ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Δεν θα πιστεύετε ποια είναι η περιοχή της Ελλάδας με τα λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη

den-tha-pistevete-poia-einai-i-periochi-tis-elladas-me-ta-ligotera-aftokinita-stin-evropi-759427

Η Αττική στο ευρωπαϊκό Top 5 με τα περισσότερα ΙΧ ανά κάτοικο – Δείτε όλη τη λίστα, με τις ακραίες τάσεις της χώρας μας

Εμμένουμε στις αντιθέσεις και στα άκρα ως χώρα και αυτό αντανακλά παντού. H Eurostat, έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για το έτος 2023, σχετικά με την κατανομή των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Ο δείκτης που χρησιμοποιήθηκε ήταν ο αριθμός ΙΧ που αναλογούν ανά 1000 κατοίκους, με τα αποτελέσματα να έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, αφού στην Ελλάδα συνυπάρχουν μια περιοχή με τον τέταρτο υψηλότερο δείκτη σε όλη την ΕΕ και τέσσερις περιοχές,  που βρίσκονται στην δεκάδα με την μικρότερη κατανομή αυτοκινήτων προς κατοίκους.

Αρχικά, ο μέσος όρος που προέκυψε για το σύνολο της ΕΕ το 2023, ήταν 0,55 αυτοκίνητα ανά κάτοικο, μειωμένος  κατά 0,1 σε σχέση με αυτόν του 2022. Οι τρεις περιοχές με την μεγαλύτερη συγκέντρωση αυτοκινήτων ανά κάτοικο, βρίσκονται όλες στην Ιταλία:

Συγκεκριμένα η Valle d’Aosta, στα βορειοδυτικά της χώρας και στα σύνορα με την Ελβετία βρίσκεται στην πρώτη θέση, με 2.295 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ενώ ακολουθούν η Provincia Autonoma di Trento και η Provincia Autonoma di Bolzano με με 1.521 και 915 ΙΧ αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους αντιστοίχως.

Αναμφίβολα, πρόκειται για περιοχές της ΕΕ με πολύ υψηλό εισοδηματικό προφίλ για τους κατοίκους και αυτό εξηγεί σε ένα βαθμό την κατάταξη τους, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι ισχύουν επίσης μεγάλες φοροαπαλλαγές, ειδικά για τα BEV οχήματα, κάτι που έχει εκτοξεύσει την αγορά σε τοπικό επίπεδο.

Στην τέταρτη θέση… η Αττική! Ναι, ο νομός που φιλοξενεί την πρωτεύουσα της χώρας έχει ένα από τους πιο υψηλούς δείκτες αυτοκινήτων ανά 1000 κατοίκους στην ΕΕ και αν αναλογιστεί κανείς ότι για τις τρεις πρώτες περιοχές της Ιταλίας ισχύουν συγκεκριμένες συνθήκες, το αποτέλεσμα αυτό είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό!

Πέραν από εντυπωσιακό είναι και… παράλογο. Δεδομένου του ότι η Αθήνα και τα προάστια της αποτελούν μια από τις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά περιοχές της ΕΕ και με τεράστιο πρόβλημα στην εύρεση parking, «κανονικά» δεν θα έπρεπε να φιγουράρει σε αυτή τη θέση. Από την άλλη βέβαια, το «κανονικό» ποτέ δεν ήταν μια λέξη που μας χαρακτήριζε ως λάο…

Αντιθέτως πάντως, υπάρχουν και τέσσερις περιοχές στην Ελλάδα, που η αναλογία αυτοκινήτων προς πληθυσμό είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ. Στην «αρνητική» λίστα και στη θέση 6, βρίσκεται η περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, ενώ στις θέσεις 5 και 4, φιγουράρουν το Βόρειο Αιγαίο και η Στερεά.

Η δεύτερη θέση στη λίστα με τη μικρότερη αναλογία αυτοκινήτων προς κατοίκους σε όλη την ΕΕ καταλαμβάνεται από την Πελοπόννησο, όπου αναλογούν περίπου 200 ΙΧ αυτοκίνητα ανά 1000 άτομα!

Σε ότι αφορά στην συνολική αποτίμηση, η Ελλάδα βρίσκεται κάπου στο μέσο της ΕΕ, με θετική μεταβολή στις συγκρίσεις 2003 και 2023. Συγκεκριμένα από ~350 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους το 2003, είκοσι χρόνια μετά, αναλογούν ~550 αυτοκίνητα για τον ίδιο αριθμό ατόμων.

Η χώρα που παρουσιάζει την μεγαλύτερη μεταβολή μέσα σε δύο δεκαετίες είναι η Ρουμανία, η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τα ποσοστά της αναλογίας αυτής, ενώ Σλοβακία, Πολωνία και Εσθονία έχουν επίσης σημειώσει μεγάλες θετικές μεταβολές.

Όλες οι ειδήσεις

Χλιδή στο Μονακό: McLaren Solus GT αξίας $4 εκατ. πάνω σε γιοτ

Το «ψόφα» εμφανίστηκε και στην F1 – Απίστευτη διαδικτυακή τοξικότητα!

BYD Dolphin Surf σε τρεις εκδόσεις με τιμές ΣΟΚ!

 

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο