MOTOTYPOS

Alpinestars Supertech R10: Το πρώτο κράνος δρόμου της εταιρείας

alpinestars-supertech-r10-to-proto-kranos-dromou-tis-etaireias-679152

Η Alpinestars κατασκευάζει κράνη μόνο για εκτός δρόμου χρήση. ΟΧΙ ΠΙΑ!

του Ηλία Λαϊτσα

Με την Ιταλική εταιρεία να κατασκευάζει δερμάτινες στολές, μπότες μοτοσυκλέτας, εξοπλισμό για ποδηλασία βουνού, καθώς επίσης και casual ρουχισμό εδώ και 60 χρόνια, έρχεται να μας εντυπωσιάσει ξανά. Αυτή τη φορά με τη κατασκευή ενός αγωνιστικού κράνους για χρήση κυρίως εντός πίστας.

Το νέο κράνος της Alpinestars με όνομα Supertech R10 Launch Edition, είναι πάνω από 10 χρόνια στα σκαριά. Περιορίζεται σε μόλις 200 τεμάχια τα οποία έχουν ήδη εξαντληθεί. Ας το δούμε όμως αναλυτικά, ως προς τη προστασία, την αεροδυναμική, τον αερισμό, την ορατότητα και την εφαρμογή.

Προστασία

Η εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση του S-R10 είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς από ένα κορυφαίο κράνος full-face. Το εξωτερικό στρώμα είναι κατακευασμένο από υψηλής αντοχής ανθρακόνημα, πυκνότητας 3K. Η αμέσως επόμενη στρώση είναι ανθρακόνημα μονής κατεύθυνσης, η οποία είναι σχεδιασμένη να περιορίζει την ενέργεια πρόσκρουσης που μεταδίδεται στο κεφάλι του αναβάτη. Τα επόμενα στρώματα είναι κατασκευασμένα από αραμίδιο και υαλοβάμβακα, τα οποία μεγιστοποιούν την αντοχή του κράνους.

Ο διευθυντής επικοινωνίας της Alpinestars, Heath Cofran, αναφέρει: “Στα ατυχήματα στο MotoGP μπορούν να συμβούν τρελά πράγματα. Βάζοντας διαφορετικά στρώματα στα σημεία που χρειάζεται, το κράνος προσφέρει απόλυτη ασφάλεια”, ενώ προσθέτει: “Έχουμε δει πολλούς αναβάτες να ξεπερνούν το όριο σε αγώνες σπριντ. Επομένως πρέπει να κάνουμε το κράνος όσο το δυνατόν πιο ασφαλές, αλλά και ελαφρύ”.

Στο εσωτερικό υπάρχουν οκτώ κομμάτια άκαμπτου, αφρώδες θερμοπλαστικού, σε έξι διαφορετικές πυκνότητες καθώς και μια επίστρωση που μετριάζει τις δυνάμεις περιστροφικής πρόσκρουσης. Τα χαρακτηριστικά αυτά, κάνουν ένα κράνος το οποίο είναι πιστοποιημένο με τα πρότυπα ECE 22.06, DOT και FIM. Η Alpinestars όμως ισχυρίζεται πως η απόδοση πρόσκρουσης είναι 37% υψηλότερη από τις τυπικές απαιτήσεις 22.06 ECE για γραμμικές κρούσεις και 65% υψηλότερη από τις τυπικές απαιτήσεις για πλάγιες κρούσεις.

Αεροδυναμική

Ενώ η Ιταλική εταιρεία δίνει πολλή σημασία στην προστασία, παράλληλα παραδέχεται πως και η αεροδυναμική παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο. Η σωστή διαχείριση του αέρα συμβάλλει στη λιγότερη πίεση στον αυχένα του αναβάτη, με σκοπό να του επιτρέπει να αισθάνεται καλύτερα για περισσότερη ώρα. Σε αυτή τη διαχείρηση βοήθησε μια αεροδυναμική σήραγγα πλήρους κλίμακας, κάνοντας το κράνος όσο το δυνατόν πιο αεροδυναμικό.

Ο Heath Cofran προσθέτει: “Στην ευθεία πάνω σε μια σπορ μοτοσυκλέτα, εύκολα ένα κράνος μπορεί να είναι αεροδυναμικό. Σε μια στροφή όμως, ο αέρας έρχεται από διαφορετικές πλευρές. Αυτό που μάθαμε είναι πως με μια σωστή αεροδυναμική, υπάρχει λιγότερη πίεση στον αυχένα του αναβάτη, οπότε περισσότερος έλεγχος. Το κράνος δεν τραβάει προς τα πίσω”. Για αυτό το λόγο δύο οδηγοί αγώνων του MotoGP, ο Jack Miller και ο Jorge Martin, έχουν επιλέξει να αγωνίζονται με το κράνος της Alpinestars. Και οι δύο αναβάτες μένουν εντυπωσιασμένοι από το κράνος σε συνθήκες αγώνα.

Η Alpinestars όχι μόνο ανέπτυξε ένα συμπαγές, αεροδυναμικό και επιθετικό κράνος, αλλά συμπεριλαμβάνει δύο διαφορετικές αεροτομές. Μια κανονικού μεγέθους και μια μεγαλύτερη για αγωνιστική χρήση. Οι αεροτομές αυτές, μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν μέσω ενός πατενταρισμένου συστήματος απελευθέρωσης. Σε περίπτωση πτώσης, είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να αποσπώνται αμέσως κατά τη πρόσκρουση. Επίσης δύο πλαϊνά “φτερά” βοηθούν στην αεροδυναμική του κράνους.

Εντύπωση κάνει η κατασκευή της ζελατίνας η οποία έχει πάχος 2 χιλιοστών στο κέντρο και 1,6 χιλιοστών στα πλαϊνά της, ενώ η ποιοτικότερη ροή του αέρα μέσω ειδικών διαύλων δεξιά και αριστερά της, έχει ως αποτέλεσμα να εξαλείφεται ο θόρυβος σφυρίγματος που σε διαφορετική περίπτωση θα έφτανε στα αυτιά.

Με τα χαρακτηριστικά αυτά, έχουμε ένα αγωνιστικό κράνος, το οποίο είναι πολύ σταθερό, και σε υψηλές ταχύτητες ακόμα άνω των 230 χλμ/ω.

Τα οφέλη όμως δεν περιορίζονται μόνο στη χρήση εντός πίστας. Η εξαιρετική σταθερότητα και η περιορισμένη αντίσταση από τον αέρα, κάνουν το κράνος να μοιάζει πιο ελαφρύ απ’ότι είναι. Κάτι τέτοιο είναι ένα πολύ καλό “όπλο” για μεγάλες και πολύωρες αποστάσεις.

Εξαερισμός

Το σύστημα εξαερισμού του S-R10 αποτελείται συνολικά από 11 οπές. Οι επτά είναι για εισροή του αέρα στο εμπρός μέρος και οι υπόλοιπες τέσσερις για εξαερισμό στο πίσω μέρος. Υπάρχουν δύο αεραγωγοί εισαγωγής αέρα, ακριβώς κάτω από τη ζελατίνα. Αν και δύσκολο να ρυθμιστούν κατά την οδήγηση, λειτουργούν ξεχωριστά και μπορούν να τοποθετηθούν σε κλειστή, μισάνοιχτη ή πλήρως ανοιχτή θέση. Επίσης υπάρχει άλλος ένας αεραγωγός τοποθετημένος κεντρικά στο σημείο του πηγουνιού, στον οποίο υπάρχει πρόσβαση αφαιρώντας ένα ελαστικό κάλυμμα.

Στο εμπρός άνω μέρος έχει τοποθετηθεί ένας αεραγωγός, με τρεις μεγάλες οπές. Ο τρόπος που είναι κατασκευασμένος ο αεραγωγός αυτός, είναι τέτοιος ώστε να ρυθμίζεται ακριβώς ως προς τη ροή του αέρα. Ενδιαφέρον είναι ότι γυρνώντας το κράνος ανάποδα, είναι άμεσα αντιληπτή η ποσότητα του αέρα που εισέρχεται, καθώς μπορούμε να δούμε μέσα από τις οπές αυτές.

Με ανοιχτούς τους αεραγωγούς εισαγωγής, παρατηρείται μεγάλη ποσότητα αέρα να ρέει στην κορυφή του κεφαλιού, καθώς επίσης και στο μπροστινό μέρος του κράνους δυσκολεύοντας έτσι το θάμπωμα της ζελατίνας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εμποδίζεται η συσσώρευση ιδρώτα στα μαξιλαράκια τις ζεστές ημέρες ή μετά από πολύωρη χρήση του κράνους, δημιουργώντας μια ευχάριστη αίσθηση κατά την οδήγηση.

Ορατότητα

Η καλή ορατότητα του κράνος, ειδικά σε συνθήκες αγώνα, είναι πολύ σημαντική. Εδώ η Alpinestars κατάφερε να προσφέρει ορατότητα 220 μοιρών πλευρικής όρασης και 57 μοιρών κάθετης όρασης. Αυτό βοηθάει τον αναβάτη να έχει πολύ καλή ορατότητα ειδικά μέσα στις στροφές, όπου το σώμα χρειάζεται να είναι έξω από τη μοτοσυκλέτα και χαμηλά, ενώ το βλέμμα πρέπει να είναι μακριά κοιτάζοντας κάτω από το ανώτερο μέρος του κράνους.

Εφαρμογή

Το νέο S-R10 εξοπλίζεται με το πατενταρισμένο σύστημα τοποθέτησης A-Head της Alpinestars, το οποίο η εταιρεία το χρησιμοποιεί ήδη στα motocross κράνη της. Το σύστημα αυτό αποτελείται από ένα μικρορυθμιζόμενο μαξιλαράκι, συνδεδεμένο με την επένδυση EPS και επιτρέπει να προσαρμοστεί η εφαρμογή του κράνους.

Η αναδιάταξη των τεσσάρων ακίδων που συγκρατούν αυτό το σύστημα στη θέση του, αλλάζει το ύψος και τη γωνία εφαρμογής του κράνους στο κεφάλι. Οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν σε λιγότερο από ένα λεπτό, με τη μετακίνηση του μαξιλαριού να είναι αρκετά εύκολη. Παρατηρείται διαφορά στον τρόπο που το κράνος κάθεται στο κεφάλι (μπορείτε να νιώσετε τα σημεία επαφής των μαξιλαριών να αλλάζουν στο μάγουλό σας). Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα σε αυτό, είναι ότι μπορεί να διαμορφωθεί η γωνία του κράνους ανάλογα τη χρήση (πίστας ή δρόμου).

Επιπλέον Χαρακτηριστικά

– Προστασία κλείδας

Το κάτω μέρος του κράνους, είναι κατασκευασμένο από μια πιο μαλακή επένδυση EPP (διογκωμένο πολυπροπυλένιο) η οποία καλύπτεται από εύκαμπτο καουτσούκ, με σκοπό να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού της κλείδας σε περίπτωση πτώσης.

– Σύστημα ERS

Με το Emergency Release System (ERS), δίνεται η δυνατότητα να αφαιρεθούν τα μαξιλαράκια χωρίς να αφαιρεθεί το κράνος. Σκοπός αυτού, είναι να μπορεί να αφαιρεθεί το κράνος σε περίπτωση πτώσης, όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.

– Αναμονή Τοποθέτησης Σωλήνα Ενυδάτωσης

Σε συνθήκες αγώνα, η αφυδάτωση είναι κάτι που μπορεί πολύ εύκολα να συμβεί. Για τον λόγο αυτό, η Alpinestars τοποθέτησε αναμονή, στην οποία μπορεί να εγκατασταθεί ειδικός σωλήνας, ο οποίος καταλήγει σε ένα μικρό σάκο με νερό.

– Αφαιρούμενη επένδυση

Όλες οι επενδύσεις είναι αφαιρούμενες και πλένονται. Είναι κατασκευασμένες από υφάσματα με αντιμικροβιακές ιδιότητες.

– Κούμπωμα Double D-Ring

Το κούμπωμα Double D-Ring έχει αποδειχθεί ως το ασφαλέστερο κούμπωμα για κράνη. Ασφαλίζοντας το κράνος με το κούμπωμα αυτό, αποφεύγεται η πιθανότητα τραυματισμού στο πηγούνι, καθώς επίσης και η πιθανότητα σπασίματος με αποτέλεσμα το κράνος να βγει από το κεφάλι σε περίπτωση πτώσης.

– Αναμονή για ενδοεπικοινωνία

Ενώ σε χρήση πίστας η ενδοεπικοινωνία είναι ένα περιττό αξεσουάρ, σε χρήση δρόμου είναι κάτι που πολλοί αναβάτες το βρίσκουν αναγκαίο. Για αυτό το λόγο το S-R10 διαθέτει αναμονή για ηχεία ενδοεπικοινωνίας.

Συμπέρασμα

Το νέο S-R10 από την Alpinestars είναι ένα ποιοτικό κράνος, οπού στοχεύει στην αγωνιστική οδήγηση εντός πίστας. Παρόλα αυτά είναι και ένα κράνος που δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη να το φορέσει και εκτός πίστας, προσφέροντάς του άνεση και μέγιστη ασφάλεια.

Η διαθεσιμότητα και η τιμή του αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα από την εταιρεία.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο