F1

Φόρμουλα 1: Οι μεσαίες γόμες της Pirelli στη Σαουδική Αραβία

formoula-1-oi-mesaies-gomes-tis-pirelli-sti-saoudiki-aravia-706301

Λίγες μόλις μέρες μετά την πρεμιέρα στο Μπαχρέιν, η Formula 1 ταξίδεψε από τον Περσικό Κόλπο στην Ερυθρά Θάλασσα για τον 2ο γύρο του πρωταθλήματος, που ξεκινά σήμερα Πέμπτη 7 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως το Σάββατο 9 Μαρτίου.

Παρότι η απόσταση, σε ευθεία από τη μόνιμη πίστα του Σακχίρ μέχρι την διαδρομή σε δημόσιους δρόμους της Τζέντα είναι μόλις 1260 χιλιόμετρα, τα χαρακτηριστικά των δύο διαδρομών δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο. Από μια πίστα με πολύ τραχιά άσφαλτο, όπου η θερμική υποβάθμιση ήταν ιδιαίτερα υψηλή και η σταθερότητα στο φρενάρισμα μαζί με την ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών είναι βασικοί παράγοντες, μεταβαίνουμε τώρα σε μια διαδρομή με αρκετά λεία επιφάνεια και πολύ υψηλές ταχύτητες (μέσος όρος ανά γύρο 250 km/h). Είναι η δεύτερη ταχύτερη διαδρομή στο καλεντάρι μετά τη Μόντσα.

Φόρμουλα 1

Με μήκος 6.174 μέτρα, πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη διαδρομή στο ημερολόγιο, με τις περισσότερες στροφές (27), από κάθε άλλη πίστα. Οι οδηγοί στον αγώνα του Σαββάτου καλούνται να συμπληρώσουν 50 γύρους. Πολλές από τις στροφές είναι μεσαίας ή και υψηλής ταχύτητας αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά υπόκεινται σε υψηλά πλευρικά φορτία. Όπως και στο Μπαχρέιν, τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές, όσο και ο αγώνας πραγματοποιούνται βράδυ, με έναρξη στις 20.00 τοπική ώρα (19:00 ώρα Ελλάδος). Οι θερμοκρασίες είναι επομένως χαμηλότερες από τις ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτη (FP1) και της Παρασκευής (FP3).

Φόρμουλα 1

Με βάση την εμπειρία των τριών προηγούμενων αγώνων στη Τζέντα, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: τη C2 ως σκληρή, τη C3 ως μέση και τη C4 ως μαλακή γόμα. Μια άλλη διαφορά σε σύγκριση με το Μπαχρέιν είναι η στρατηγική του αγώνα. Το περασμένο Σάββατο, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών έκανε δύο αλλαγές, με εναλλακτική τις 3 αλλαγές. Ωστόσο, στη Τζέντα, είναι πολύ πιθανό να δούμε στον αγώνα στρατηγική μιας αλλαγής από τους οδηγούς, αξιοποιώντας ανάλογα με τη θέση εκκίνησης τη μέση και τη σκληρή γόμα. Δεδομένου ότι πρόκειται για διαδρομή σε δημόσιους δρόμους δεν υπάρχουν πολλές έξοδοι διαφυγής και έτσι ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι αρκετά υψηλός, όπως και η πιθανότητα να δούμε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή ακόμα και να έχουμε διακοπή αγώνα με κόκκινη σημαία. Το προσπέρασμα είναι αρκετά δύσκολο, με την καλύτερη ευκαιρία να δίνεται στα φρένα για τη στροφή 1.

Φόρμουλα 1

Όπως συμβαίνει συνήθως στις διαδρομές εντός δημόσιων δρόμων, η βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής θα είναι πολύ υψηλή. Γι’ αυτό και στις κατατακτήριες δοκιμές, θα είναι κρίσιμο να επιλέξουν οι οδηγοί την κατάλληλη στιγμή για να βγουν στην πίστα και να πετύχουν έναν καλό χρόνο γύρου. Επίσης σημαντικός είναι και ο γύρος εξόδου για να έρθουν στην ενδεδειγμένη θερμοκρασία τα ελαστικά. Τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε δει οδηγούς να κάνουν δύο γύρους προθέρμανσης για να φέρουν τα μαλακά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία, αυτό μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακά προβλήματα.

Φόρμουλα 1

Όσον αφορά στους αγώνες υποστήριξης πέρα από το δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 2, η Τζέντα φιλοξενεί επίσης το F1 Academy για τον πρώτο από τους επτά γύρους της σεζόν, που θα διεξαχθούν όλοι στο πλαίσιο ισάριθμων Grand Prix. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Pirelli είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών σ’ αυτό το αμιγώς γυναικείο πρωτάθλημα. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία ενισχύει την υποστήριξή της στις νέες οδηγούς στα πρώτα βήματα της καριέρας τους διευρύνοντας το εύρος των ευκαιριών που έχουν στη διάθεσή τους, έτσι ώστε, να φτάσουν στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αγωνιζόμενες αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli.

Φόρμουλα 1

Όλα τα μονοθέσια της F1 Academy είναι εφοδιασμένα με ελαστικά Pirelli P Zero DM 13 ιντσών, όπως και την περασμένη σεζόν. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις σειρές Φόρμουλα 4 όπου η Pirelli είναι προμηθευτής. Το P Zero DM έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί σταθερό επίπεδο απόδοσης ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, έτσι ώστε οι οδηγοί αγώνων να μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους χωρίς να χρειάζεται να αντιμετωπίζουν μεταβλητές που σχετίζονται με τη φθορά των ελαστικών και συνήθως απαντώνται σε πιο απαιτητικές κατηγορίες. Κάθε οδηγός θα έχει 14 σλικ ελαστικά (τριάμισι σετ) και 8 ελαστικά βροχής (δύο σετ) ανά αγώνα το Σαββατοκύριακο. Υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα σημεία που σχετίζονται με τη φετινή σειρά. Η ταχύτερη οδηγός στις κατατακτήριες θα λάβει το βραβείο Pirelli Pole Position Award, μια μινιατούρα έκδοση ελαστικού P Zero, ακριβώς όπως αυτή που δίνεται στον κάτοχο της pole στη Φόρμουλα 1. Οι οδηγοί που θα ανέβουν στο βάθρο θα φορέσουν το κλασικό καπέλο βάθρου της Pirelli, αλλά σε μια περιορισμένη έκδοση μωβ χρώματος, ειδική για το F1 Academy. Επιπλέον, από φέτος, το F1 Academy συγκαταλέγεται επίσημα στις κατηγορίες junior, οπότε οι πέντε κορυφαίες οδηγοί του πρωταθλήματος θα λάβουν πόντους για FIA Superlicense. Σε κάθε γύρο, μια διαφορετική οδηγός που κατάγεται από τη χώρα διεξαγωγής του αγώνα, θα έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί, μέσω ενός προγράμματος Wild Card.

Όλες οι ειδήσεις

Dodge Charger: Το αυτοκίνητο των Ντιουκς επιστρέφει ηλεκτρικό

Αυτά ξέρουμε μέχρι στιγμής για το Tesla Roadster

Πώς ξεθολώνει πιο γρήγορα το παρμπρίζ; – Ο ζεστός ή ο κρύος αέρας καλύτερος;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο