Η BMW Motorrad παρουσίασε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este ένα εκθαμβωτικό concept superbike, που ρίχνει μια πρώτη ματιά στο μέλλον της M1000RR.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Κάτω από το κομψό, ανθρακονημάτινο φέρινγκ κρύβεται ένας τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με απόδοση πάνω από 230 ίππους (169 kW). Διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά όπως έλεγχο πρόσφυσης, σύστημα αποτροπής ανύψωσης μπροστινού τροχού, διαχείριση φρεναρίσματος κινητήρα και προγράμματα απόδοσης ισχύος. Στοιχεία που ήδη έχουμε δει στις προηγούμενες M1000RR και S1000RR.
Η απόδοση των 230+ ίππων αφήνει το στίγμα της. Για σύγκριση, η υπάρχουσα M1000RR αποδίδει 214 ίππους (159 kW), ενώ η S1000RR 206 (154 kW), με τη ροπή και των δύο να φτάνει τα 113 Nm. Η διαφορά στη απόδοση οφείλεται κυρίως στη σχέση συμπίεσης 14,5:1 για τη M έναντι 13,3:1 για την S. Επιπλέον, η M διαθέτει μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής (52mm αντί 48mm), βαλβίδες τιτανίου. Όπως επίσης, πίσω ελαστικό με φάρδος 200mm, αντί 190mm.
Αυτό που ξεχωρίζει όμως στην Concept RR, είναι ο σχεδιασμός. Η BMW χρησιμοποίησε εκτενώς αλουμίνιο και ανθρακονήματα, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο “επιθετικό” προφίλ. Η ουρά θυμίζει τις R1 και R6 της Yamaha, με αεριζόμενη σχεδίαση για μείωση βάρους και βελτίωση της αεροδυναμικής.
Η γερμανική εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της αεροδυναμικής. Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου, στόχος ήταν η μέγιστη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, τόσο στην ευθεία όσο και υπό κλίση. Όπως επίσης, η ελαχιστοποίηση της αντίστασης του αέρα για βέλτιστη τελική ταχύτητα. Στην εποχή των αεροδυναμικών φτερών και των δοκιμών σε αεροσήραγγες, το Concept RR δείχνει πιο συγκρατημένο από το υπερβολικά φουτουριστικό εμπρός πτερύγιο της υπάρχουσας M1000RR.
Αμφότερες έχουν μπροστινά δισκόφρενα 320 mm και πίσω 220 mm, ενώ η M εξοπλίζεται με τετραπίστονες δαγκάνες με το λογότυπο “M”. Η ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη, με διαδρομές 120mm μπροστά και 118mm πίσω. Η M είναι ψηλότερη, με ύψος σέλας 865mm έναντι 832mm της S. Το βάρος της Μ μειώνεται κυρίως χάρη στους ανθρακονημάτινους τροχούς. Η S έχει χυτούς αλουμινένιους τροχούς, αλλά προσφέρεται και με τους M forged ή τους M Carbon με έξτρα χρέωση.
«Ποτέ ξανά η BMW Motorrad δεν είχε αποκαλύψει τόσο νωρίς μια επόμενη γενιά της σειράς RR», δήλωσε ο Markus Flasch, επικεφαλής της BMW Motorrad. Το δελτίο τύπου δεν αποκαλύπτει περισσότερα στοιχεία. Όμως, ακόμα κι έτσι, το Concept RR μας δίνει μια ξεκάθαρη πρώτη εικόνα της 6ης γενιάς superbike της BMW. Πριν να φορέσει καθρέφτες, φώτα και πινακίδες.
Περισσότερα από την αναζήτηση της ταχύτητας του φωτός από την BMW Motorrad στο παρακάτω βίντεο:
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Renault Symbioz E-Tech 145: Ότι πρέπει για να συμβιώνεις μαζί του!
Αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων; – Ποιες οι διαφορές τους
Οδηγείς με σαγιονάρα; – Αυτό είναι το πρόστιμο που μπορεί να φας