ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

BMW R 1300 RS & RT: Ο ταχύτερος boxer κινητήρας στις δύο νέες touring μοτοσυκλέτες

bmw-r-1300-rs-rt-o-tachyteros-boxer-kinitiras-stis-dyo-nees-touring-motosykletes-759600

Η BMW παρουσίασε επίσημα τα νέα R 1300 RS και R 1300 RT, εμπλουτίζοντας τη σειρά των boxer των 1300cc.

Του Ελευθέριου Γριμπάπη

Τα δύο μοντέλα αντικαθιστούν τα προηγούμενα R 1250 RS/RT. Το RS απευθύνεται στους sport touring αναβάτες, ενώ το RT είναι η πιο πολυτελής πρόταση της γερμανικής φίρμας για ταξίδια επιπέδου… “business class”.

Αμφότερα εξοπλίζονται με τον νέο δικύλινδρο boxer των 1.300cc που είδαμε πρώτα στο R 1300 R. Η απόδοση φτάνει τους 143,5 ίππους στις 7.750 σ.α.λ.. Δηλαδή 9 παραπάνω από πριν και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Η διάμετρος και η διαδρομή έχουν αλλάξει σε 106,5 x 73 mm, από 102,5 x 76 mm, κάτι που συνέβαλε στην αύξηση ισχύος. Η μετάδοση γίνεται μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με άξονα (shaft drive). Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 km/h για το RS και τα 200 km/h για το RT. Εντυπωσιακά νούμερα για τουριστικές μοτοσυκλέτες.

Η νέες μοτοσυκλέτες έχουν μία ριζική μεταβολή. Ο κινητήρας λειτουργεί ως μέρος του πλαισίου (stressed member), το οποίο πλέον είναι από χάλυβα με αλουμινένιο υποπλαίσιο. Οι 17άρες ζάντες αλουμινίου διαθέτουν κούφιες ακτίνες για εξοικονόμηση βάρους 1,4 κιλών. Το 1300 RS ζυγίζει 245 κιλά, ενώ το RT φτάνει τα 281 κιλά. Δεν τις λες ελαφριές μοτοσυκλέτες, αλλά σίγουρα είναι γεμάτες με εξοπλισμό και δυνατότητες.

Οι βασικές επιλογές οδήγησης περιλαμβάνουν Rain, Road και Eco. Όσοι επιλέξουν το πακέτο Riding Modes Pro αποκτούν και τις Dynamic/Dynamic Pro. Στα στάνταρ είναι επίσης το MSR (engine drag torque control). Το σύστημα αυτό ανοίγει προσωρινά το γκάζι σε περιπτώσεις έντονου φρεναρίσματος από τον κινητήρα, εξασφαλίζοντας καλύτερη σταθερότητα. Διαθέσιμο επίσης είναι το Automated Shift Assistant (ASA) με πλήρως αυτοματοποιημένο συμπλέκτη και αλλαγές ταχυτήτων για πιο ομαλή οδήγηση.

Το 1300 RS εξοπλίζεται με TFT οθόνη 6,5″, ενώ το RT ανεβάζει τον πήχη με μία τεράστια οθόνη 10,25″, πλοήγηση και BMW Motorrad Multi-Controller. Ο φωτισμός αποτελείται από διπλούς προβολείς LED, με διαθέσιμο “Adaptive Turning Light” για καλύτερη ορατότητα στις στροφές. Το RT έχει εργοστασιακές πλαϊνές βαλίτσες 27 λίτρων και προαιρετικά “Vario boxes” που φτάνουν τα 33 λίτρα. Διατίθενται “top boxes” 39 ή 54 λίτρων, με το μεγαλύτερο από τα δύο να προσφέρει θερμαινόμενο μαξιλάρι για τον συνεπιβάτη.

Μπορείς επίσης να επιλέξεις ένα προαιρετικό σύστημα ραντάρ, του οποίου ο εμπρόσθιος αισθητήρας είναι τοποθετημένος κάτω από τον ανεμοθώρακα. Οι υποστηρικτικές λειτουργίες περιλαμβάνουν το Dynamic Cruise Control (DCC), το Active Cruise Control (ACC), την προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (FCW), την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LCW) και την προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης (RECW). Όλα αυτά συμπληρώνονται με την Telelever Evo ανάρτηση, που έχει ήδη αποδείξει την αξία της στο R1300 GS.

Διατίθενται σε ποικιλία εκδόσεων και χρωμάτων. R 1300 RS: Triple Black, Racing Blue Metallic, Lightwhite Uni, Brooklyn Grey Metallic. Στο 1300 RT προστίθενται οι επιλογές Basic, Impulse, Triple Black, Option 719 Camargue. Το BMW R 1300 RS ξεκινά από 17.690 δολάρια, ενώ το RT φτάνει τα 23.190 δολάρια.

Είτε πρόκειται για γρήγορες διαδρομές σε στριφτερούς δρόμους είτε για ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, οι δύο νέες προσθήκες στη γκάμα της BMW δείχνουν απόλυτα έτοιμες να ανταποκριθούν στο κάλεσμα. Το μόνο που μένει είναι να δούμε ποια θα κλέψει πρώτη τις καρδιές των αναβατών.

Όλες οι ειδήσεις

Το Νο1 σε πωλήσεις οικογενειακό για το 2025 είναι BMW – Η τιμή του στην Ελλάδα

Δεν θα πιστεύετε ποια είναι η περιοχή της Ελλάδας με τα λιγότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Πήγαμε στο Άμπου Ντάμπι πριν το Final Four της EuroLeague – Τι είδαμε και ακούσαμε

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο