ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda e:Ny1 που μόλις έφτασε στην Ελλάδα

odigoume-to-neo-honda-eny1-pou-molis-eftase-stin-ellada-700292

Εξωτερικά, μπορεί να μοιάζει με ηλεκτρικό HR-V, όμως πέρα από την εμφάνιση, το Honda e:Ny1 διαφέρει σε πολλούς τομείς

Βρεθήκαμε στην πανελλήνια παρουσίαση ολόκληρης της νέας υβριδικής γκάμας της Honda, που περιλαμβάνει το ολοκαίνουργιο Z-RV, το νέο C-RV και φυσικά το ολοκαίνουργιο e:Ny1. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Honda, e:Ny1, διατίθεται πλέον στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, Elegance και Advance.

H Honda μπήκε στο χώρο των ηλεκτρικών με το e, ένα μικρό στο όνομα και σε μέγεθος αυτοκίνητο προορισμένο για την πόλη. Τώρα επιστρέφει στο ίδιο θέμα με μία πιο ώριμη πρόταση που παίζει στην πιο δημοφιλή αγορά της Ευρώπης. Ένα συμπαγές sport utility (ένα ηλεκτρικό B-SUV δηλαδή) με όνομα-γλωσσοδέτη, e:Ny1. Θα μπορούσε να διαβάζεται «anyone», μιας και θεωρητικά απευθύνεται στον καθένα, γι’ αυτό ίσως οι Ιάπωνες επέλεξαν να του χαρίσουν το αμάξωμα του δημοφιλέστατου H-RV. Όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, στην καθημερινή χρήση το «Ι-ΕΝ-ΓΟΥΑΪ-1» αποδεικνύεται εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο.

Εξωτερικά πάντως, για να το ξεχωρίσεις από το HR-V τελευταίας γενιάς, πρέπει να εστιάσεις σε κάποιες πρωτοεμφανιζόμενες λεπτομέρειες. Μικρές αλλά ενδιαφέρουσες, μιας και προμηνύουν διακριτικά που θα βλέπουμε και σε μελλοντικά ηλεκτρικά της Honda. Προσέξτε το νέο λευκό λογότυπο, το οποίο στη μάσκα είναι και κάλυμμα του υποδοχέα φόρτισης. Το βλέπουμε να επαναλαμβάνεται στο τιμόνι και στις πλήμνες των τροχών. Επίσης, για πρώτη φορά, υπάρχει επιγραφή Honda –με μικρά μάλιστα γράμματα– σε όλο το πλάτος του πίσω μέρους.

Εντελώς νέο εσωτερικά

Η σχεδιαστική συγγένεια με το HR-V εξωτερικά, προδιαθέτει για κάτι ανάλογο και στην καμπίνα. Όμως, οι Ιάπωνες μας επιφυλάσσουν μία έκπληξη, καθώς εσωτερικά έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα. Η κεντρική κονσόλα είναι επανασχεδιασμένη και τώρα φιλοξενεί μία σειρά από διακόπτες στη θέση του κλασικού επιλογέα μετάδοσης. Η μεγάλη διαφορά όμως έγκειται στη νέα ψηφιακή οθόνη που έχει αντικαταστήσει τον πίνακα οργάνων του HR-V. Αυτή έλκει το βλέμμα σου με το που καθίσεις στη θέση του οδηγού. Από την πρώτη στιγμή θα εκτιμήσεις πόσο ευανάγνωστη είναι σε σχέση με άλλες, πανοραμικές οθόνες στις οποίες οι πληροφορίες στριμώχνονται, με αποτέλεσμα το βλέμμα σου να προσπερνά κάποιες από αυτές.

Αντίθετα, στο e:Ny1 όλες οι βασικές ενδείξεις –ταχύτητας, στάθμης φόρτισης, αυτονομίας– είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστες. Όμως η περιοχή της καμπίνας που έχει αλλάξει περισσότερο, είναι το κεντρικό τμήμα του ταμπλό, όπου φιλοξενείται μία τεράστια, κατακόρυφη σε διάταξη, οθόνη 15,1 ιντσών, από την οποία χειρίζεσαι το infotainment και το σύστημα πλοήγησης. Από αυτή μπορείς να ελέγξεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και να ρυθμίσεις τον κλιματισμό. Χωρίς τη χρήση φυσικών διακοπτών, όπως στην περίπτωση του HR-V, αλλά με την ίδια ακριβώς διάταξη στα ψηφιακά τους ισοδύναμα. Το καλό νέο είναι ότι τα πάντα είναι ομαδοποιημένα ξεκάθαρα και με απόλυτη λογική. Μία εύκολα προσβάσιμη και εύχρηστη οθόνη, όσο λίγες, η οποία χωρίζεται σε τρία τμήματα ώστε να προβάλει πάντα πολλές πληροφορίες ταυτόχρονα.

Ένα πολιτισμένο ηλεκτρικό

Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F, από την οποία προέκυψε και το όνομά του. Το ηλεκτρικό B-SUV έχει την ίδια μηχανική διάταξη με το HR-V, δηλαδή κινητήρας και κίνηση είναι μπροστά. Κάποιες παράμετροι-κλειδιά, ωστόσο, έχουν διαφοροποιηθεί. Η δομική ακαμψία του πλαισίου είναι αυξημένη χάρη στη χρήση περισσότερων εξαρτημάτων από ατσάλι υψηλής αντοχής – από 41% στο HR-V σε 47% στο e:Ny1. Το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει χάρη στην ενσωμάτωση της μπαταρίας στο πλαίσιο, ενώ η αεροδυναμική του αμαξώματος έχει βελτιωθεί κυρίως στην περιοχή κάτω από το δάπεδο, με σκοπό τον περιορισμό των στροβιλισμών.

Οι στόχοι που έθεσε η διοίκηση της Honda στους τεχνικούς σχετικά με την ανάπτυξη του κινητήριου συνόλου ήταν ακριβέστατοι. Συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος ήταν οι πρώτες προτεραιότητες του προγράμματος, πάντα όμως με γνώμονα μία ευχάριστη συμπεριφορά στο δρόμο. Κάτι που αναγνωρίζεις με την πρώτη δοκιμή του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας του e:Ny1 ξεχωρίζει ανάμεσα σε τόσους άλλους ηλεκτρικούς τελευταίας γενιάς για την απαλή του απόδοση. Όχι μόνο στην επιτάχυνση, αλλά προπάντων στην επιβράδυνση, κάθε φορά που αφήνεις το δεξί πεντάλ. Και αυτό οφείλεται σε ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας το οποίο εξέλιξε η Honda με σκοπό να απαλείψει την «EV sickness» –  τη λεγόμενη «νόσο των ηλεκτρικών». Πρόκειται για τον «ίλιγγο» που προκαλούν οι απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις των περισσότερων BEV, ο οποίος τελικά δεν είναι και τόσο ευχάριστος για όλους.

Με γνώμονα την ισορροπία

Απαλή απόδοση ισχύος δε μεταφράζεται βέβαια σε χλιαρή απόδοση. Με 204 ίππους και ροπή 310 Nm, το e:Ny1 συνδυάζει ζωντάνια στην επιτάχυνση με χαμηλή κατανάλωση. Στον υπολογιστή ταξιδιού είδαμε μέση τιμή περίπου 17 kWh/100 χιλιόμετρα. Μ’ αυτήν εξασφαλίζεται αξιοπρεπής αυτονομία χάρη στην αρκετά μεγάλη μπαταρία των 68,8 κιλοβατωρών, από τις οποίες οι 61,9 kWh είναι καθαρά εκμεταλλεύσιμες. Η μπαταρία δέχεται ισχύ έως 78 kW σε συνεχές ρεύμα, οπότε δε διαπρέπει σε ταχύτητες φόρτισης. Πρακτικά, χρειάζονται 45 λεπτά της ώρας για να επανέλθει η στάθμη από το 10 στο 80%, μία μάλλον μέτρια τιμή. Ανταποδοτικά, η μπαταρία διαθέτει μία επίπεδη καμπύλη τροφοδοσίας φτάνοντας στο μέγιστο των δυνατοτήτων της ανάμεσα στο 5% και το 60% της στάθμης φόρτισης, αποτρέποντας μεταξύ άλλων την κόπωση των κυψελών με υπερβολικά απότομες λήψεις ρεύματος.

Όσον αφορά, τώρα, την οδική συμπεριφορά αυτή καθαυτή; Στην εξέλιξη του e:Ny1, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έθεσε συγκεκριμένες προδιαγραφές. Χάρη στο ενισχυμένο σασί, το συμπαγές SUV αποδεικνύεται ευέλικτο και ουδέτερο στο δρόμο, τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό με το HR-V, παρά το πρόσθετο βάρος της μπαταρίας.

Υπεράνω κριτικής είναι και η άνεση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση κάνει πολύ καλά τη δουλειά της σε οδόστρωμα με ανωμαλίες και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Η τελευταία εξασφαλίζει μία ήρεμη ατμόσφαιρα στην καμπίνα, χωρίς παρενοχλήσεις από την κύλιση των ελαστικών και αεροδυναμικούς θορύβους, ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Συνοψίζοντας, το e:Ny1 είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει ισορροπία πάνω απ’ όλα. Ένα ώριμο προϊόν που υποδηλώνει την πραγματιστική προσέγγιση της Honda στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, κι αυτό στη δεύτερη και μόνο προσπάθεια. Το ηλεκτρικό Honda διαθέτει όλα τα εφόδια για να πετύχει στην ευρωπαϊκή αγορά, με εξαίρεση ένα, την τιμή του. Ενώ ανήκει σε μία δημοφιλέστατη κατηγορία, ο τιμοκατάλογος είναι αρκετά «πικάντικος» και έχει μεγάλο ανταγωνισμό από την μεγαλύτερη κατηγορία. Για την ώρα, λοιπόν, αντιμετωπίζουμε το e:Ny1 μόνο ως δείγμα ιαπωνικής γραφής πάνω στα ηλεκτρικά και ως πρόδρομο μελλοντικών –και ελπίζουμε πιο προσιτών– μοντέλων με μηδενικούς ρύπους.

Ευφυές και οικονομικό

Η διαχείριση της ενέργειας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για κάθε κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για συμπαγή μοντέλα της κατηγορίας Β, τα οποία θέτουν περιορισμούς στα μεγέθη μπαταριών που μπορούν να φιλοξενήσουν. Γι’ αυτό και η Honda, στην περίπτωση του e:Ny1 εφάρμοσε πρωτότυπες μεθόδους για τη βέλτιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων κιλοβατωρών. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το νέο πρόγραμμα οδήγησης Econ, το οποίο έχουμε δει και σε άλλα Honda, μόνο που εδώ έχει εξελιχθεί με γνώμονα την οικονομία ενέργειας. Εφόσον το επιλέξεις, για παράδειγμα, ο κλιματισμός ρυθμίζει τη θερμοκρασία κυρίως στην περιοχή γύρω από το σώμα του οδηγού. Όταν κάνει κρύο, δίνεται προτεραιότητα  στην περιοχή του τιμονιού και του καθίσματος. Με τη συγκεκριμένη στρατηγική, σύμφωνα με τους τεχνικούς του Ιάπωνα κατασκευαστή, εξοικονομείται ένα ποσοστό ενέργειας 2-3%, το οποίο μεταφράζεται σε πρόσθετη αυτονομία 8-12 χιλιομέτρων.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Εμπρός ηλεκτρικός, σύγχρονος

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 204 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 310 Nm

Μετάδοση

Κίνηση μπροστά

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,6 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 18,2 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 68,8 kWh (61,9 καθαρές)

Αυτονομία

412 χιλιόμετρα

Φόρτιση

10-80% σε 45’

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.340 x 1.790 x 1.580 χιλ.

Μεταξόνιο 2.610 χιλ.

Βάρος 1.831 κιλά

Τιμή Αγοράς

Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος:

e:Ny1 Electric
  ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ ΦΠΑ Ε.Τ.Τ ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΑΝΩΤΑΤΗ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
e:Ny1 5D ELECTRIC ELEGANCE MY23 43.468€ 10.432 € – € 53.900 € 45.900 €
e:Ny1 5D ELECTRIC ADVANCE MY23 47.016 € 11.284 € – € 58.300 € 50.300 €

 

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο