EDITORIAL

Παγιδευμένοι στα στερεότυπα

pagidevmenoi-sta-stereotypa-640174

Ένας από τους λόγους για τους οποίους δεν λύνονται στην Ελλάδα πολλά σοβαρά προβλήματα είναι ότι ο κρατικός μηχανισμός, συμπεριλαμβάνοντας πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, παγιδεύεται συχνά σε στερεότυπα που δεν του επιτρέπουν να προωθήσει λύσεις βασισμένες στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στον τομέα των οδικών μεταφορών, που επηρεάζεται σημαντικά και από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Αν δεν τις παρακολουθεί κανείς, όπως συμβαίνει κατά κανόνα με το ελληνικό κράτος, προσπαθεί να λύσει λάθος προβλήματα με λανθασμένες επιλογές και φυσικά αποτυγχάνει πλήρως. Το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας π.χ. στην Ελλάδα είναι σημαντικό και η χώρα μας είναι δυστυχώς από τις πρώτες στην Ευρώπη σε αριθμό ατυχημάτων και θυμάτων σε σχέση με τον πληθυσμό της και τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν.

Πολλά μέτρα αναγγέλλονται κατά καιρούς, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων και η Τροχαία, είναι παγιδευμένες σε λογικές και στερεότυπα άλλων εποχών, αδυνατώντας έτσι να συμβάλουν στην εξομάλυνση του προβλήματος με τα δεδομένα μέσα που διαθέτουν (γιατί γνωρίζουμε πολύ καλά και τις ελλείψεις που υπάρχουν σε προσωπικό και μέσα, για τις οποίες δεν ευθύνεται φυσικά η Τροχαία). Διαβάσαμε πρόσφατα ένα δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σχετικά με τους ελέγχους της Τροχαίας (108.619) και τις παραβάσεις που βεβαιώθηκαν (22.516) κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σε όλη την Ελλάδα. Κι αν η παράνομη στάθμευση ήταν η πρώτη παράβαση σε αριθμό κλήσεων, γιατί όντως είναι χαρακτηριστικό των ελλήνων οδηγών αλλά και η πιο εύκολη παράβαση για να βεβαιωθεί από την Τροχαία, η αμέσως επόμενη ήταν η υπερβολική ταχύτητα (4.761 η ποσοστό 21,1% του συνόλου).

Δεν θα αρνηθούμε το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί έλληνες οδηγοί που κινούνται με όντως υπερβολική ταχύτητα, δυστυχώς όμως οι κλήσεις αυτές σε μεγάλο βαθμό αφορούν την παραβίαση μη ρεαλιστικών ορίων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, κατάλοιπα εποχών με αυτοκίνητα -και δρόμους- εντελώς διαφορετικής τεχνολογίας και επιπέδων ασφαλείας. Κατά συνέπεια είναι κλήσεις που συμβάλλουν ελάχιστα (ως καθόλου) στην οδική ασφάλεια. Την ίδια στιγμή όμως υπήρξαν μόλις 257 κλήσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου, ποσοστό μόλις… 1,14% του συνόλου, αν και αποτελεί… εθνικό σπορ στην Ελλάδα και είναι η αιτία πολλών σοβαρών ατυχημάτων! Επίσης βεβαιώθηκαν 486 παραβάσεις (ποσοστό 2,16% του συνόλου) που αφορούσαν οδήγηση «σε κατάσταση μέθης» (δηλαδή με ποσοστό αλκοόλ πάνω από το νόμιμο), άλλο εθνικό σπορ στην Ελλάδα! Αν δεν αποφασίσουν στην Τροχαία να επικεντρωθούν στις πραγματικά επικίνδυνες παραβάσεις και όχι να προσπαθούν απλώς να πετύχουν κάποια ποσοτικά όρια κλήσεων, οι άνθρωποι θα σκοτώνονται στους δρόμους κι εμείς απλώς θα διαβάζουμε στατιστικά στοιχεία.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο