F1

Προγνωστικά F1 2023: Γιατί η Ferrari θα πάρει το πρωτάθλημα

prognostika-f1-2023-giati-i-ferrari-tha-parei-to-protathlima-656928

Αυτό υπαγορεύουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Τα προβλήματα της Ferrari το 2022 ήταν η παθητική ηγεσία του Ματία Μπινότο, η (αναμενόμενη) αναξιοπιστία του κινητήρα μέχρι ένα στάδιο, και η φαιδρή στρατηγική.

του Σπύρου Πέττα

Τα δύο από τα τρία εν λόγω προβλήματα δείχνουν να έχουν λυθεί, αφενός με την πρόσληψη του σκληρού, σοβαρού και αποτελεσματικού μάνατζερ Φρεντερίκ Βασέρ και αφετέρου με τη λύση των προβλημάτων υπερθέρμανσης στον προθάλαμο καύσης εξαιτίας προβληματικής ανάφλεξης του 066/7 “Superfast” κινητήρα.

Το δεύτερο έχει και λίγο παρασκήνιο, καθώς οι πληροφορίες εκ των έσω του Μαρανέλο αναφέρουν ότι οι Ιταλοί τεχνικοί έκαναν πέρα τον Βολφ Ζίμερμαν. Ο νέος κινητήρας χάρη στις μετατροπές που επέτρεψε η Fia για βελτίωση της αξιοπιστίας, είναι κατά 60 με 70% αλλαγμένος αποδίδοντας έτσι 15 παραπάνω άλογα, που προστίθενται στα 15 που είχαν κόψει εξαιτίας των εγκαταλείψεων του 2022, και εξ’ αυτού προκύπτουν τα 30 άλογα παραπάνω που κυκλοφόρησαν στο διεθνή τύπο και που ο Βασέρ κοιτάζοντας το συμφέρον της ομάδας του έσπευσε να τα διαψεύσει ως “μύθο”.

Όπως όλα δείχνουν στο νέο κινητήρα το turbo και ο συμπιεστής παραμένουν εσωτερικά του V, δηλαδή στην περιεχόμενη γωνία, μια λύση με οφέλη χωροταξικά και απόδοσης. Μια εκτίμηση για τον νέο superfast κινητήρα είναι να έχει φτάσει τα 1140 άλογα ξεκινώντας από τα 1110 που απέδιδε στο ξεκίνημα του 2022.

Μεγάλες βελτιώσεις στην αεροδυναμική

Η νέα Ferrari F1 με την εσωτερική κωδική ονομασία 675 παραμένει πιστή στη σύλληψη της F1-75 του 2022 και θα φέρει κι αυτή σκαμμένα πλαϊνά, τόσο στην ανώτερη επιφάνεια όσο και στην κατώτερη εξωτερική.

Σύμφωνα με εκ των έσω πληροφορίες έχει γεννηθεί πολύ καλά και έχει επιτευχθεί μια αύξηση της τάξης του δύο τοις εκατό όσον αφορά το συνολικό αεροδυναμικό φορτίο και αυτό παρά τους νέους περιοριστικούς κανονισμούς, και μια εντυπωσιακή μείωση του τρία τοις εκατό όσον αφορά την αεροδυναμική αντίσταση ή οπισθέλκουσα. Τα ψυγεία είναι μικρότερα και ελαφρύτερα πράγμα που ισοδυναμεί με μικρότερες πλαϊνές εισαγωγές και οι τεχνικοί της Ferrari είχαν ως στόχο το νέο μονοθέσιο να είναι ελλιποβαρές ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να προστίθεται έρμα (ράβδοι του μετάλλου τσουνγκστενίου) σε ευνοϊκά για την κατανομή βάρους σημεία.

Προς αυτό αποσκοπεί και το νέο κοντύτερο κιβώτιο με το ίδιο γρανάζωμα εσωτερικά, βελτιωμένη κατανομή βάρους δηλαδή.

Με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, το κέντρο αεροδυναμικής πίεσης έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω και αυτό ισοδυναμεί με δυνατότητα για επίτευξη, σε συνδυασμό και με τον ισχυρότερο κινητήρα, υψηλότερων τελικών ταχυτήτων.

Παράλληλα, και ίσως κάπως υπεραισιόδοξα, στη Ferrari ισχυρίζονται ότι έχουν λύσει τα προβλήματα υπερθέρμανσης και υπερβολικής φθοράς των ελαστικών, άλλο πρόβλημα που προέκυψε από το υποχρεωτικό σήκωμα του μονοθεσίου εξαιτίας της ντιρεκτίβας TD39 έμπνευσης της Mercedes που δεν διέθετε φορτίο, και επιβολής της Fia, που είχε ως αποτέλεσμα η F1-75, που δούλευε πολύ καλύτερα χαμηλωμένη, να χάσει πολύ φορτίο και κατά συνέπεια μεγάλο κομμάτι της ανταγωνιστικότητάς της από το Σπα και μετά.

Γι’ αυτό θα παλέψουν πλέον ο Βασέρ (που θα πρέπει να δει τι θα κάνει με τον τομέα της στρατηγικής) και ο επίσης σκληρός CEO, Μπενεντέτο Βίνια, ώστε η Ferrari να έχει μετά από πολλά χρόνια τη μεταχείριση που της αρμόζει και να πάρει το πρωτάθλημα, που πιστεύουμε ότι θα το πράξει με τον Λεκλέρ…

Πατήστε ΕΔΩ για να θαυμάσετε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τον περσινό αγώνα του Μπαχρέιν, όπου ο Λεκλέρ θριάμβευσε επί του Φερστάπεν…

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο