MOTOTYPOS

Δοκιμή Suzuki Burgman Street 125 EX: Πρακτικό, Ευέλικτο, Οικονομικό (και με δίπλωμα αυτοκινήτου)

dokimi-suzuki-burgman-street-125-ex-praktiko-evelikto-oikonomiko-kai-me-diploma-aftokinitou-690342

Το νέο Scooter Suzuki Burgman 125 EX είναι οικονομικό, πρακτικό και οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου, ενώ έχει ιστορία από το 1998

του Ηλία Λαΐτσα, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Το όνομα Burgman συνοδεύει το λογότυπο της Suzuki εδώ και αρκετά χρόνια. Συγκεκριμένα από το 1998. Από 125 έως και 650 κυβικά, η ιαπωνική εταιρία προσέφερε μια αρκετά μεγάλη γκάμα scooter, με κάποια να έχουν σταματήσει να κατασκευάζονται, άλλα να συνεχίζουν ακόμη, ενώ άλλα να είναι νέες προσθήκες. Οπως το νέο Suzuki Burgman Street 125 EX!

Με μια πρώτη ματιά

Λένε πως η εμφάνιση κάνει την πρώτη εντύπωση. Δεν θα διαφωνήσουμε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, η πρώτη εντύπωση δεν είχε καμία σχέση με την τελική. Αν και με την πρώτη ματιά δεν μας γέμισε το μάτι, μόλις ανεβήκαμε στο νέο Burgman, οι σκέψεις άρχισαν σιγά σιγά να αλλάζουν.

Εργονομία που κερδίζει

Το κλειδί περιστράφηκε αριστερά και τότε ακούστηκε το χαρακτηριστικό «κλικ» που ξεκλειδώνει τη σέλα. Τη σηκώσαμε και αντικρίσαμε έναν χώρο 21,5 λίτρων. Η πρώτη φράση που ξεστομίσαμε ήταν «και τι δεν χωράει εδώ»!

Η Suzuki όμως έχει φροντίσει ακόμα και για τη περίπτωση που ο χώρος αυτός δεν είναι επαρκής για τα πράγματα που θέλουμε να μεταφέρουμε. Ενας γάντζος κεντρικά και κάτω από το σημείο του τιμονιού και άλλος ένας πτυσσόμενος γάντζος κάτω από τη βάση της σέλας βοηθούν στη φόρτωση και ασφαλή μεταφορά των προσωπικών αντικειμένων, π.χ. τσάντα backpack.

Η φαρδιά σέλα του μας υποδέχθηκε με άνεση και μας έκανε να νιώσουμε αμέσως οικεία. Τα χέρια τοποθετήθηκαν σε μια απόλυτα άνετη και φυσιολογική θέση, ενώ ο άπλετος χώρος στο πάτωμα προσέφερε στα πόδια άνεση που δεν τη βρίσκεις εύκολα σε αυτή την κατηγορία.

Μια μεγάλη θήκη μπροστά και δεξιά υποδέχθηκε αμέσως τα κλειδιά, ενώ μια άλλη με ντουλαπάκι στην αριστερή πλευρά κράτησε ασφαλές το κινητό, καθώς φόρτιζε στη φωτιζόμενη θύρα USB που διαθέτει.

Η ώρα της δοκιμής

Ηρθε η ώρα για το κλειδί να περιστραφεί στη θέση «ΟΝ», το αριστερό πόδι να μαζέψει το stand -το οποίο το βρίσκει με ευκολία- και τον δεξιό αντίχειρα να πατήσει στιγμιαία μια φορά τη μίζα, με τον κινητήρα να ξεκινά αμέσως και σχεδόν αθόρυβα. Το Silent Starter System της Suzuki κάνει ξεκάθαρα πολύ καλά τη δουλειά του. Το γκάζι ανοίγει και με γεμάτο το 5,5 λίτρων ρεζερβουάρ, το νέο Burgman Street 125 EX ξεκινά.

Το τιμόνι «κόβει» τόσο, που μας φαίνεται σχεδόν αστείο με τι ευκολία μπορούμε να κινηθούμε στη κίνηση. Το βλέμμα πάει λίγο πιο μακριά και αρκεί ένα μικρό σπρώξιμο στο τιμόνι για να αλλάξουμε κατεύθυνση. Η μια «πόρτα» στην κίνηση διαδέχεται την άλλη και εκείνη την επόμενη, ενώ η διέλευση μέσα από τη «ζούγκλα» των αυτοκινήτων να γίνεται με χαρακτηριστική ευελιξία.

Και έτσι βλέπουμε το πρώτο κόκκινο φανάρι. Τα πόδια μεταφέρονται στις υπό κλίση θέσεις τους στο πάτωμα, το οποίο πατάνε με δύναμη, έτσι ώστε τα χέρια να παραμείνουν χαλαρά, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα πιο αποδοτικό φρενάρισμα. Οσο σφίγγουμε τις μανέτες, τα συνδυασμένα φρένα με έναν δίσκο 190 χιλιοστών μπροστά και ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών πίσω φαίνεται πως λειτουργούν άψογα.

Σταματάμε χωρίς κόπο πριν τη διάβαση των πεζών, όσο ο κινητήρας δουλεύει στο ρελαντί. Οχι για πολύ όμως. Το σύστημα Engine Auto Stop-Start (EASS) της Suzuki απενεργοποιεί τον κινητήρα για λιγότερους ρίπους, αλλά και λιγότερη κατανάλωση, με την αντίστοιχη πράσινη ένδειξη να αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων. Φυσικά, υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του EASS, γυρίζοντας τον διακόπτη στη δεξιά μεριά του τιμονιού, στη θέση «OFF».

Το πράσινο φανάρι ανάβει και μια απλή περιστροφή του δεξιού καρπού είναι αρκετή για να εκκινήσει και πάλι τον κινητήρα. Οι 8,6 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και τα 10 Nm στις 5.500 σ.α.λ. σε συνδυασμό με τα 112 κιλά (γεμάτο) κάνουν το Burgman να ξεκινήσει χωρίς δεύτερη σκέψη, προκαλώντας μια μικρή έκπληξη. Η έκπληξη αυτή βέβαια κρατάει για λίγο, αφού πρόκειται για scooter μόλις 125 κ. εκ.

Με μια κλεφτή ματιά κοιτάμε τους καθρέπτες, οι οποίοι δίνουν πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει πίσω, αν και εξέχουν λίγο παραπάνω από το κανονικό. Αυτό βέβαια δεν ήταν κάτι που εμπόδισε ιδιαίτερα.

Το ύψος του, στα 160 χιλιοστά, έκανε το αστικό scooter της Suzuki άνετο στη διέλευση πάνω από τις ανωμαλίες των αρκετά απαιτητικών δρόμων της Αθήνας.

Διανύοντας έτσι μια από τις μεγαλύτερες οδικές αρτηρίες της Αττικής και κινούμενοι νυχτερινές ώρες προς τα βόρεια προάστια, διαπιστώσαμε ότι τα LED φωτιστικά σώματα του Suzuki Burgman Street 125 EX δεν αφήνουν σημείο που να μη φωτιστεί. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειαζόμαστε, χωρίς να υπάρχει πρόβλημα στην ανάγνωσή του όλο το 24ώρο.

Κάτι ακόμα που μας έκανε πολύ καλή εντύπωση ήταν η ένδειξη ECO, που αναβόσβηνε συχνά. Μια ωραία πράσινη ένδειξη, με την οποία η Suzuki ενημερώνει τον αναβάτη πότε αυτός οδηγεί οικονομικά και οικολογικά με στόχο την «εκπαίδευσή» του σε αυτόν τον τομέα. Αλλος ένας πόντος υπέρ του Burgman Street 125EX.

Τελειώνουμε με τις υποχρεώσεις και τις δουλειές μας στο κέντρο και στα βόρεια προάστια της Αθήνας και επιστρέφουμε πίσω. Παρκάρουμε και λίγο πριν γυρίσουμε το κλειδί στη θέση «OFF», ρίχνουμε μια ματιά στην κατανάλωση. Εκπληξη! 2,6 λ./100 χλμ.

Με απλά μαθηματικά, η αυτονομία υπολογίζεται περίπου στα 212 χιλιόμετρα, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη προσπάθεια από μεριά μας για οικονομική οδήγηση. Σύμφωνα με την εταιρία βέβαια, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 1,9 λ./100 χλμ., με αυτονομία περίπου 290 χιλιομέτρων. Οπότε, με μεγαλύτερη προσοχή από μεριά μας στην περιστροφή του δεξιού καρπού, σίγουρα θα βλέπαμε μικρότερο νούμερο στην κατανάλωση.

Το κλειδί γυρνάει τελικά προς τη θέση «OFF», αλλά πρέπει να σταματήσει μια θέση πριν το τέλος όπου βρίσκεται η θέση «PARK», ώστε να μην αφήσουμε το scooter με αναμμένα φώτα χωρίς τη θέλησή μας.

Ενα ακόμη μικρό, αλλά αρκετά σημαντικό λιθαράκι είναι το αντικλεπτικό σύστημα προστασίας της κλειδαριάς. Καλύπτει πλήρως την κλειδαριά προς αποφυγή παραβίασής της και δεν ξεχνάμε να το εφαρμόσουμε με ένα απλό πάτημα ενός κουμπιού δίπλα από την κλειδαριά.

Συμπέρασμα

Αν και η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό, κατά τη γνώμη μας η Suzuki στόχευσε στο να κατασκευαστεί ένα όχημα με ουσία. Ενα όχημα άνετο, πρακτικό, ευέλικτο και ασφαλές, το οποίο θα είναι φτιαγμένο να υπηρετεί τον οδηγό του σε συνθήκες αστικής χρήσης και να τον μεταφέρει οικονομικά, με σίγουρη αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.

Ετσι, το νέο Suzuki Burgman Street 125 EX αποδεικνύει περίτρανα ότι η πρώτη ματιά ίσως να μην είναι πάντα και η καλύτερη.

 

 

Χαρακτηριστικά:

Μοντέλο: Burgman Street 125 EX

Χρονιά: 2023

Κυβισμός: 124 κ. εκ.

Κύλινδροι: 1

Βαλβίδες ανά κύλινδρο: 2

Συμπίεση: 11,6:1

Ιπποι: 8,58 @ 6.500 σ.α.λ.

Ροπή: 10Nm @ 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ταχύτητα: 95 χλμ./ώρα

Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο

Τροφοδοσία καυσίμου: Ψεκασμός

Μίζα: Ηλεκτρική

Σύστημα φρεναρίσματος: CBS (Συνδυασμένο Σύστημα Φρεναρίσματος)

Φρένα εμπρός: Δίσκος 190 χιλιοστών

Φρένα πίσω: Ταμπούρο 130 χιλιοστών

Ανάρτηση εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι

Ανάρτηση πίσω: Μονό αμορτισέρ

Διαστάσεις εμπρός τροχού: 12”

Διαστάσεις εμπρός ελαστικού: 90/90 Tubeless

Διαστάσεις πίσω τροχού: 12”

Διαστάσεις πίσω ελαστικού: 100/80 Tubeless

Βάρος (γεμάτο): 112 κιλά

Ρεζερβουάρ: 5,5 λίτρα

Διαθέσιμα χρώματα:

– Pearl Moon Stone Gray (Γκρι)

– Pearl Mirage White (Λευκό)

– Pearl Mat Black No.2 (Μαύρο)

Τιμή: 3.095€

 

Τέλος, η Suzuki διαθέτει επιπλέον αξεσουάρ όπως:

– Χειρολαβή συνεπιβάτη

– Αντάπτορας βάσης βαλίτσας

– Σχάρα

– Βαλίτσα

– Μαξιλαράκι βαλίτσας

– Μπάρα στήριξης αξεσουάρ

– Θερμαινόμενα Grips

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο