ECO CARS

KIA EV6: Το μανιφέστο της Σεούλ

kia-ev6-to-manifesto-tis-seoul-618695

 Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP και αποτελεί το νέο σχεδιαστικό μανιφέστο της Kia. Όλα τα μελλοντικά της μοντέλα θα μοιάζουν πλέον σε αυτό.

 Δεκαπέντε μέρες μετά την παρουσίαση του Ioniq 5, του πρώτου μοντέλου της Hyundai Motor Company που βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, κάνει το ντεμπούτο του και το EV6. Το πρώτο Kia που βασίζεται στη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική. Στην αγορά θα το δούμε στα τέλη του 2021.

Τα δύο κορεατικά ηλεκτρικά παρουσιάστηκαν σχεδόν ταυτόχρονα αλλά το καθένα εισάγει μία εντελώς δική του σχεδιαστική γλώσσα. Ενώ το Ioniq αναβιώνει τις γραμμές, τις γωνίες και τις ακμές του Hyundai Pony, το EV6 κάνει ακριβώς το αντίθετο, παρουσιάζοντας ένα αμάξωμα με μαλακές φόρμες, ελάχιστα γραφιστικά στοιχεία και χυτούς όγκους.

Όπως καταλαβαίνετε, το σχεδιαστικό αυτό χάσμα δεν είναι τυχαίο. Στην εποχή των ηλεκτρικών, η εξωτερική σχεδίαση θα παίζει – σύμφωνα με τους ειδικούς – ακόμη μεγαλύτερο ρόλο, ώστε να λειτουργεί ως αντίβαρο στο πιο ομογενοποιημένο τεχνολογικά περιεχόμενο. Ίσως γι’ αυτό, λοιπόν ο Karim Habib, επικεφαλής του σχεδιαστικού κέντρου της Kia εδώ και ένα χρόνο, επέλεξε το EV6 ως το μοντέλο που θα εγκαινιάσει το νέο σχεδιαστικό δόγμα της εταιρίας. Σημειωτέον, το νέο αυτό Kia δεν είναι απλά ένα ακόμη ηλεκτρικό, αλλά το πρώτο μίας ολόκληρης οικογένειας EV. Ό,τι είναι δηλαδή το ID.3 για τη Volkswagen αλλά σε διαφορετική κλάση.

Η νέα φιλοσοφία που εγκαινιάζει το νέο μοντέλο υπακούει στο προγραμματικό μανιφέστο “OppositesUnited” που έχει ανακοινώσει η Σεούλ, ένα εταιρικό mantra του τύπου «τα αντίθετα έλκονται». Υποδηλώνει την πρόθεση της εταιρίας να βρει τη νέα της σχεδιαστική ταυτότητα μέσα από τη δύναμη των αντιθέσεων. Και είναι «φτιαγμένο για να εμπνέει», σύμφωνα με το σλόγκαν που συνόδευσε την ψηφιακή πρεμιέρα που έγινε στις 30.03.2021.

GT ΜΕ 584 ΙΠΠΟΥΣ

Η πλατφόρμα E-GMP του EV6 συνδυάζεται με ηλεκτρικό σύστημα 800V, κάτι που μέχρι πρότινος είχαμε δει μόνο στα PorscheTaycan και Audie-tronGT. Στην γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνονται εκδόσεις με έναν κινητήρα και κίνηση πίσω ή με δύο κινητήρες και τετρακίνηση. Δύο οι διαθέσιμες μπαταρίες, με συσσωρευμένη ενέργεια 58 και 77,4 kWh, ενώ τα  κινητήρια σύνολα αποδίδουν 170, 235 και 325 ίππους. Η αυτονομία φτάνει τα 510 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP με τη μεγάλη μπαταρία και η φόρτιση είναι ταχύτατη. Σε 18 λεπτά – όσο διαρκεί δηλαδή μία ομιλία TED – το EV6 φορτίζει από 10-80% ενώ σε 4,5 λεπτά ανακτά αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Το αυτοκίνητο διαθέτει και λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), μπορεί δηλαδή να λειτουργήσει ως ένα μεγάλο powerbank ισχύος 3,6 kW, το οποίο μπορεί να υποστηρίξει το ηλεκτρικό σύστημα του σπιτιού για αρκετές ώρες ή μεγάλες συσκευές σε κάποια εκδρομή.

Πέρα από τη βασική έκδοση, υπάρχει η πιο σπορ GT-Line, ενώ στην κορυφή της γκάμας δεσπόζει το EV6 GT με δύο κινητήρες, μπαταρία 77,4 kWh, συνολική ισχύ 584 ίππων και ροπή 740 Nm. Εκρηκτικές οι επιδόσεις του: 0-100 σε 3, δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα.

Το EV6 GT διαθέτει επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό e-LSD, σύστημα παραγωγής ήχου ActiveSoundDesign, πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας i-Pedal και προφίλ οδήγησης GT, στο οποίο ξεδιπλώνει την πιο άγρια πλευρά του χαρακτήρα του. Στο βίντεο της παρουσίασης, οι Κορεάτες ετοίμασαν έναν αγώνα dragster, όπου παρέταξαν το EV6 GT απέναντι σε supercar υψηλούς κύρους και επιδόσεων όπως, η Mercedes-AMG GT, η Lamborghini URUS, η Ferrari California T και η McLaren 570S. Στο 0-400, όπως φαίνεται στο βίντεο, μόνο η τελευταία προσπέρασε το κορεατικό SUV και αυτό πριν τη γραμμή του τερματισμού. Βέβαια, το EV δεν αυτοπροδιορίζεται ως SUV ακριβώς αλλά σαν ένα κράμα fastback, hatch και coupé της μεγάλης κατηγορίας. Μία νέα ράτσα αυτοκινήτου.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο