Ανακάλυψε τις 4+1 νέες αστικές σήραγγες που αλλάζουν τις μετακινήσεις στην Αθήνα: Ποσειδώνος, Ηλιούπολη, Κύμης, Ασπρόπυργος και Φάληρο.
Με την κυκλοφοριακή συμφόρηση να αποτελεί καθημερινό πονοκέφαλο για χιλιάδες οδηγούς στην Αττική, ο σχεδιασμός και η κατασκευή νέων οδικών σηράγγων έρχεται να φέρει μια ριζική αλλαγή στο οδικό τοπίο της πρωτεύουσας. Από τον Ασπρόπυργο μέχρι το Ελληνικό, πέντε μεγάλα έργα υποδομής ―τέσσερα εκ των οποίων σε φάση ωρίμανσης ή υλοποίησης― φιλοδοξούν να ανακουφίσουν το λεκανοπέδιο και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο μετακινούμαστε στην πόλη.
Ας δούμε αναλυτικά ποιες είναι οι 4+1 σήραγγες που αλλάζουν την Αθήνα:
1. Η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος στο Ελληνικό
Το πιο ώριμο από τα έργα, η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης του Ελληνικού. Το έργο αφορά τη βύθιση τμήματος της λεωφόρου από τα σύνορα Αλίμου – Αγίου Κοσμά έως περίπου τη Μαρίνα του Ελληνικού.
-
Μήκος σήραγγας: περίπου 1,3 χλμ
-
Λωρίδες: 3 ανά ρεύμα, όσες και σήμερα
-
Στόχος: Απελευθέρωση της παραλιακής ζώνης για τη δημιουργία τουριστικής περιοχής και πρασίνου
-
Χρονοδιάγραμμα: Εκτιμάται πως θα δοθεί σε κυκλοφορία εντός του 2026
Πρόκειται για έργο με υψηλό τεχνικό βαθμό δυσκολίας, λόγω της γειτνίασης με τη θάλασσα, ωστόσο οι εργασίες βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
Δείτε επίσης: Μπήκαμε στις σήραγγες διαφυγής των τούνελ της Κακιάς Σκάλας
2. Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης – Από Κατεχάκη έως Βουλιαγμένης
Ένα νέο “υπόγειο πέρασμα” στην καρδιά της Αθήνας σχεδιάζεται στο πλαίσιο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, μέρος της ευρύτερης στρατηγικής αναβάθμισης της Αττικής Οδού.
-
Μήκος σήραγγας: περίπου 3 χλμ
-
Διαδρομή: Από την Κατεχάκη έως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Μετρό Αγίου Δημητρίου
-
Λωρίδες: 3 ανά ρεύμα, χωρίς εξόδους
-
Οφέλη: Δραστική μείωση του χρόνου διαδρομής (από 30’ σε 2’ σε ώρες αιχμής)
Η σήραγγα αναμένεται να λειτουργήσει ως καθοριστικός κόμβος διασύνδεσης νοτίων και βορείων προαστίων, με τεράστια οφέλη για το σύνολο του αστικού ιστού.
3. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με δύο νέες σήραγγες
Στον βόρειο τομέα, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης φιλοδοξεί να αποτελέσει το “bypass” της σημερινής έξοδου Μεταμόρφωσης, αποφορτίζοντας την κυκλοφορία προς και από την Εθνική Οδό (Κηφισό).
Το έργο περιλαμβάνει:
-
Υπόγεια σήραγγα διάνοιξης: μήκους περίπου 1,25 χλμ
-
Σήραγγα εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover): μήκους περίπου 1,15 χλμ
-
Στάδιο έργου: Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, αλλά έχει παγώσει προσωρινά λόγω προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου Αττικής στο ΣτΕ
Η υλοποίηση του έργου θα αναβαθμίσει ριζικά την προσβασιμότητα των βόρειων προαστίων, με σημαντική αποσυμφόρηση της σημερινής ροής.
4. Οι “αόρατες” σήραγγες του Ασπρόπυργου
Ίσως οι πιο μυστηριώδεις ―αλλά υπαρκτές― σήραγγες του λεκανοπεδίου είναι αυτές του Ασπρόπυργου, που κατασκευάστηκαν εδώ και χρόνια αλλά ποτέ δεν λειτούργησαν. Εντάσσονται στο πλάνο για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά, έργο που το υπουργείο Υποδομών επαναφέρει στην επιφάνεια.
-
Στόχος: Επανεκκίνηση μέσω διαγωνισμού το 2025
-
Οφέλη: Αναβάθμιση της δυτικής πρόσβασης στο λιμάνι και στους βασικούς οδικούς άξονες
-
Σημασία: Μπορεί να εξελιχθεί σε κομβικό έργο για τη Δυτική Αττική
5. Οι “σήραγγες-πάρκο” στο Φάληρο
Μπορεί να μην είναι “κανονικές” σήραγγες, ωστόσο τα έργα στο Φαληρικό Όρμο περιλαμβάνουν δύο σημαντικές υποδομές που αλλάζουν ριζικά τη μορφή της παραλιακής:
-
Δύο “ψευδο-σήραγγες” στην περιοχή μεταξύ ΣΕΦ και Λεωφόρου Συγγρού
-
Σκοπός: Η δημιουργία ενός ενιαίου παραθαλάσσιου πάρκου έκτασης 240 στρεμμάτων
-
Πρόβλεψη: Κάλυψη των σηράγγων από πράσινο και διαμόρφωση χώρων στάθμευσης
-
Σύνδεση: Μέσω της Εσπλανάδας με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τον Φλοίσβο
Η Β’ φάση του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει εντός της επόμενης τριετίας, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Μια πόλη που βυθίζεται για να αναπνεύσει
Οι υπόγειες διαδρομές φαίνεται να είναι το νέο στοίχημα για την πρωτεύουσα, προσφέροντας λύσεις σε χρόνιες κυκλοφοριακές παθογένειες. Είτε μιλάμε για την αναβάθμιση της παραλιακής, είτε για την ένωση δήμων που μέχρι σήμερα χωρίζονται από μποτιλιαρίσματα, οι νέες σήραγγες υπόσχονται κάτι περισσότερο από απλή διευκόλυνση: υπόσχονται μια νέα εικόνα για την Αττική του αύριο.
Πηγή: Ypodomes.com
Όλες οι ειδήσεις
Το φθηνότερο Hyundai Tucson στην Ελλάδα – Η τιμή του
Γίνεται να υπάρξει ανεκτή κυκλοφορία χωρίς τη διήθηση των δίτροχων;
Ήρθε Ελλάδα το νέο Lynk & Co 01 με 281 ίππους και 75 km ηλεκτρικής αυτονομίας – Αναλυτικά οι τιμές