών στην έκδοση 55 Sportback.

Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Audi διαθέτει δύο κινητήρες (ένα σε κάθε άξονα) στις εκδόσεις 50 και 55, με συνολική ισχύ 340 και 408 ίππους αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση SQ8, η μοναδική που οδηγήσαμε για την ώρα, διαθέτει τρεις κινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 503 ίππους.  Από τεχνικής άποψης, να σημειώσουμε ότι οι πίσω ασύγχρονοι κινητήρες διαθέτουν τώρα 14 περιελίξεις αντί 12. Κάτι που συνεπάγεται απόδοση της ροπής με λιγότερη απαιτούμενη ενέργεια. Διαφορετικές είναι επίσης οι ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης και της ενεργής πνευματικής ανάρτησης, με αποτέλεσμα σημαντικά καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο. Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αναβαθμιστεί με στόχο τη βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς.

Σε σχέση με το αρχέτυπο e-tron, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι οι μικρότερες κλίσεις στις στροφές και η πιο ακριβής χάραξη της τροχιάς, χωρίς έντονες μεταφορές φορτίου. Κάτι που επιτυγχάνεται χωρίς καμία επίδραση στην άνεση της ανάρτησης στις ανωμαλίες του δρόμου. Το Q8 e-tron παραμένει ένα κατ’ εξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο, απλά πιο απολαυστικό στην οδήγηση. Το βάρος είναι πάντα ο υπ’ αριθμόν ένα εχθρός της οδικής συμπεριφοράς. Ωστόσο, παρότι το μεγάλο Audi ζυγίζει 2,5 τόνους στις εκδόσεις 50 και 55 και 2,8 τόνους στην SQ8, είναι απίστευτο το πόσο εύκολο αποδεικνύεται στην οδήγηση χωρίς καν να διαθέτει τετραδιεύθυνση. Και μιλάμε για ένα αμάξωμα μήκους πέντε μέτρων. Το σύστημα διεύθυνσης γίνεται προοδευτικά πιο βαρύ στα χέρια όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα, ενώ μεταφέρει την πληροφορία που χρειάζεσαι από το δρόμο. Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή χωρίς να τρομάζει. Το SQ8 χρειάζεται μόλις 4,5” στο κλασικό 0-100, αλλά το επιτυγχάνει με τόσο προοδευτικό τρόπο, που δεν αισθάνεσαι τα βίαια g άλλων ηλεκτρικών της αγοράς. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το ηλεκτρικό Audi ξεχωρίζει στην έξοδο της στροφής, χάρη στους δύο κινητήρες του πίσω άξονα, οι οποίοι κατανέμουν ιδανικά τη ροπή σε κάθε τροχό, λειτουργώντας ως ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα torque vectoring. Είναι εμφανές ότι η ευελιξία και η ακρίβεια του αυτοκινήτου στις στροφές οφείλεται κυρίως στην άψογη συνεργασία του δικινητήριου πίσω άξονα.

Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι μεν περιορισμένη στα 210 χλμ./ώρα, κρίνεται δε υπεραρκετή. Μάλιστα, ακόμη και για τις γερμανικές autobahn, σε μία εποχή που τα περισσότερα μοντέλα μηδενικών ρύπων αδυνατούν να πλησιάσουν τέτοια τιμή.
Ας μπούμε τώρα στην καμπίνα. Η ποιότητα της Audi είναι παραδοσιακά σημείο αναφοράς σε κάθε κατηγορία, όμως συνδυάζεται με ένα σχεδιαστικό συντηρητισμό που διατηρείται κι εδώ. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι κλασική και κάποιες τεχνικές λύσεις θα λέγαμε παραδοσιακές. Από τη μία, υπάρχει έλλειμμα δημιουργικότητας στο μεγάλο Audi Q8 e-tron. Όμως το παρήγορο είναι ότι στο εσωτερικό του δεν εντοπίζονται οικονομίες κλίμακας ή άλλα κόλπα συμπίεσης του κόστους που έχουμε δει σε μικρότερα μοντέλα. Αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ένα αυθεντικό Audi με κάποια αναχρονιστικά στοιχεία, όπως το χειριστήριο του ενεργού cruise control πίσω από το τιμόνι. Ταυτόχρονα με φουτουριστικές ιδέες που δε λειτουργούν τελικά, όπως οι εικονικοί ψηφιακοί καθρέπτες, οι οποίοι μεταδίδουν εικόνα από κάμερες.

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΕ ΣΤΙΛ

Οι αισθητικές βελτιώσεις της ηλεκτρικής ναυαρχίδας περνούν στο υποσυνείδητο με υποδόρια μηνύματα. Για παράδειγμα, ένα νέο δισδιάστατο λογότυπο βρίσκεται πλέον στη μάσκα, καθώς και μία επιγραφή του μοντέλου στην κεντρική κολόνα, ώστε να γνωρίζεις περί τίνος πρόκειται πριν ανοίξεις την πόρτα και εισέλθεις στην καμπίνα. Αυτές είναι μικρές καινοτόμες παρεμβάσεις, οι οποίες όμως μεταφέρουν το μήνυμα ότι ο κατασκευαστής από το Ίνγκολσταντ εισέρχεται σε μία νέα εποχή. Αντιλαμβάνεσαι δηλαδή ότι τώρα και στο εξής όλα τα Audi θα είναι κάπως έτσι.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το e-tron το 2018, αντιμετωπίστηκε από το κοινό σαν ένα πρωτότυπο παραγωγής –για να μην πούμε σαν διαστημόπλοιο– καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων στην ιστορία της Audi. Σχεδόν μισή δεκαετία αργότερα, ίσως κάποιος απορήσει με την αλλαγή του ονόματος, με την προσθήκη δηλαδή ενός γράμματος και ενός αριθμού στο e-tron. Αυτό ουσιαστικά έγινε με την παρουσίαση του Q4 και είναι κάτι που η Audi έχει κάνει και στο παρελθόν. Πόσοι θυμούνται σήμερα ότι κάποτε τα A4 και A6 ονομάζονταν 80 και 100 αντίστοιχα; Υπάρχουν και άλλα τέτοια παραδείγματα, φυσικά, στη σύγχρονη ιστορία του αυτοκινήτου. Στην προκειμένη περίπτωση, η απλή ονομασία e-tron ήταν εύστοχη. Τότε που στην γκάμα Audi εισαγόταν το πρώτο και μοναδικό τότε BEV, όχι όμως από τη στιγμή που γύρω από αυτό άρχισε να αναπτύσσεται ολόκληρη οικογένεια. Το επόμενο μέλος της μάλιστα, αναμένεται το 2024 και θα είναι το Q6, το οποίο θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα σημερινά Q4 και Q8. Πάντως η επιγραφή e-tron θα διατηρηθεί ως σήμα κατατεθέν των ηλεκτρικών Audi.

Οι τιμές του ξεκινούν από 87.000€ για την εισαγωγική έκδοση, και φτάνουν μέχρι τις 107.000€ για το κορυφαίο Audi Q8 Sportback e-tron 55 quattro S-Line.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο