ECO CARS

Θα υπάρξει Toyota Land Cruiser με κινητήρα υδρογόνου;

tha-yparxei-toyota-land-cruiser-me-kinitira-ydrogonou-691291

Η Toyota εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης που τροφοδοτούνται με υδρογόνο από το 2017.

Η Toyota είναι ανένδοτη ότι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων μπορεί να γίνει χωρίς απαραίτητα να σκοτωθούν οι κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche επενδύουν στην ανάπτυξη και παραγωγή συνθετικών καυσίμων, ο ιαπωνικός κολοσσός έχει διαφορετική προσέγγιση. Θέλει να προσαρμόσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και να τους κάνει να λειτουργούν με υδρογόνο. Μάλιστα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων των Toyota GR Yaris και GR Corolla που χρησιμοποιούσε υδρογόνο ως καύσιμο έχει ήδη δοκιμαστεί σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εκτός όμως από τα προαναφερθέντα hot hatch που καίνε υδρογόνο, υπάρχει και το Toyota HiAce που έχει επίσης τροποποιηθεί ώστε να λειτουργεί με υδρογόνο και όχι με βενζίνη ή πετρέλαιο. Στις παρακάτω εικόνες, το επαγγελματικό βαν δοκιμάζεται σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην Αυστραλία όπου διάφορες τοπικές εταιρείες θα χρησιμοποιούν τα οχήματα σε πραγματικές συνθήκες. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας από το Land Cruiser (LC300), ενώ το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων στέλνει όλη τη δύναμη στον πίσω άξονα.

Στην παρουσίαση του Toyota Hydrogen HiAce στην Αυστραλία, η εταιρεία ανέφερε ότι η τεχνολογία θα έχει νόημα να εφαρμοστεί και στο Land Cruiser καθώς και σε άλλα μεγάλα οχήματα που μπορούν να ρυμουλκούν και να μεταφέρουν μεγάλα φορτία. Σε συνέντευξή του σε περιοδικό της Αυστραλίας, ο Πρόεδρος του Hydrogen Factory Mitsumasa Yamagata δήλωσε: “Υπάρχουν δυνατότητες προσαρμογής (κινητήρων με υδρογόνο) σε αυτά τα μεγάλα οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Toyota Land Cruiser. Αυτό το πλεονέκτημα της τεχνολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκείνα τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για ρυμούλκηση και φόρτωση βαρίων αντικειμένων.”

Το HiAce διαθέτει τρεις δεξαμενές υδρογόνου, όπως αυτές που χρησιμοποιεί το Mirai δεύτερης γενιάς . Είναι ενδιαφέρον ότι η Toyota λέει ότι δεν επιδιώκει μόνο να βελτιστοποιήσει τη δεξαμενή για να ενισχύσει την αποθήκευση καυσίμου, αλλά επίσης τροποποιεί τη διαδικασία καύσης και ακόμη διερευνά τη δυνατότητα προσθήκης υβριδικής τεχνολογίας.

Στο HiAce, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται μπροστά, ενώ οι δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα. Αυτές παρέχουν επάρκεια για σχεδόν 200 χιλιόμετρα νούμερο που εκ πρώτης όψεως ίσως είναι κάπως μικρό, αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναλογιστούμε πως ακόμα η τεχνολογία αυτή δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένη, και υπάρχουν σίγουρα περιθώρια βελτίωσης. Μάλιστα με τον συνδυασμό ενός υβριδικού συστήματος αλλά και την καλύτερη διαχείριση του καυσίμου από πλευράς κινητήρα αναμένουμε πως η αυτονομία θα είναι σαφώς αυξημένη και θα μπορεί να συνιστά μια καλή εναλλακτική.
car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο