F1

Ferrari F1 2023 Ανάλυση: η Ferrari θα παραμείνει πιστή στο ίδιο concept

ferrari-f1-2023-analysi-i-ferrari-tha-parameinei-pisti-sto-idio-concept-668032

Το αποκάλυψε ο team principal της Scuderia Φρεντερίκ Βασέρ λέγοντας πώς θα ήταν μεγάλο λάθος η ομάδα του να προσπαθήσει να αντιγράψει τη Red Bull αλλάζοντας σχεδιαστική σύλληψη. “Αν το κάνουμε αυτό θα είμαστε πάντα ένα βήμα πίσω” δήλωσε σχετικά με τη μεγάλη ευθυκρισία που τον διακρίνει ο μάνατζερ του Ντραβέιλ.

του Σπύρου Πέττα

Το μεγάλο πρόβλημα της Ferrari SF23 δεν εντοπίζεται μονάχα στις αναρτήσεις, που έχουν προσδώσει ένα πολύ στενό ωφέλιμο φάσμα (“delta”) αξιοποίησης των ελαστικών, αλλά και στα πλαϊνά. Πέραν του ότι ο κινητήρας πάσχει από υπερθέρμανση και πρέπει να τον κόβουν, αυτά υστερούν σε αεροδυναμικό φορτίο, παρότι εφοδιάζονται με πλευρικούς – κεντρικούς αγωγούς “S Duct”.

Στην Ίμολα, όπως έχουμε γράψει εδώ και καιρό, θα κάνει κατά πάσα πιθανότητα το ντεμπούτο της μια β’ έκδοση του κόκκινου μονοθεσίου, με νέα πλαϊνά και νέα πίσω ανάρτηση, με στόχο να λυθούν αυτά ακριβώς τα προβλήματα: να διευρυνθεί το ωφέλιμο φάσμα αξιοποίησης των ελαστικών και να αυξηθεί το αεροδυναμικό φορτίο. Συγκεκριμένα, στόχος με τα νέα πλαϊνά θα είναι να ψύχονται καλύτερα τα μηχανικά μέρη και κυρίως περισσότερος και “καθαρότερος” αέρας να “χτυπά” το πίσω μέρος του δαπέδου, με στόχο ακριβώς αυτήν την πολυπόθητη αύξηση σε αεροδυναμικό φορτίο.

Από ’κει και πέρα, όπως αποκαλύψαμε, ένας από τους τεχνικούς της Red Bull που είχε δουλέψει πάνω στο πανίσχυρο “τριπλό” DRS της μεγάλης αντιπάλου της Ferrari, έχει πιάσει ήδη δουλειά στο Μαρανέλο οπότε αναμένονται βελτιώσεις και σε αυτόν τον τομέα. Ενώ όπως δείχνουν τα πράγματα, και ο επικεφαλής αεροδυναμιστής της Red Bull, ο Ιταλός Ενρίκο Μπάλμπο, θα πάρει κι αυτός κάποια στιγμή το δρόμο του για το Μαρανέλο.

 

Η “δικαίωση” του Βίνια

Κατά κάποιο τρόπο και για μια φορά ο “σκληρός” αυτοδημιούργητος Ceo της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια, δικαιώθηκε. Αυτός μετά την φαντασμαγορική παρουσίαση της SF23 στο Φιοράνο, είχε δηλώσει στην πολύ σημαντική συνέλευση των μετόχων, ότι η SF23 δεν θα έχει προηγούμενο όσον αφορά την ταχύτητα. Κάτι τέτοιο συνέβη για μια φορά στις κατατακτήριες δοκιμές στο Μπακού. H pole του Λεκλέρ, πέραν ότι ήταν κατά 1,15 δευτερόλεπτα ταχύτερη από την ήδη ταχύτατη F1-75 του 2022 (και πολύ πριν συμβεί αυτό προφητικά γράφαμε ότι οι εξομοιωτές δείχνουν την SF23 ταχύτερη κατά 1,2 δευτερόλεπτα), ήταν και ταχύτερη από την pole του 2021, πάλι του Μονεγάσκου, και αυτή ήταν η πρώτη και μοναδική μέχρι σήμερα φορά που ένα μονοθέσιο της εποχής των μεγαλύτερων βαρών και του ground effect (το οποίο προκαλούν τα πλαϊνά βοηθήματα venturi) “σπάει” το ρεκόρ που ίσχυε από το 2021 με τα ταχύτερα και ελαφρύτερα μονοθέσια με τα ανασηκωμένα ρύγχη.

Δείγμα ότι η Ferrari SF23 δεν είναι τελείως “του πεταματού”. Προσόν της είναι η χαμηλή οπισθέλκουσα και η υψηλή μηχανική πρόσφυση (που με τις μετατροπές της Ίμολα και της Βαρκελώνης θα αυξηθεί μετά βεβαιότητας περαιτέρω) που σε συνδυασμό με τον “ροπάτο” κινητήρα, της εξασφαλίζει καλές εξόδους από τις στροφές και ιδίως τις αργές. Δεν μπορούμε με ακρίβεια να προβλέψουμε τι ακριβώς θα επιτύχει η SF23 στην Ίμολα και τη Βαρκελώνη. Ωστόσο θα πάει καλά στο Μονακό και, πιθανώς, και στο Σπα, ιδίως στο δεύτερο αν αποφασίσουν (και μπορέσουν για να τα γράφουμε σωστά) επιτέλους να “ανοίξουν” τον κινητήρα…

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο