VIDEOS

Opel Astra: Ανοδική τροχιά

opel-astra-anodiki-trochia-682129

Το νέο Opel Astra 6ης γενιάς κυκλοφορεί ήδη στην ελληνική αγορά με φινετστάτη όσο και δυναμική εμφάνιση και δοκιμασμένη τεχνολογία από τις προθήκες του ομίλου Stellantis. Ο συνδυασμός ενός μικρού βενζινοκινητήρα 130 ίππων με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων προκύπτει ιδανικός σε οικονομία καυσίμου – ειδικά τώρα που οι τιμές στα πρατήρια έχουν πάρει την ανιούσα – με την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Ultimate να προσφέρει και του… πουλιού το γάλα, στο Astra της δοκιμής μας

Η γερμανική Opel – παλαιότερα μέλος του αμερικανικού ομίλου της General Motors – σχεδίασε και κατασκεύασε για πρώτη φορά ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστάσεις το 1937, με το όνομα Kadett. Η παραγωγή του έληξε άδοξα το 1938 με τη Γερμανία να μπαίνει στον πόλεμο. Το όνομα «Kadett» επανήλθε στο προσκήνιο το 1962 και διατηρήθηκε μέχρι το 1990 όπου τη σκυτάλη πήρε η σειρά Astra. To πρώτο Astra διατέθηκε με συνολικά επτά κινητήρες. Το 1993 έκανε πρεμιέρα η ανοιχτή έκδοση στην έκθεση της Γενεύης.

Επί 30 χρόνια η σειρά Opel Astra κερδίζει τις εντυπώσεις πρωτίστως με τους σχεδιαστικούς ακτιβισμούς της καθώς ο μεγάλος της αντίπαλος, η σειρά VW Golf, πρεσβεύει το ακριβώς αντίθετο: την εξέλιξη πάνω σε ένα σχεδιαστικό μοτίβο. H σημερινή και άρτι αφιχθείσα 6η γενιά του Astra αποδίδει πλήρως τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel – έτσι όπως την γνωρίσαμε για πρώτη φορά διαμέσου του μοντέλου Mokka – ενώ συνάμα εγκαινιάζει την είσοδό της σε τεχνολογίες εξηλεκτρισμού καθώς διατίθεται ήδη μία επαναφορτιζόμενη (plug-in) έκδοση και αναμένεται μια πλήρως ηλεκτρική, την επόμενη χρονιά.

Το γερμανικό αυτοκίνητο, με τη γαλλική πλέον τεχνολογία – βασίζεται στο πλαίσιο EMP2 που στηρίζονται επίσης τα Peugeot 308 και DS4 – διαθέτει ένα αμάξωμα ιδιαίτερα φαρδύ και χαμηλό με συνολικό μήκος στα 4,37 μέτρα. Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel αφήνει ελάχιστα περιθώρια κριτικής. Λίγο ή πολύ, όλοι συμφωνούν ότι η μάσκα «Vizor», η τονισμένη γραμμή στο κέντρο του καπό, οι κοφτές γραμμές των προβολέων και γενικότερα οι επιτυχημένες αναλογίες, καθιστούν την 6η γενιά του Astra την πιο επιτυχημένη σχεδιαστικά έως σήμερα.

Σύγχρονο και άρτια δομημένο εσωτερικό

Στην καμπίνα, το νέο Opel Astra προβάλει την ευρέως διαδεδομένη αρχιτεκτονική μιας μεγάλης κυρτής οθόνης με digital ενδείξεις που ενσωματώνει τα όργανα και το σύστημα infotainment. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο οθόνες των 10 ιντσών με αυτή που βρίσκεται στο κέντρο να έχει τις περισσότερες ρυθμίσεις. Είναι εύκολη στην περιήγηση ανάμεσα στα μενού και παρέχει άμεση πληροφόρηση. Ωστόσο οι επιλογές για τις ψηφιακές ενδείξεις του πίνακα οργάνων μπροστά από τιμόνι δεν είναι πολλές. Από την άλλη υπάρχουν πολλά μοτίβα για το χρωματισμό των δύο οθονών αλλά και τον εσωτερικό κρυφό φωτισμό της καμπίνας.

Η κεντρική οθόνη είναι συμβατή με τις εφαρμογές Android Auto και Apple CarPlay, με ασύρματη μάλιστα συνδεσιμότητα. Συνδυάζει προηγμένο σύστημα αναγνώρισης καθημερινών φωνητικών εντολών με wifi hotspot και σύστημα πλοήγησης της TomTom, το οποίο αποδεικνύεται ταχύτατο και ακριβές στη λειτουργία του. Κάτω ακριβώς από την οθόνη αφής θα βρείτε δύο σειρές από πρακτικούς φυσικούς διακόπτες, για τον χειρισμό του συστήματος κλιματισμού. Στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο έχει απελευθερωθεί πολύτιμος χώρος για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Πάνω στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ειδικός χώρος με βάση επαγωγικής φόρτισης για το smartphone. Οι περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα διαθέτουν καλύμματα για μεγαλύτερη ασφάλεια από τα αδιάκριτα βλέμματα. Επιπλέον, είναι επενδυμένα με ελαστική βάση εσωτερικά ώστε τα αντικείμενα να παραμένουν σταθερά στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή πλευρική υποστήριξη και ρυθμίζεται πλήρως ηλεκτρικά. Μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει ρύθμιση ψύξης και θέρμανσης – μαζί με το κάθισμα του συνοδηγού. Γενικώς ο εξοπλισμός της έκδοσης Ultimate περιλαμβάνει τα πάντα και αυτός είναι ο λόγος που η τιμή του μοντέλου ανεβαίνει τόσο ψηλά. Επαρκείς και οι χώροι για τέσσερις ενήλικες τόσο σε πλάτος όσο και σε ύψος μολονότι η γυάλινη οροφή στερεί κάποιους πόντους από τον «αέρα» στα κεφάλια των πίσω. Καλός αλλά όχι εξαιρετικός ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών. Τέλος ο χώρος αποσκευών προσφέρει 422 λίτρα – μία τιμή που υπολείπεται του μέσου όρου της κατηγορίας που πλέον έχει ανέβει στα 450 λίτρα.

3κύλινδρος κινητήρας

Ο γνώριμος, από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με υπερσυμπιεστή είναι κατά 25% πιο οικονομικός σε κατανάλωση και λιγότερο ρυπογόνος από έναν αντίστοιχης ισχύς 4κύλινδρο κινητήρα. Πρόκειται για έναν κινητήρα που διαθέτει ειδική επίστρωση DLC (Diamond Like Carbon) στα ωστήρια, στους πείρους και στα ελατήρια των εμβόλων, για τον περιορισμό της τριβής. Η απόδοση προσδιορίζεται στους 130 ίππους με την μέγιστη ροπή να βρίσκεται στα 230 Nm παραγόμενα στις 1.750 σ.α.λ. Ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός στις μέσες καταναλώσεις. Είναι αξιοσημείωτο πως μπορείς να ταξιδεύεις με ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και να βρίσκεται στην οικονομική ζώνη περιστροφής του κινητήρα στις 2.500 σ.α.λ. με 8η σχέση στο κιβώτιο. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. – πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 5,8 λίτρων που δίνει η εταιρεία. Στην πόλη αυτή η τιμή ανεβαίνει κατά περίπου ένα με ενάμισι λίτρο/100 χλμ.

Ο οδηγός έχει στην διάθεση του και τρία προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα (Sport – Confort – Eco). Αυτά σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό απόβαρο του αυτοκινήτου (1.371 κιλά) συντείνουν στις καλές επιδόσεις του μοντέλου που δοκιμάσαμε. Στο πρόγραμμα Sport το Opel Astra των 130 ίππων μπορεί να επιτύχει χρόνο κάτω από τα 10’’ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα.

Και όλα αυτά με μία άρτια ηχομονωμένη καμπίνα! Είναι γεγονός πως οι τεχνικοί της Opel έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα με επαρκή μονωτικά υλικά, απορροφητικά κρύσταλλα και λοιπές παρεμβάσεις. Εξίσου αποτελεσματική είναι και η παρέμβασή τους στο σύστημα πέδησης. Τα διαστήματα ακινητοποίησης είναι περιορισμένα και το κυριότερο: το πεντάλ πέδησης έχει απρόσμενα καλή αίσθηση.

Πετυχημένες είναι και οι λοιπές ρυθμίσεις που αφορούν τη συμπεριφορά του Astra στο δρόμο. Σωστή η βαθμονόμηση του τιμονιού, αν και του λείπει η ευαισθησία. Στις καμπές του δρόμου, το νέο Astra μπορεί να μην το νιώθεις στημένο σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο, είναι όμως αποτελεσματικό. Οι τροχοί των 18 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά Primacy της Michelin (225/40) σίγουρα παίζουν το ρόλο τους, όπως και η σωστή ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Αν και η άνεση δεν είναι ισάξια εκείνης που παρέχει το Peugeot 308, σίγουρα πάντως δεν είναι κάτι που προκαλεί ενόχληση.

Υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2

Το εξαιρετικό πακέτο ADAS του νέου Opel Astra, εξασφαλίζει υποβοήθηση του οδηγού Επιπέδου 2 στην έκδοση εξοπλισμού Ultimate της δοκιμής μας. Λειτουργεί πολύ καλά με την αγαστή συνεργασία του ενεργού cruise control και του συστήματος διατήρησης λωρίδας, το οποίο παρεμβαίνει πάντα με την απαραίτητη διακριτικότητα. Στο πακέτο υποβοήθησης με την ονομασία Inteli-Drive 1.0 περιλαμβάνεται και σύστημα υποβοήθησης στις αλλαγές λωρίδας, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο βοήθημα στον αυτοκινητόδρομο.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο