EDITORIAL

Τα αυτοκίνητα από τη Κίνα τρομοκρατούν τη Δύση

ta-aftokinita-apo-ti-kina-tromokratoun-ti-dysi-708476

Μήπως η Κίνα εξαπολύει άλλο ένα κύμα αποβιομηχανοποίησης για το Δυτικό κόσμο;

Λόγω του κινέζικου ανταγωνισμού το 1997-2011, περίπου 1 εκατ. Αμερικανοί εργαζόμενοι σε βιομηχανίες έχασαν τη δουλειά τους, καθώς η Κίνα ξεκίνησε το παγκόσμιο εμπόριο, στέλνοντας φθηνά αγαθά στο εξωτερικό. Τώρα, παρατηρούμε μια εκρηκτική άνοδο στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας. Αυτό προκαλεί φόβους για μια αντίστοιχη κατάσταση, αλλά στη πραγματικότητα, η επιτυχία τους θα έπρεπε να γιορτάζεται.

Κίνα

Πριν από μόλις πέντε χρόνια, οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας θεωρούνταν ασήμαντες σε σχέση με αυτές της Ιαπωνίας, που τότε ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο. Τη χρονιά που μας πέρασε βέβαια, η Κίνα εξήγαγε πάνω από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ξεπερνώντας την Ιαπωνία. Και όταν μιλάμε για αυτοκίνητα από τη Κίνα, προφανώς αναφερόμαστε σε EV. Τα μοντέλα που έρχονται στην Ευρώπη είναι κομψά και αρκετά φθηνά για τις τεχνολογίες -και την ιπποδύναμη- που προσφέρουν. Η ζήτησή τους είναι τόσο μεγάλη, που η BYD κατασκεύασε ακόμη και δικό της καράβι για να τα μεταφέρει, δείχνοντας ότι ο βασικός περιορισμός στις εξαγωγές τους είναι η έλλειψη πλοίων. Και όσο ο κόσμος απομακρύνεται -θέλοντας και μη- από τους θερμικούς κινητήρες, η ζήτηση θα αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Με τις προβλέψεις να δείχνουν ότι η Κίνα πρόκειται να διπλασιάσει το μερίδιο της στη παγκόσμια αγορά, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν τρομοκρατηθεί.

Η λύση που προτείνουν μέσα στον πανικό τους λοιπόν, είναι να εφαρμοστούν υπερβολικοί δασμοί για να γίνουν λιγότερο προσιτά τα αυτοκίνητα από τη Κίνα. Μάλιστα, ο CEO της Renault, πρόσφατα δημοσίευσε μία «επιστολή στην Ευρώπη», όπου καλεί όλους τους βασικούς φορείς και τις εταιρείες να αντιληφθούν την απειλή και να λάβουν τα μέτρα που θα τους επιτρέψουν να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικοί. «Ένας πυλώνας της Ευρωπαϊκής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμετωπίζει μια σφοδρή επίθεση ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα» όπως αναφέρει.

Κίνα

Και όλα αυτά, λίγους μήνες μετά από τις περήφανες δηλώσεις όλων των δυτικών κατασκευαστών για κέρδη-ρεκόρ και πωλήσεις που ξεπερνούσαν κάθε προηγούμενο. Οι εδραιωμένοι κατασκευαστές του κλάδου έχουν… ζαλίσει την αγορά από τις συνεχείς αυξήσεις των τιμοκαταλόγων τους, απολαμβάνοντας ένα είδος μονοπωλίου: εκμεταλλευόμενοι τις ανάγκες των αγοραστών για νέα αυτοκίνητα, αλλά και το γεγονός ότι οι περισσότερες πωλήσεις τους είναι πλέον σε εταιρείες leasing, με την αύξηση τιμών να μην επηρεάζει αισθητά το μηνιαίο μίσθωμα.

Μήπως λοιπόν, τα κινέζικα αυτοκίνητα ήρθαν για να «τιμωρήσουν» τη λαιμαργία της αυτοκινητοβιομηχανίας και να βάλουν ένα φρένο στις αυξήσεις τιμών; Να αποδεχτεί πως υπάρχουν και φθηνότερες επιλογές στην αγορά και να ξεχωρίσουν προσφέροντας κάτι πιο ποιοτικό από αυτές; Με τη τρέχουσα νομοθεσία, τα πράγματα δείχνουν ευνοϊκά για τους αγοραστές. Αν δούμε δασμούς που διπλασιάζουν τη τιμή τους (όπως πρότεινε o Donald Trump) βέβαια, θα είναι μια κίνηση-ματ υπέρ των κατασκευαστών.

 

Πως σας φάνηκαν οι εικόνες αυτού του άρθρου; Δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης!

 

Όλες οι ειδήσεις

Μην χάσετε το νέο Quattroruote, Απρίλιος 2024!

Έρευνα Autotypos.gr: «Χρυσά» παιχνίδια με την τιμή της βενζίνης – Οι Ελληνες βάζουν τη 10η ακριβότερη αμόλυβδη παγκοσμίως

Εκτός παραγωγής δυο από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της Porsche

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο