MOTOTYPOS

Τα φρένα της Brembo στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών MotoGP

ta-frena-tis-brembo-sto-pagkosmio-protathlima-tachytitas-motosykleton-motogp-617849

H Ιταλική Brembo είναι φέτος, για 6η συνεχόμενη χρονιά, ο προμηθευτής φρένων για το σύνολο των αναβατών που συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία MotoGP του ομώνυμου παγκόσμιου πρωταθλήματος ταχύτητας μοτοσυκλετών.

Με συμμετοχές σε 43 πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία (MotoGP και  500), στη διάρκεια των οποίων αναβάτες με φρένα της Brembo κέρδισαν 32 Πρωταθλήματα Οδηγών, 33 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών και πάνω από 500 νίκες, η Brembo φέτος φτιάχνει ειδικά εξατομικευμένα συστήματα φρεναρίσματος για τον καθένα από τους 22 που συμμετέχουν στο 20ο Πρωτάθλημα MotoGP, από το 2002 που η μεγάλη κατηγορία ονομάστηκε έτσι αντικαθιστώντας τα 500.

 Δάγκανες monobloc

Στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος του 2020 παρουσιάστηκε η GP4, η νέα monobloc δαγκάνα, που κατασκευάζεται από ένα μασίφ κομμάτι αλουμινίου, με ακτινική διάταξη και 4 έμβολα και  έγινε η δαγκάνα αναφοράς για τους περισσότερους αναβάτες αν και ορισμένοι, λόγω εξοικείωσης με την αίσθηση και τη απόδοση, προτίμησαν να συνεχίσουν με τήν προηγούμενη.

Η νέα δαγκάνα χαρακτηρίζεται από ένα extreme design με μικρά πτερύγια στο εξωτερικό του σώματος και ένα σύστημα που πολλαπλασιάζει τη δύναμη που βάζει ο αναβάτης στη μανέτα του φρένου. Επίσης χάρις σε ένα ελατήριο επαναφοράς anti-drag αποφεύγεται η επαφή μεταξύ των δίσκων και των τακακιών όταν δεν πιέζεται η μανέτα, πράγμα που θα μείωνε την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.

Δίσκοι carbon

Η πλειοψηφία των αναβατών επιλέγει δίσκους διαμέτρου 340 mm, είτε υψηλής μάζας (High Mass) είτε στάνταρτ (low mass), μερικές ομάδες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τους αντίστοιχους δίσκους άλλα σε διάμετρο 320 mm. Επίσης για κάθε περίπτωση δισκόπλακας και τακακιού, υπάρχουν δύο γόμες carbon, που διαφέρουν ως προς το αρχικό “δάγκωμα” στο φρενάρισμα και στην αντίσταση σε υψηλές θερμοκρασίες.

Συνολικά οι οδηγοί έχουν 10 διαφορετικές επιλογές: 5 γεωμετρίες δίσκων και κάθε γεωμετρία με δύο υλικά (High Mass και Standard Mass). Απο φέτος η Brembo θα έχει διαθέσιμη και τους νέους αεριζόμενους carbon δίσκους, μια λύση που σχεδιάστηκε ειδικά για πίστες που είναι πολύ απαιτητικές στα φρένα, όπως οι Spielberg, Motegi, Sepang και Buriram.

Αντλίες φρένου

Οι τύποι της αντλίας (τρόμπας) φρένου διαφέρουν ώστε να προσαρμόζονται στον κάθε αγώνα και στο κοντρόλ που θέλει να έχει κάθε αναβάτης. Επίσης υπάρχει σύστημα ρύθμισης στο αριστερό χέρι του αναβάτη, που επιτρέπει ακόμα και μέσα στον αγώνα τη ρύθμιση της διαδρομή της μανέτας.

Επίσης πάνω από το 1/3 των αναβατών χρησιμοποιεί μια ειδική πρόσθετη αντλία φρένου που ενεργοποιείται από τον αντίχειρα του αριστερού χεριού, για το πίσω φρένο.

Τροχοί Marchesini

Οι σφυρήλατοι τροχοί μαγνησίου Marchesini θα χρησιμοποιηθούν από την πλειοψηφία των οδηγών του MotoGP, με 7 ομάδες από τις 11 να τους προτιμούν. Οι τροχοί Marchesini ανήκουν στο Brembo Group.

Η Brembo επίσης εξοπλίζει 15 ομάδες (σχεδόν όλες) της κατηγορίας Moto2 και 14 ομάδες της Moto3 με δαγκάνες, ατσαλένιους δίσκους, τακάκια και αντλίες Brembo και περίπου τις μισές ομάδες με τροχούς της Marchesini.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο