F1

Η Φόρμουλα 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για ένα ραντεβού με την ιστορία

i-formoula-1-epistrefei-stin-evropi-gia-ena-rantevou-me-tin-istoria-714209

Το πρωτάθλημα της Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη μετά από οκτώ μήνες, το προηγούμενο Grand Prix επί Ευρωπαϊκού εδάφους πραγματοποιήθηκε στη Μόντσα της Ιταλίας, στις 3 Σεπτεμβρίου.

Η Ιταλία έχει φιλοξενήσει συνολικά 105 Grand Prix παγκοσμίου πρωταθλήματος, τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα, με 30 εξ αυτών να λαμβάνουν χώρα στην πίστα «Autodromo Enzo e Dino Ferrari» στην Ίμολα.

Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου είναι μόλις η τέταρτη έκδοση του «Gran Premio dell’Emilia-Romagna e del Made in Italy», που ξεκίνησε το 2020 και έγιναν 3 αγώνες έως το 2022. Η περσινή διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω πλημμυρών που έπληξαν μεγάλα τμήματα της περιοχής, προκαλώντας θανάτους και καταστροφές. Για τον έβδομο γύρο της σεζόν, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για στεγνό οδόστρωμα: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Είναι η πρώτη φορά που αυτή η τριάδα θα χρησιμοποιηθεί στην πίστα της Emilia. Ίδια επιλογή είχε γίνει και πέρυσι που ακυρώθηκε ο αγώνας. Το 2022, οι επιλεχθείσες γόμες ήταν C2, C3 και C4.

Η Ίμολα είναι ένα από τα παλαιότερα Grand Prix στο ημερολόγιο του πρωταθλήματος. Θεωρείται τεχνική πίστα, ως εκ τούτου αναδεικνύει τις ικανότητες των οδηγών που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρκετά περίπλοκους συνδυασμούς στροφών και σημείων φρεναρίσματος. Ο Enzo Ferrari ήταν ένας από τους υποστηρικτές του εγχειρήματος για την κατασκευή μιας πίστας στους λόφους γύρω από την Ίμολα και την περιέγραφε ως μικρό Νίρμπουργκρινγκ. Αρχικά, το 1957, η πίστα ονομάστηκε προς τιμήν του γιου του Dino, το δικό του όνομα προστέθηκε μετά τον θάνατό του το 1988.

Η πίστα δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική όσον αφορά στις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά. Η άσφαλτος είναι ακόμα σχετικά λεία, παρά το γεγονός ότι τελευταία φορά που έγιναν εργασίες ασφαλτόστρωσης, στο 70% του μήκους των σχεδόν πέντε χιλιομέτρων, ήταν πριν 13 χρόνια, το 2011. Με ένα φορτωμένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων στην πίστα κατά τη διάρκεια του τριημέρου, το οδόστρωμα προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης που βελτιώνεται όσο περισσότερο τρέχουν τα μονοθέσια.

Με 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές) και μια σημαντική υψομετρική διαφορά 30 μέτρων από το ψηλότερο προς το χαμηλότερο σημείο, η πίστα είναι αρκετά στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, καθιστώντας τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες. Επομένως, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της έκβασης του αγώνα. Ποτέ δεν έχει κερδίσει οδηγός που εκκινούσε κάτω από την 5η θέση. Σε 19 από τις 30 περιπτώσεις, ο οδηγός που τερμάτισε πρώτος είχε εκκινήσει από την πρώτη σειρά.

Θεωρητικά, η χρήση των τριών πιο μαλακών ελαστικών θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερες επιλογές όσον αφορά στη στρατηγική σε έναν αγώνα που συνήθως απαιτεί μόνο μία αλλαγή ελαστικών. Ο χρόνος εισόδου στα πιτ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους της χρονιάς. Υπάρχει επίσης ισχυρή πιθανότητα να εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό έχει συμβεί στο 70% των αγώνων στην Ίμολα, μέχρι σήμερα. Πρόσφατα, έγιναν κάποιες μικρές τροποποιήσεις στην πίστα, όπως η επαναφορά της αμμοπαγίδας στο εξωτερικό των στροφών της Acque Minerali. Προφανώς όποιος βγει από την πίστα σε εκείνο το σημείο, θα έχει σοβαρό αντίκτυπο.

Τριάντα Grand Prix έχουν διεξαχθεί δίπλα στις όχθες του ποταμού Σαντέρνο που διασχίζει την πίστα. Το τρέχον όνομα είναι το τρίτο που αποδίδεται στον αγώνα της Ίmola. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1980, τη μοναδική χρονιά που το Grand Prix της Ιταλίας διεξήχθη κάπου αλλού εκτός από τη Mόντσα. Στη συνέχεια, από το 1981 έως το 2006, η Φόρμουλα 1 αγωνίστηκε στην Εμίλια υπό τη σημαία του κοντινού Άγιου Μαρίνου. Στις δύσκολες στιγμές της πανδημίας Covid 19 το 2020, η κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού βρήκε καταφύγιο στην Ίμολα, ως Gran Premio dell’Emilia-Romagna, με τις λέξεις “Made in Italy” να προστίθενται στον τίτλο της το 2021.

Από τους 20 οδηγούς που συμμετέχουν φέτος, μόνο ο Alonso έχει αγωνιστεί στην Ίμολα όταν διεξάγονταν το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Ο Ισπανός κέρδισε το 2005 μετά από μια συναρπαστική μάχη με τον Michael Schumacher, ενώ τον επόμενο χρόνο οι θέσεις μεταξύ των δύο αντιπάλων, αντιστράφηκαν. Ο Γερμανός πρωταθλητής είναι πολυνίκης στην Ίμολα, με επτά νίκες, έξι με τη Ferrari και μία με τη Benetton. Όσον αφορά στις ομάδες, Williams και Ferrari έχουν το προβάδισμα, με οκτώ νίκες η καθεμία. Στις pole position, ο Ayrton Senna βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 8, την τελευταία από τις οποίες εξασφάλισε στις 30 Απριλίου 1994, μια μέρα που επισκιάστηκε από το θάνατο του Αυστριακού οδηγού Roland Ratzenberger. Την επόμενη μέρα, 1 Μαΐου, ο Ayrton έχασε τη ζωή του σε ένα από τα πιο τραγικά Σαββατοκύριακα στην ιστορία του σπορ. Για να τιμηθεί η 30η επέτειος του θανάτου τους, οργανώνεται αυτό το Σαββατοκύριακο, σειρά εκδηλώσεων από ολόκληρη την οικογένεια της Φόρμουλα 1.

Όλες οι ειδήσεις

Νέες ειδικές εκδόσεις για τις Alfa Romeo Giulia και Stelvio

Τρακάρισμα με μεθυσμένο οδηγό – Με καλύπτει η ασφάλεια;

Xρειάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαθήματα ορθοφωνίας; Ναι, για να είναι ασφαλή

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο