ECO CARS

Τα ηλεκτρικά μολύνουν λιγότερο, μόνο εάν διανύσουν 90.000 χιλιόμετρα και πάνω

ta-ilektrika-molynoun-ligotero-mono-ean-dianysoun-90-000-chiliometra-kai-pano-356779

Μια νέα μελέτη από τη Γερμανία έδειξε ότι χρειάζεται να διανύσετε πάνω από 90.000 χλμ. με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να αποσβέσετε το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα που δημιουργεί η παραγωγή μπαταριών για αυτά.

Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι σημαντικά πιο πράσινα από τα αντίστοιχα βενζίνης ή ντίζελ κατά τη διάρκεια μιας διάρκειας 200.000 χιλιομέτρων, η έρευνα έδειξε ότι τα EV ξεκινούν τη ζωή τους με μεγαλύτερο οικολογικό χρέος από κάθε άλλο αυτοκίνητο, αν και υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης για τα πρώτα.

Η παραγωγή μπαταριών είναι μια δύσκολη δουλειά και σημαίνει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων προκαλεί περισσότερη ρύπανση από την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι χρειάζονται επί του παρόντος 90.000 χλμ. για ένα ηλεκτρικό όχημα για να αποσβέσει αυτό το χρέος και να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

«Η ακριβής αξιολόγηση του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – τον ​​τόπο παραγωγής, το ενεργειακό μείγμα στην παραγωγή οχημάτων και εξαρτημάτων καθώς και το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται στο δρόμο και την ενέργεια που χρησιμοποιείται», δήλωσε ο Δρ. Joachim Damasky,  πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, μιας γερμανικής ένωσης μηχανικών. «Τα EV και υβριδικά οχήματα ξεκινούν με οικολογική επιβάρυνση μέσω της υψηλής έντασης των πόρων παραγωγής της τεχνολογίας μετάδοσης κίνησης στην αξιολόγηση του κύκλου ζωής τους, καθώς η παραγωγή μπαταριών πλέον σχεδόν αποκλειστικά εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα στην Ασία.”

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ζωής τους, τα EV γίνονται η πιο “καθαρή” επιλογή. Μετά από 200.000 χιλιόμετρα ένα EV θα έχει προκαλέσει 24,2 τόνους εκπομπών CO2, όπου συγκριτικά με ένα πετρελαιοκίνητο όχημα που θα έχει εκπέμψει 33 τόνους, θα είναι  36% λιγότερο επιβλαβές.

Η ανάλυση του VDI ήταν επίσης θετική σχετικά με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον των υβριδίκων. Σύμφωνα με τον οργανισμό, την ίδια χρονική περίοδο, ένα plug-in υβριδικό όχημα αναμένεται να εκπέμπει 24,8 τόνους CO2, μόλις 0,6 τόνους περισσότερο από ένα EV.

Αν και αυτό κάνει τα ηλεκτροκίνητα οχήματα την καλύτερη επιλογή, από περιβαλλοντική άποψη, αφήνει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Για παράδειγμα, εάν ένα EV τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, θα μπορούσε να χρειαστεί έως 160.000 χιλιόμετρα για να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

“Πρέπει να εξετάσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της παραγωγής, τη διάρκεια και τη διάθεση στην αξιολόγηση του κύκλου ζωής”, δήλωσε ο Damasky. «Χρειαζόμαστε λοιπόν περισσότερη παραγωγή μπαταριών κατασκευασμένη στη Γερμανία, καλύτερη ανακύκλωση μπαταριών και ταχεία επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.»

Το VDI έχει επτά συστάσεις για τον κλάδο των μεταφορών. Πρώτον, υπογραμμίζει τη σημασία ενός πράσινου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. Δεύτερον, η παραγωγή μπαταριών EV πρέπει να επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον και η τοπική παραγωγή τους θα βοηθήσει σε αυτό, όπως και η ανακύκλωσή τους. Είναι επίσης αισιόδοξη για τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων και ενθαρρύνει την υιοθέτηση των PHEV. Τέλος, συνιστά να βελτιωθούν περισσότερες σιδηροδρομικές μεταφορές για τις αστικές περιοχές.

Όλες οι ειδήσεις

Διαβάστε περισσότερα

Το Škoda Kamiq με 19.990 ευρώ πιο ελκυστικό από ποτέ

Φανάρι Άγιος Βασίλης – Σε ποια πόλη της Ελλάδας στόλισαν έτσι;

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Θα δωθεί παράταση; Ποιο είναι το πρόστιμο;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο