EDITOR'S PICK

Αυτοκίνητα με διάσημα …παρατσούκλια

aftokinita-me-diasima-paratsouklia-648313

Βatmobile, Rambo Lambo, Widowmaker: αυτά είναι μερικά από τα πλέον διάσημα παρατσούκλια που έχουμε δώσει κατά καιρούς σε αυτοκίνητα. Παρακάτω, θα δείτε ποια είναι τα υπόλοιπα

Νίκος Μαρινόπουλος

Πολλά αυτοκίνητα είναι αναγνωρίσιμα από την επίσημη ονομασία τους. Όταν κάνουμε λόγο για την “3άρα”, όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για μια BMW Σειράς 3. Υπάρχουν όμως και αυτοκίνητα την επίσημη ονομασία των οποίων κανείς δεν θυμάται. Αλήθεια, πόσοι γνωρίζουν την επίσημη ονομασία της Ferrari Daytona, ένα από τα πλέον διάσημα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας; Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν μείνει γνωστά με τα παρατσούκλια που τους έβγαλαν οι οδηγοί τους, οι δημοσιογράφοι, ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες που τα κατασκεύασαν. Τα παρατσούκλια αυτά μπορεί να τονίζουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου (είτε καλό είτε κακό), τις διαστάσεις τους ή τη νίκη της εταιρείας σε κάποιον αγώνα.

Τις περισσότερες φορές τα παρατσούκλια αυτά είναι τόσο εύστοχα που έχουν επικρατήσει έναντι της επίσημης ονομασίας. Ακολουθούν 25 τέτοια παραδείγματα, με αλφαβητική σειρά.

 

Alfa Romeo 1900 C52

Αυτοκίνητα με διάσημα ...παρατσούκλια

Αυτό το πρωτότυπο του 1952 βασιζόταν στην 1900C Sprint και προοριζόταν για τους αγώνες. Απέκτησε το παρατσούκλι “Disco Volante”, λόγω της σιλουέτας του που θύμιζε ιπτάμενο δίσκο. Το ίδιο παρατσούκλι απέκτησαν και τα επόμενα τέσσερα πρωτότυπα του ίδιου πρότζεκτ.

 

Alfa Romeo Spider

Αυτοκίνητα με διάσημα ...παρατσούκλια

Το θρυλικό μοντέλο της ιταλικής εταιρείας ονομαζόταν από όλους “Duetto”, λόγω των δύο θέσεων και των δύο εκκεντροφόρων επικεφαλής. Μάλιστα, από το 1966 η Alfa Romeo ονόμασε επίσημα το μοντέλο Duetto. Ελάχιστα αυτοκίνητα πρόλαβαν να βγουν από τη γραμμή παραγωγής με αυτή την ονομασία. Η χρήση του απαγορεύτηκε, επειδή ένα σνακ είχε προλάβει να κατοχυρώσει την ονομασία. Ωστόσο, η πρώτη γενιά της Spider, αυτή που όλοι θαύμασαν στην ταινία “Ο πρωτάρης” του 1967, είχε επίσης το παρατσούκλι “osso di seppia”. Ελληνιστί, “κόκαλο σουπιάς”, λόγω της σχεδίασης του πίσω μέρους της.

 

BMW 3.0 CSL

Η BMW 3.0 CSL ήταν μια ειδική έκδοση της Ε9, η οποία παρουσιάστηκε το 1972. Ήταν πιο ελαφριά, προκειμένου να ομολογκαριστεί το αντίστοιχο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ένα χρόνο αργότερα, το 1973, παρουσιάστηκε η τελική έκδοση του μοντέλου με ένα πακέτο αεροδυναμικών βελτιώσεων. Μεταξύ των στοιχείων του πακέτου ήταν και τα τριγωνικά πίσω φτερά που θύμιζαν το αυτοκίνητο του Batman. Από αυτά πήρε το παρατσούκλι “Batmobile”. Για την ιστορία, τα φτερά αυτά δεν τοποθετούνταν από το εργοστάσιο, καθώς απαγορεύονταν από τον γερμανικό ΚΟΚ. Βρίσκονταν συσκευασμένα στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου και τοποθετούνταν από τον κάτοχο του αυτοκινήτου με δική του ευθύνη σε συνεργείο της BMW.

 

BMW Z3 Coupé

Η coupé έκδοση της Ζ3 συνδύαζε το μακρύ καπό του roadster με μια σκληρή οροφή που προσέθετε έναν δεύτερο όγκο στο διθέσιο αμάξωμα. Από αισθητικής απόψεως, η ενσωμάτωση της οροφής δεν ήταν ότι πιο όμορφο είχαμε δει. Εσάς τι σας θυμίζει; Το παρατσούκλι που σύντομα απέκτησε ήταν “clown shoe”, μιας και θύμιζε τα άκομψα παπούτσια που φοράνε οι κλόουν.

 

Buick Electra 225

Ένα χαρακτηριστικό αμερικάνικο coupé, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε το 1959. Ο αριθμός 225 στην ονομασία προέρχεται από το μήκος του αυτοκινήτου σε ίντσες (225 ίντσες αντιστοιχούν περίπου σε 5,71 μέτρα). Το παρατσούκλι του στην άλλη μεριά του Ατλαντικού είναι “Deuce and a quarter”, δηλαδή “δύο και τέταρτο”.

 

Cadillac Presidential State Car

Αρχής γενομένης από την πρώτη θητεία του George W. Bush, το αυτοκίνητο του Αμερικανού προέδρου δεν είναι μια θωρακισμένη έκδοση κάποιου μοντέλου παραγωγής της Cadillac. Είναι ένα μοντέλο σχεδιασμένο από την αμερικάνικη εταιρεία, ειδικά για τις ανάγκες του Λευκού Οίκου. Πρόκειται για ένα μοντέλο με εξωπραγματικές προδιαγραφές αντοχής σε κάθε λογής επίθεση (πυραυλική, χημικού πολέμου κτλ), ένα πραγματικό θηρίο. Γι’ αυτό απέκτησε το παρατσούκλι “the Beast”.

 

Citroën DS

Αυτοκίνητα με διάσημα ...παρατσούκλια

Ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, θεωρείται ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ένα πραγματικό αριστούργημα τεχνολογίας και σχεδίασης, κέρδισε επάξια την ονομασία “Θεά”. Έχει όμως και ένα λιγότερο γνωστό παρατσούκλι. Στη Γαλλία την αποκαλούσαν και “Soucoupe Volante”, δηλαδή ιπτάμενο δίσκο (πιατάκι είναι η ακριβής μετάφραση της λέξης). Στην Ελλάδα βέβαια, ήταν γνωστό ως «ο βάτραχος», λόγω της θέσης και του σχήματος των προβολέων!

 

Ferrari 166 ΜΜ

“Μα αυτό δεν είναι αυτοκίνητο, είναι μια βαρκούλα”. Η δήλωση αυτή αποδίδεται στον Gianni Agnelli, την έκανε όταν είδε για πρώτη φορά (1948) το συγκεκριμένο μοντέλο της Ferrari. Αρκούσε για να αποκτήσει η Ferrari 166 MM το παρατσούκλι “Barchetta”, δηλαδή βαρκούλα. Στη συνέχεια, πολλά μοντέλα με παρόμοια χαρακτηριστικά (διθέσια με μακρύ καπό και σχεδόν ανύπαρκτο παρμπρίζ) απέκτησαν αυτή την ονομασία. Είτε επίσημα, είτε ανεπίσημα.

 

Ferrari 250 GT SWB Breadvan

Πρόκειται για ένα κυριολεκτικά μοναδικό αυτοκίνητο, την κατασκευή του οποίου ανέθεσε ο Giuseppe Volpi, Κόμης της Μισράτα (Λιβύη) στον Giotto Bizzarini το 1962. Βασίζεται στη Ferrari 250 GT Berlinetta με αριθμό πλαισίου 2819 GT. Ο Κόμης είχε δική του αγωνιστική ομάδα και επιθυμούσε να αγωνιστεί στις 24 Ώρες του Le Mans, αλλά και σε άλλους αγώνες, με μια Ferrari 250 GTO. Μόνο που έκανε το λάθος να συνεργαστεί με την εταιρεία ATS (Automobili Turismo e Sport), την οποία αποτελούσαν πρώην μηχανικοί της Ferrari. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ήταν η ακύρωση της παραγγελίας της GTO από τον Enzo Ferrari. Οπότε ο Κόμης ανέθεσε στον Bizzarini να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα κερδίσει τη GTO. Η οροφή της 250 GT προεκτάθηκε προς τα πίσω και κατέληγε σχεδόν σε γωνία 90o, για βελτίωση της αεροδυναμικής. Αυτό ήταν, οι Άγγλοι την ονόμασαν “Breadvan”, επειδή θύμιζε τα φορτηγάκια που είχαν τα αρτοποιεία.

 

Ferrari 365 GTB/4

Εάν αναφέρεις την 365 GTB/4 σε μια κουβέντα, ελάχιστοι θα καταλάβουν ποιο μοντέλο της Ferrari εννοείς. Εάν όμως αναφερθείς στη Ferrari Daytona, το μυαλό όλων θα πάει στο σωστό μοντέλο. Η 365 GTB/4 παρουσιάστηκε στο Παρίσι, το 1968. Το παρατσούκλι Daytona αναφέρεται στην επικράτηση της Ferrari (1-2-3) στις 24 Ώρες της Daytona το 1967. Λέγεται ότι το παρατσούκλι της το έδωσαν οι δημοσιογράφοι της εποχής και ότι ποτέ δεν άρεσε στον Enzo Ferrari (το παρατσούκλι). Για πολλά χρόνια, η ιταλική εταιρεία αναφερόταν στο μοντέλο αποκλειστικά με την επίσημη ονομασία του. Ωστόσο, αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Πλέον, στα δελτία τύπου της Ferrari χρησιμοποιείται και η ονομασία Daytona.

 

Fiat 500 (1936)

Από τη στιγμή της παρουσίασής του το 1936, το Fiat 500 απέκτησε το παρατσούκλι “Mickey”. Αιτία γι’ αυτό ήταν το μικρό του μέγεθος και τα φώτα που “πετάνε” σαν τα αυτιά του δημοφιλούς χαρακτήρα του Walt Disney. Ο διάσημος ποντικός είχε γεννηθεί λίγα χρόνια νωρίτερα, το 1928.

 

Fiat 500 (1957)

Το πρώτο Νέο Fiat 500 του 1957, οι γείτονες το ονομάζουν χαϊδευτικά “Cinquino”. Οι δικοί τους γείτονες, οι Γάλλοι, το ονομάζουν “pot de yaourt”. Δηλαδή “κεσεδάκι γιαουρτιού”, ένα παρατσούκλι που χρησιμοποιήθηκε και στις διαφημίσεις της πρόσφατης γενιάς του δημοφιλούς μοντέλου.

 

Lamborghini LM002

Το πρώτο εκτός δρόμου όχημα της ιταλικής εταιρείας δεν είναι η Urus, όπως πολλοί πιστεύουν. Τη δεκαετία του ’80 η Lamborghini είχε σχεδιάσει ένα όχημα για τον ιταλικό στρατό. Πρόκειται για την LM002, την οποία τελικά δεν αγόρασε ο ιταλικός στρατός. Η Lamborghini διέθεσε το μοντέλο στο κοινό, την περίοδο 1986-1993. Λόγω των “σκληρών” χαρακτηριστικών της LM002, αλλά και επειδή την απέκτησε ο Sylvester Stallone (πρωταγωνιστής των ταινιών “Rambo”), έμεινε στην ιστορία ως η “Rambo Lambo”. Ένα εύηχο παρατσούκλι που σημαίνει “η Lamborghini του Rambo” ή “μια Lamborghini σκληρή σαν τον Rambo”.

 

Maserati Type 61

Είναι ένα από τα πιο γνωστά αγωνιστικά αυτοκίνητα της Maserati, αλλά σίγουρα δεν σας λέει κάτι η επίσημη ονομασία της. Είναι γνωστή με το παρατσούκλι “Birdcage” λόγω του σωληνωτού πλαισίου της. Αποτελούνταν από περίπου 200 σωλήνες συγκολλημένους μεταξύ τους, τόσο πυκνά τοποθετημένους που θύμιζε κλουβί πουλιού.

 

Mercedes-Benz SL W113

Αν και αλφαβητικά προηγείται, είναι η δεύτερη γενιά της SL. Προαιρετικά, μπορούσες να την παραγγείλεις και με σκληρή οροφή, η οποία έμοιαζε με ασιατική παγόδα. Το μοντέλο (1963-1971) απέκτησε το παρατσούκλι “Παγόδα”, το οποίο χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα ώστε να την ξεχωρίζουμε από τις υπόλοιπες γενιές της SL.

 

Mercedes-Benz SL W198

Θεωρείται από πολλούς η ομορφότερη Mercedes όλων των εποχών, ίσως να είναι και το πιο εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της γερμανικής εταιρείας. Οι πόρτες της άνοιγαν με ανορθόδοξο τρόπο, θυμίζοντας το άνοιγμα των φτερών ενός γλάρου. Αυτό ήταν, το μοντέλο απέκτησε το παρατσούκλι “Gullwing” που το συνοδεύει έως τις μέρες μας.

 

Nissan Skyline GT-R

Η τρίτη γενιά του μοντέλου (R32) απέκτησε το παρατσούκλι “Godzilla”, με το οποίο αποκαλούμε και όλες τις επόμενες γενιές του μοντέλου. Ένα παρατσούκλι που του έδωσε το αυστραλιανό περιοδικό Wheels, το 1989. Το GT-R κυριαρχούσε εκείνη την περίοδο στο Αυστραλιανό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το θεωρούσαν το ιαπωνικό τέρας που κανείς δεν μπορεί να νικήσει, γι’ αυτό και του έδωσαν αυτό το παρατσούκλι. Ωστόσο, αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι στην Ιαπωνία το αποκαλούν “Obakemono”. Με βάση την Ιαπωνική παράδοση, πρόκειται για ένα πλάσμα (φάντασμα ή τέρας) που αλλάζει μορφές.

 

Porsche 911 RS Carrera 2.7

Είναι η πρώτη Porsche παραγωγής με την ονομασία RS. Σχεδιάστηκε εξαρχής για να συμμετάσχει σε αγώνες. Στις τελευταίες δοκιμές του μοντέλου, οι Γερμανοί συνειδητοποίησαν ότι η αεροδυναμική ήταν κατώτερη των επιδόσεων που μπορούσαν να εξασφαλίσουν ο κινητήρας και η ανάρτηση. Οπότε ως λύση της τελευταίας στιγμής, προστέθηκε μια αεροτομή στο πίσω μέρος προκειμένου να βελτιώσει την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Μια αεροτομή που θυμίζει ουρά πάπιας, γι’ αυτό και απέκτησε το παρατσούκλι “duck tail”.

 

Porsche 911 Turbo

Σήμερα, η Porsche 911 Turbo είναι ίσως το ταχύτερο αυτοκίνητο από το σημείο Α στο σημείο Β, λόγω της μεγάλης ισχύος και του εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης που διαθέτει. Το μοναδικό μειονέκτημά της είναι ότι η συμπεριφορά της είναι υπερβολικά φιλική προς τον οδηγό, σε σημείο πολλοί να τη χαρακτηρίζουν βαρετή. Γι’ αυτό και υπάρχουν ειδικές εκδόσεις της με περισσότερη ισχύ ή αποκλειστικά κίνηση στους πίσω τροχούς. Η πρώτη γενιά της που κυκλοφόρησε τη δεκαετία του ’70 ήταν το ακριβώς αντίθετο. Διέθετε ένα μεγάλο turbo που αργούσε να ανεβάσει στροφές. Πατούσες το γκάζι στην ευθεία, αλλά η ισχύς μεταδιδόταν στους τροχούς όταν πια είχες φτάσει στη στροφή. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα που βρισκόταν στο πίσω μέρος, ο έλεγχός της ήταν πολύ δύσκολος για τον άπειρο οδηγό. Γι’ αυτό και απέκτησε το παρατσούκλι “Widowmaker”. Δηλαδή το αυτοκίνητο που “δημιουργούσε” χήρες, εννοώντας ότι ο οδηγός της, αργά ή γρήγορα, θα έχανε τη ζωή του σε τροχαίο.

 

Renault 14

Το 14 ήταν ένα δύο όγκων hatchback που κυκλοφόρησε το 1976. Ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στον κόσμο που σχεδιάστηκαν με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Το τμήμα μάρκετινγκ της γαλλικής εταιρείας εκμεταλλεύτηκε το σχήμα και ορισμένα από τα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος για να δημιουργήσει μια διαφημιστική καμπάνια στην οποία το συνέκρινε με ένα αχλάδι. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, όλοι το αποκαλούσαν “le poire”, δηλαδή “το αχλάδι”.

 

Saab 9-2X

Αυτό το μοντέλο είναι ένα από τα τελευταία της Saab. Παρουσιάστηκε το 2004 και κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην αγορά των ΗΠΑ. Εάν η εμφάνισή του σας θυμίζει κάτι, δεν έχετε άδικο. Ήταν βασισμένο στο Subaru Impreza Wagon, γεγονός που οι σχεδιαστές δεν έκαναν ιδιαίτερη προσπάθεια να αποκρύψουν. Γι’ αυτό και γρήγορα απέκτησε το παρατσούκλι “Saabaru”. Το παρατσούκλι ήταν επιτυχημένο, σε αντίθεση με την εμπορική πορεία του μοντέλου.

 

Volkswagen Golf Cabrio

Οι πρώτες γενιές του μοντέλου που κατασκευάζονταν από την Karmann, διέθεταν το χαρακτηριστικό κεντρικό roll-bar. Τι άλλο θυμίζει το roll-bar; Το χερούλι από τα ψάθινα καλαθάκια στα οποία έβαζαν παλαιότερα τις φράουλες, εξ ου και το παρατσούκλι “strawberry basket”.

 

Volkswagen Transporter T1

Οι Γερμανοί επέλεξαν το πλέον ανέμπνευστο όνομα, για το αυτοκίνητο που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για εκατομμύρια ανθρώπους. Απέκτησε το παρατσούκλι “Bulli”, από τα αρχικά των λέξεων “bus” και “lieferwagen”. Λογικό, εφόσον θυυμίζει και τα παλιά λεωφορεία (βλέπε ταινίες Αλίκης Βουγιουκλάκη), αλλά και τα φορτηγάκια των διανομέων. Το ίδιο παρατσούκλι χρησιμοποιήθηκε και για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το Τ2.

 

Volkswagen Type 1

Ο Σκαραβαίος είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Η επίσημη ονομασία του είναι “Type 1”, αλλά λόγω του σχήματός του απέκτησε το παρατσούκλι “Käfer”, δηλαδή σκαραβαίος. Στις επόμενες γενιές του μοντέλου, το παρατσούκλι έγινε η επίσημη ονομασία του μοντέλου.

 

Volvo Σειρά 200

Έως και τη δεκαετία του ’90, τα Volvo ήταν ασφαλή οικογενειακά αυτοκίνητα που φημίζονταν για την τετραγωνισμένη σχεδίασή τους. Το εικονιζόμενο 240 απέκτησε το παρατσούκλι “the Brick”, ακριβώς επειδή έμοιαζε σαν τούβλο. Στην έκδοση Turbo, επειδή ήταν πολύ πιο γρήγορο, το παρατσούκλι ήταν “the flying brick”, δηλαδή “το ιπτάμενο τούβλο”.

 

Όλες οι ειδήσεις

 

Ακολουθήσε μας στο YouTube:

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο