MOTOTYPOS

10 μοτοσυκλέτες που μας κάνουν να λαχταράμε το 2024

10-motosykletes-pou-mas-kanoun-na-lachtarame-to-2024-696398

Για να κλείσουμε το ‘23 και να μπούμε στο ‘24, εδώ είναι οι νέες μοτοσυκλέτες που μας έχουν «ταράξει» και αναμένουμε πως και πως το 2024.

 του Μάρκου Πυλαρινού

Το 2023 ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για τη μοτοσυκλέτα. Πολλές μεγάλες ανακοινώσεις, εκπλήξεις, αλλαγές, και μια αναγέννηση του χώματος αλλά και της μικρής και μεσαίας sport μοτοσυκλέτας. Πολλές από τις ανακοινώσεις είχαν να κάνουν με μοντέλα του ‘24. Οπότε για να κλείσουμε το ‘23 και να μπούμε στο ‘24, εδώ είναι τα μοντέλα που μας έχουν «ταράξει» και αναμένουμε πως και πως το 2024. Και μιας και ένα καλό Top-10 ποτέ δεν πάει χαμένο…

μοτοσυκλέτα

10. 2024 Aprilia RS 457

Πολλοί κατασκευαστές έχουν επενδύσει πολύ σε μικρότερα μοντέλα προκειμένου να αυξήσουν τον αριθμό πωλήσεων. Το RS 457 της Aprilia ακολουθεί την αισθητική του RSV4 και μπορεί και να δυσκολευτεί κάποιος να το ξεχωρίσει αν δεν ξέρει. Έρχεται με έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα που παράγει 47 ίππους και ζυγίσει μόλις 174 κιλά. Παρόμοια με άλλους κατασκευαστές, τα διάφορα ηλεκτρονικά δεν είναι δεσμευμένα μόνο για τα μεγάλα μοντέλα. Έρχεται με ηλεκτρικό γκάζι, riding modes, dual channel ABS, έγχρωμη TFT οθόνη και λίγο πιο χαλαρή εργονομία. Προσωπικά είμαι οπαδός τέτοιων μοντέλων διότι καλωσορίζουν νέους μοτοσυκλετιστές χωρίς να τρομάζει. Ένα μεγάλο ναι από μένα.

μοτοσυκλέτα

9. Triumph Daytona 660

Ξαναβλέπουμε επιτέλους το όνομα Daytona, και ας μην είναι το 675 ή 765. Με το Triumph Daytona 660 (Η φωτογραφία είναι 675) η Triumph παρουσιάζει τη δική της επιλογή για τη μεσαία κατηγορία. Απ’ ότι φαίνεται, το 660 δεν θα συναγωνίζεται το Honda CBR600RR που ανακοινώθηκε φέτος, αλλά θα είναι πιο κοντά στο CBR650R και το Suzuki GSX8R. Δεν έχουμε λεπτομερή δεδομένα ακόμη αλλά οι πρώτες ματιές δείχνουν κάτι πιο χαλαρό εργονομικά και θα έχει το ίδιο πλαίσιο και κινητήρα με το Trident 660 και Tiger Sport 660.

μοτοσυκλέτα

8. Suzuki GSX-8R

Η Suzuki έκανε σε όλους μια ευχάριστη έκπληξη με αυτό το μοντέλο. Έβγαλε καλά σχόλια από αρκετό κόσμο και θα κάνει την επίσημη εμφάνιση του στις αρχές του 2021. Το τοποθετούμε κοντά σε μοτοσυκλέτες όπως το Aprilia RS660, το Yamaha R7, το Honda CBR650R και το επερχόμενο Daytona 660. Και έτσι η μεσαία κατηγορία ξαφνικά έχει επιλογές, και πιθανότητες για κόντρες μεταξύ κατασκευαστών…

μοτοσυκλέτα

7. Honda CBR600RR

Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία γιατί το περιμένουμε. Μετά την πολυετή απουσία του, το CBR600RR επιστρέφει στην ευρώπη. Εν έτει 2023 μοιάζει σχεδόν με αναχρονισμό, και είναι απορίας άξιο αν πλέον πιάνει τόπο μια μοτοσυκλέτα με αγωνιστική εργονομία, που θέλει δουλειά για να εξάγεις την ιπποδύναμη. Και ας έχει απήχηση μονάχα σε μας τους παλαιολάγνους, έρχεται ανανεωμένο, τηρεί Euro5, έχει την αντίστοιχη ιπποδύναμη και είναι φορτωμένο τεχνολογία. Αν πουλήσει, το CBR600RR ίσως να μπορέσει να παρακινήσει και τους υπόλοιπους για μια επιστροφή στα παλιά…

μοτοσυκλέτα

6. Ducati Hypermotard 698

Βούιξε ο τόπος όταν ανακοινώθηκε το Hypermotard 698, και όχι δεν ήταν επειδή ο κόφτης του συγκεκριμένου μονοκύλινδρου είναι στις 10.250 στροφές. Μιλάμε για ένα κατασκεύασμα σαν να βγήκε από εργαστήριο τρελοεπιστήμονα. Το 698 φοράει τον Superquadro Mono, ένα μονοκύλινδρο κινητήρα που ουσιαστικά είναι ο κινητήρας του Panigale 1299 κομμένος στα δύο. Το ένα μισό μπήκε στο Hypermotard, το άλλο αγνοείται (αναρωτιέμαι μήπως το πήρε το off-road πρόγραμμα της Ducati…). Οι πρώτες ενδείξεις το δείχνουν να βγάζει το δεκάχρονο που κρύβεται μέσα σε όλους. H Ducati υποστηρίζει ότι θα βγάζει 77,5 άλογα με εργοστασιακή εξάτμιση, και 82,5 με αγωνιστική. Από μονοκύλινδρο… Τώρα μένει να το δοκιμάσουμε.

μοτοσυκλέτα

5. KTM 990 Adventure

Ύστερα από την ανακοίνωση του 990 Duke με τον ανανεωμένο LC8c κινητήρα, το 990 Adventure μάλλον θα φοράει τον ίδιο. Ο κινητήρας είναι το ίδιο μέγεθος με τον παλιό, άρα δεν αναμένονται ιδιαίτερες σχεδιαστικές αλλαγές. Εδώ η KTM διαχωρίζει επίσης το 990 από το 790 Adventure που κατασκευάζεται στην Κίνα, με παρόμοιο τρόπο που έκανε και το 990 Duke.

μοτοσυκλέτα

4. KTM RC 990

Άλλη μία μεγάλη έκπληξη εδώ. Πάει καιρός από την τελευταία φορά που η ΚΤΜ έβαλε fairing σε μοτοσυκλέτα, και πιο συγκεκριμένα στο RC8, το «σωστό» superbike της ΚΤΜ. Εδώ δεν μιλάμε για την ίδια ακριβώς κατηγορία, αλλά φαίνεται πως η ΚΤΜ θέλει να βγάλει ότι μπορεί από τον νέο 990 κινητήρα. Απολύτως κανένα πρόβλημα μιας και φαίνεται πως θα συναγωνίζεται στο ελάχιστο μοτοσυκλέτες όπως το CBR600RR εκτός και αν αποφασίσει η ΚΤΜ να του δώσει και κάτι παραπάνω από τα 121 άλογα που ήδη έχει ο 990. Εγώ θα ελπίζω…

μοτοσυκλέτα

3. 2024 BMW M 1000 XR

Πρόσφατα ανακοίνωσε και η BMW το Μ1000XR. Γνήσιος εκπρόσωπος αυτού του «Μ», το M1000XR βασίζεται στο S1000XR, αλλά με περισσότερα άλογα, περισσότερο κάρμπον, περισσότερα… όλα. 31 περισσότερα άλογα για την ακρίβεια χάρη στο μεταβλητό χρονισμό, και έρχεται στα 200. Φοράει επίσης και μεγαλύτερο πίσω γρανάζι ώστε να μεταφέρει και όλη αυτή την ισχύ στο δρόμο.

μοτοσυκλέτα

2. 2024 BMW R 1300 GS

Όλος ο κόσμος αναρωτιόταν πως μπορούσε η BMW να βελτιώσει μια πλατφόρμα η οποία είχε ήδη βελτιωθεί επανειλημμένα. Ακόμη και η BMW φαινόταν να παραδέχεται πως ο δικύλινδρος boxer είχε φτάσει στα όρια του. Και όμως το καταφέρανε. Το R1300GS έχει αισθητές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του (κάποιες, όπως το νέο φανάρι έχουν διχάσει κιόλας), και φαίνεται να είναι μια ουσιαστική βελτίωση. Για άλλη μια φορά φαίνεται να μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα, με την BMW να έχει καταφέρει να το ελαφρύνει κιόλας. Ένα από τα προσωπικά αγαπημένα μου κόλπα του είναι το γεγονός πως το πίσω αμορτισέρ έχει ένα ελατήριο μέσα στο άλλο. Ρυθμίζοντας την ανάρτηση, δεν προφορτίζεται απλά ένα μονό ελατήριο, παρά εμπλέκεται ή απεμπλέκεται άλλο ένα ολόκληρο ελατήριο, αλλάζοντας αισθητά την απόκριση.

μοτοσυκλέτα

1. 2024 KTM 1390 Super Duke

Τελευταίο και (ίσως) και καλύτερο, το νέο τερατούργημα 1350 κυβικών της ΚΤΜ. 187.4 άλογα 14.5 κιλά ροπής. Ηλεκτρονικές αναρτήσεις, holeshot device εκκινήσεων. Κάποιος στην ΚΤΜ έκατσε, είδε το 1290 R δίπλα του και σκέφτηκε «όχι, δεν είναι αρκετό». Εκτός των φορτηγών, τώρα την άσφαλτο θα χαράζει και το Super Duke. Εύχομαι το 2024 να φέρει όση ευχάριστη τρέλα ενδεχομένως να φέρει το 1390 R. Αναρωτιέμαι αν θα φαίνεται πίσω από την κάπνα των ελαστικών…

Καλή χρονιά και… καλές βόλτες!

Όλες οι ειδήσεις

Μην χάσετε το νέο Quattroruote, Ιανουάριος 2024!

Οδοιπορικό στον Έβρο με 2 υβριδικά ντίζελ μοντέλα

Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι πότε και πως πρέπει να τα πληρώσουμε

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο