ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Από τις οθόνες μέχρι τις ποτηροθήκες: Γιατί οι οδηγοί είναι έξαλλοι με τα νέα αυτοκίνητα

apo-tis-othones-mechri-tis-potirothikes-giati-oi-odigoi-einai-exalloi-me-ta-nea-aftokinita-766052

Η υπερβολική τεχνολογία στα νέα αυτοκίνητα απογοητεύει όλο και περισσότερους οδηγούς. Δες γιατί τα κουμπιά λείπουν από πολύ κόσμο.

Όλο και περισσότεροι οδηγοί δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την υπερβολική τεχνολογία στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όμως οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν ακάθεκτες να επενδύουν σε ψηφιακές οθόνες και περίπλοκα μενού. Τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας Initial Quality Study της J.D. Power δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι οδηγοί έχουν κουραστεί από τις οθόνες αφής και τη “μόδα” της αφαίρεσης φυσικών κουμπιών, με την ενόχληση να μην περιορίζεται μόνο στο infotainment, αλλά να επεκτείνεται ακόμα και σε… θήκες για ποτήρια.

Οι περισσότερες αναφορές προβλημάτων σχετίζονται με την τεχνολογία

Η έρευνα, που βασίστηκε σε στοιχεία από 92.694 νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στις ΗΠΑ κατά το πρώτο τρίμηνο χρήσης, αποκάλυψε ότι τα συστήματα infotainment προκαλούν πλέον περισσότερα παράπονα από κάθε άλλο μέρος του αυτοκινήτου.

Οι οδηγοί αναφέρουν εκνευρισμό με βασικές λειτουργίες που έχουν μεταφερθεί σε οθόνες αφής, όπως ο έλεγχος του κλιματισμού ή ακόμα και το άνοιγμα του ντουλαπιού μπροστά από το συνοδηγό. Απλές ενέργειες που παλιά απαιτούσαν ένα κουμπί, τώρα γίνονται με πολλαπλά αγγίγματα και επιλογές σε μενού. Και όσο εντυπωσιακές κι αν φαίνονται οι μεγάλες οθόνες, η καθημερινή χρήση τους καταλήγει συχνά ενοχλητική.

«Οι καταναλωτές βρίσκουν οπτικά ελκυστικές τις μεγαλύτερες οθόνες, όμως η λειτουργικότητά τους δημιουργεί όλο και μεγαλύτερη απογοήτευση», τονίζει ο Frank Hanley, διευθυντής του τομέα αυτοκίνησης στη J.D. Power.

Ferrari

Η τεχνολογία απομακρύνει τον οδηγό από την εμπειρία οδήγησης

Η γενική τάση των κατασκευαστών είναι να «ψηφιοποιούν» κάθε λειτουργία στο όχημα στο όνομα της καινοτομίας. Όμως αυτή η προσέγγιση, αντί να διευκολύνει τον χρήστη, του αποσπά την προσοχή και απαιτεί περισσότερα βήματα για λειτουργίες που παλαιότερα γίνονταν μηχανικά και διαισθητικά.

Μάλιστα, κάποιοι κατασκευαστές φαίνεται να αρχίζουν να κάνουν πίσω. Αρκετά μοντέλα νέας γενιάς, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την ολοκαίνουργια Ferrari Amalfi, επιστρέφουν ξανά σε φυσικά κουμπιά για σημαντικές λειτουργίες, κατόπιν παραπόνων.

Δείτε επίσης: Γιατί η Ferrari φέρνει «παλιές» τεχνολογίες στα νέα της μοντέλα;

Πρόβλημα ακόμα και στα ποτηροθήκες

Σαν να μην έφτανε η οθονική «κόπωση», αυξήθηκαν φέτος και τα παράπονα για… τις ποτηροθήκες! Καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιούμενα παγούρια και κούπες, πολλές από τις σύγχρονες ποτηροθήκες δεν χωράνε σωστά τα σκεύη, με αποτέλεσμα να χύνονται υγρά ακόμα και σε μικρές στροφές.

Μικρό θέμα; Ίσως. Αλλά όταν πληρώνεις 40 ή 50 χιλιάδες ευρώ για ένα «έξυπνο» αυτοκίνητο, είναι εκνευριστικό να μην χωράει σωστά η καθημερινή σου κούπα καφέ.

Ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι απογοήτευσαν στη μελέτη

Η Lexus κατέκτησε την κορυφή με την υψηλότερη ποιότητα, ακολουθούμενη από τη Nissan και τη Hyundai. Μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε η Jaguar, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση, ξεπερνώντας μάρκες με φήμη αξιοπιστίας. Αντίθετα, η Rivian κατέληξε στην τελευταία θέση, με την Audi και τη Volvo επίσης να σημειώνουν χαμηλές επιδόσεις.

Plug-in υβριδικά: Πρωταθλητές στα προβλήματα

Από τα διάφορα είδη κινητήριων συνόλων που υπάρχουν εκεί έξω, τα Plug-in υβριδικά παρουσίασαν τις περισσότερες δυσλειτουργίες, ξεπερνώντας ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Οι χρήστες ανέφεραν υψηλότερα ποσοστά προβλημάτων, ιδιαίτερα σε νέα μοντέλα που μόλις κυκλοφόρησαν.

Αντίθετα, τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα οχήματα παρουσίασαν τα λιγότερα θέματα, επιβεβαιώνοντας ότι η υπερτεχνολογία δεν ισοδυναμεί πάντα με αξιοπιστία.

Οι οδηγοί μίλησαν – θα ακούσουν οι εταιρείες;

Ο κόσμος της αυτοκίνησης τρέχει με ταχύτητα προς την ψηφιοποίηση. Οθόνες, λειτουργίες αφής, έξυπνα μενού και λιγότερα κουμπιά έχουν γίνει ο κανόνας. Όμως όσο περισσότεροι οδηγοί δοκιμάζουν αυτή τη νέα εποχή, τόσο περισσότερο αναπολούν την απλότητα και την αμεσότητα του παρελθόντος.

Οι εταιρείες έχουν πλέον στα χέρια τους τα δεδομένα. Το ερώτημα είναι αν θα τα λάβουν υπόψη ή θα συνεχίσουν να σχεδιάζουν για τα μάτια των showrooms αντί για τις ανάγκες των χρηστών.

Όλες οι ειδήσεις

Chery στην Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι τιμές για Tiggo 7 και Tiggo 8 – Από 28.490€ με πλήρη εξοπλισμό

Που κατασκευάζεται το No1 σε πωλήσεις Peugeot;

Οδηγοκεντρικό supermini με πλούσιο εξοπλισμό που καίει 4,7 lt/100km – Κοστίζει 16.990 ευρώ

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο