Με νέο κινητήρα, η Vespa GTS 310 Supersport καταφέρνει να είναι δυναμική, κλασσική αλλά και σύγχρονη!
Το «Supersport» από μόνο του είναι μια εμφατική δήλωση για ένα δίτροχο, πόσο μάλλον όταν στον κόσμο των μοτοσυκλετών, είναι το όνομα για την κατηγορία των μεσαίου κυβισμού, γρήγορων και καλοστημένων μοντέλων.
Πως γίνεται λοιπόν μια Vespa να φέρει αυτόν τον χαρακτηρισμό; «Δικαιούται ιστορικά» είναι η απάντηση! Βλέπετε η Vespa ως όχημα έχει τεράστια ιστορική παρακαταθήκη και ήταν το 1964 όταν παρουσίασε το μοντέλο «SS», δηλαδή SuperSport.
Ήταν μια πιο σπορ έκδοση των τυπικών ιταλικών scooter, που απευθυνόταν σε νεότερους αναβάτες. Με πιο στενή ποδιά και άλλες αισθητικές λεπτομέρειες που τόνιζαν τον δυναμικό χαρακτήρα της, έφερε δίχρονο κινητήρα 180 κ.εκ., γεγονός που της προσέδιδε τον τίτλο της ταχύτερης Vespa, για την εποχή της.
Είναι λοιπόν αυτό το «ιστορικό δάνειο» που χρησιμοποίηση η Vespa στο σήμερα αλλά δεν αποτελεί απλά μια κίνηση «κενού περιοχομένου». Ο νέος, hpe E5+ κινητήρας είναι ο ισχυρότερος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Vespa.
Xρησιμοποιώντας ως βάση τις προηγούμενες μηχανικές μονάδες των Vespa «300», στα 278 κ.εκ., η Piaggio μεγάλωσε τη διαδρομή του πιστονιού από τα 63 στα 70,1 χλστ., αυξάνοντας την χωρητικότητα, στα 310 κ.εκ., με την ισχύ να φτάνει τους 25 ίππους.
Αλλά δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό. Σημειώθηκαν επίσης και πολλές αλλαγές, με το 70% των εξαρτημάτων του μοτέρ να είναι εντελώς νέα ή επανασχεδιασμένα. Ο νέος κινητήρας πληροί το πρότυπο Euro 5+ και δεν είναι μόνο πιο ισχυρός αλλά και πιο αποδοτικός, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Να ξεκαθαρίσουμε εδώ πάντως, ότι η έκδοση Supersport, μοιράζεται τον συγκεριμένο κινητήρα με όλη την σειρά των GTS 310 μοντέλων, χωρίς να έχει αλλαγές σε περιφερειακά ή άλλα χαρακτηριστικά. Ως εκ τούτου το «Supersport», αφορά μόνο τα της εμφάνισης και του στυλ, πεδία που παίζουν όμως πολύ μεγάλο ρόλο σε μια Vespa.
Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, η γνώριμη και διαχρονική σιλουέτα της Vespa παραμένει αναλλοίωτη, ωστόσο η εμφάνιση γίνεται πιο δυναμική. Ζάντες σε χρώμα γραφίτη, γραφικά και «πινελιές» που τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα και η τυπική «γραβάτα» στην μπροστινή ποδιά, σε νέο φινίρισμα με εμφάνιση ανθρακονήματος, που γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό από τις λεπτομέρειες σε φθορίζον πορτοκαλί.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι στοιχεία διάχυτα παντού: από τη φινέτσα των φλας μέχρι την ποιότητα των διακοπτών και του φινιρίσματος, όλα μαρτυρούν ότι πρόκειται για ένα «premium» scooter.
Η GTS 310 Supersport ακολουθεί την πεπατημένη και δοκιμασμένη φιλοσοφία των Vepsa, με μονοκόκ αποφερόμενο ατσάλινο πλαίσιο, δηλαδή το κοστούμι που βλέπετε εξωτερικά, είναι η βασική δομική μονάδα. Πέραν αυτού, στο μπροστινό σύστημα ανάρτησης υπάρχει φυσικά άλλο ένα «σήμα κατατεθέν» των Vespa, η μονόμπρατση διάταξη με υστερούντα βραχιόνα στην τελευταία εξέλιξη της, που ονομάζεται ESS (Enhanced Sliding Suspension), προσφέροντας βελτιωμένη απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και μικρότερη βύθιση κατά το φρενάρισμα.
Τροχοί 12 ιντσών, διπλά αμορτισέρ και μονά δισκόφρενα μπροστά και πίσω, ενώ από συστήματα ασφάλειας προφέρονται δικάναλο ABS και ASR, δηλαδή το κατά την Piaggio / Vespa, Traction Control. Θα το ξαναπώ, μη σας φαίνεται υπερβολή το Traction Control σε ένα scooter 25 ίππων, αναλογιστείτε την πρόσφυση που προσφέρουν οι λιθόστρωτοι δρόμοι στη Ρώμη (ή… όλοι σχεδόν οι δρόμοι στην Αθήνα) και ότι το CVT (η αυτόματη μετάδοση) βγάζει αρκετή δύναμη στις εκκινήσεις. Έχει πολύ νόημα.
Ο πίνακας οργάνων ακλουθεί την σχεδίαση όλων των μοντέλων Vespa και είναι από τους ελάχιστους που έχω δει να συνδυάζουν αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις σε ένα κλασσικών γραμμών όχημα, χωρίς να αισθάνεσαι ότι κάτι είναι «παράταιρο». Αναλογικό είναι το ταχύμετρο, ενώ κάτω από αυτό, μια LCD οθόνη 3 ιντσών, προσφέρει ότι πληροφορία ζητήσεις.
Να σημειωθεί επίσης εδώ, ότι η 310 Supersport, είναι η μοναδική έκδοση της GTS γκάμας που προσφέρει το σύστημα διασυνδεσιμότητας «MIA» της Piaggio, στον standard εξοπλισμό της. Mέσω αυτού, είναι δυνατή η σύνδεση κινητών συσκευών iOS ή Android με το scooter, προσφέροντας λειτουργίες όπως ειδοποιήσεις για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα, καθώς και πραγματοποίηση κλήσεων ή αναπαραγωγή μουσικής, με φωνητικές εντολές.
Στο πρακτικό σκέλος, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωρά ένα Jet κράνος και κάποια μικροπράγματα, ενώ στο ντουλαπάκι της ποδιάς, θα μπούνε τα «χαρτιά» του οχήματος και γάντια. Υπάρχει πτυσσόμενος γάντζος πάνω από αυτό για να ασφαλίζονται οι σακούλες με τα ψώνια και οι τσάντες που μεταφέρονται, ενώ πτυσσόμενα είναι και τα «πατάκια» του συνοδηγού, ο οποίος έχει στην διάθεση του «μπόλικο» τμήμα σέλα και χειρολαβές στην ουρά για να στηρίζεται. Σημειώνεται επίσης ότι η GTS 310 Supersport φέρει κεντρικό και πλαϊνό σταντ, κάτι που για ένα αστικό όχημα είναι must!
Η λειτουργία του μοντέλου γίνεται μέσω keyless συστήματος και περιστροφής στον κεντρικό διακόπτη.
Το να ανέβεις σε μια Vespa είναι το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου και η Supersport δεν αποτελεί εξαίρεση, με την σέλα στα 790 χλστ. απόστασης από το έδαφος και –κυρίως- την χαμηλή ποδιά. Θέση οδήγησης άνετη, φυσική, με αρκετό χώρο για να «διαρρυθμιστούν» όλα τα αναστήματα και οι σωματότυποι.
Η εμπειρία οδήγησης της GTS 310 Supersport δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, τουλάχιστον σε όσους έχουν πρότερη εμπειρία από Vespa. Πρόκειται για εξαιρετικά ευέλικτα οχήματα που αλλάζουν κατεύθυνση άμεσα και μπορούν να τρυπώσουν ακόμα και στις πιο ζόρικες κυκλοφοριακές συνθήκες χωρίς πρόβλημα.
Το χαρακτηριστικό αυτό, ενδέχεται να δημιουργήσει υποψίες και ανασφάλεια για τη κίνηση με υψηλότερες ταχύτητες, κάτι που δεν ισχύει, αφού παραμέν0ουν σταθερές ακόμα και στην τελική τους. Η GTS 310 Supersport είναι όλα αυτά στο ακέραιο λοιπόν, ωστόσο το μεγάλο ερώτημα είναι, το κατά πόσο ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Vespa, αλλάζει κάτι προς το καλύτερο ή προ το χειρότερο.
Ως αίσθηση, οι 25 ίπποι φυσικά και φαίνονται στο δρόμο, είναι όμως το πιο γρήγορο scooter σε αυτή την κλάση κυβισμού; Ίσως όχι αλλά δεν είναι και το πιο αργό. Eίνα πάντως οικονομικό, αφού όσο και αν το ζορίσεις πάνω από 4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κατανάλωση δεν πρόκειται να δεις, με τα 3,6 να είναι η μέση τιμή σε νορμάλ οδήγηση.
Σε ότι αφορά στην τελική, το κοντέρ φτάνει (και υπερβαίνει) τα 140 χλμ/ώρα, με τα πραγματικά χιλιόμετρα να υπολογίζονται στα 130-135. Είναι λοιπόν γρήγορη, δε νοιώθεις καμία υστέρηση αλλά το να κάτσεις να τα βάλεις κάτω με χρόνους και δυναμομετρήσεις και συγκρίσεις εμπίπτει στην περίπτωση «βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος».
Κάθε φορά που ανεβαίνω σε Vespa, ακόμα και στα μοντέλα 125 κ.εκ. «δαιμονίζομαι» κατά κάποιο τρόπο και δεν είναι η ισχύς τους, που μου το προκαλεί αυτό. Είναι όλα αυτά που περιγράφηκαν πιο πάνω, η ευελιξία τους και το πώς τελικά μπορούν να φτάσουν πρώτες στο φανάρι, μπροστά από scooter που στα χαρτιά και στις μετρήσεις, μπορεί να είναι πιο ισχυρά και γρήγορα.
H GTS 310 Supersport κινείται άνετα, έχει σπιρτάδα, φρενάρει μια χαρά και είναι Vespa 100%. Έχει κάτι το διαφορετικό σε σχέση με μια άλλη έκδοση GTS 310; Oυσιαστικά όχι, αλλά όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το θέμα με τις Vespa, είναι και η εμφάνιση. Έχει λοιπόν διαφορετική εμφάνιση και αυτό για ένα iconic όχημα, μετράει πολύ. Σκεφτείτε σε πόσες παραλλαγές έχουν κυκλοφορήσει τα «αυγά» Faberge. Eκεί πατάει και η Vespa.
Vespa GTS 310 Supersport hpe E5+
Tιμή: 6.999 ευρώ
Κινητήρας
Τύπος: Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, 4 βαλβίδες, ηλεκτρονικός ψεκασμός (HPE)
Κυβισμός: 310 κ.εκ.
Διάμετρος x Διαδρομή: 75 mm x 70,1 mm
Μέγιστη Ισχύς: 18,4 kW (25 HP) στις 6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 28,9 Nm στις 5.250 σ.α.λ.
Προδιαγραφές Ρύπων: Euro 5+
Μετάδοση & Κιβώτιο
Μετάδοση: Αυτόματη CVT
Συμπλέκτης: Αυτόματος ξηρός φυγοκεντρικός με αντικραδασμικούς αποσβεστήρες
Πλαίσιο & Αναρτήσεις
Πλαίσιο: Μεταλλικό αυτοφερόμενο
Ανάρτηση Εμπρός: Μονόμπρατσο με υστερούντα βραχίονας και υδραυλικό αμορτισέρ
Ανάρτηση Πίσω: Δύο υδραυλικά αμορτισέρ, ρυθμιζόμενη προφόρτιση 4 θέσεων
Τροχοί & Φρένα
Ελαστικά Εμπρός: Tubeless 120/70 – 12”
Ελαστικά Πίσω: Tubeless 130/70 – 12”|
Φρένα Εμπρός: Υδραυλικό δισκόφρενο Ø 220 χλστ.
Φρένα Πίσω: Υδραυλικό δισκόφρενο Ø 220 χλστ.
Συστήματα Ασφαλείας: ABS δύο καναλιών και ASR (traction control) ως στάνταρ
Διαστάσεις & Βάρος
Μήκος: 1.980 χλστ.
Πλάτος: 765 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.380 χλστ.
Ύψος Σέλας: 790 χλστ.
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 8,5 λίτρα
Βάρος (γεμάτη): 163 κιλά
Τεχνολογία & Εξοπλισμός
Πίνακας Οργάνων: Αναλογικός με οθόνη LCD
Συνδεσιμότητα: Vespa MIA (Bluetooth σύνδεση με smartphone)
Λειτουργίες: Keyless Ignition, Remote Seat Opening, Bike Finder
Φωτισμός: Πλήρης LED (εμπρός και πίσω)
Θύρα USB: Στο μπροστινό ντουλαπάκι
Gallery
Όλες οι ειδήσεις
Aποστολή στη Βαρκελώνη – Οδηγούμε το ανανεωμένο Renault Austral
Σε ποια ηλικία πρέπει να παραδίδεις το δίπλωμα αυτοκινήτου; – Τι λέει ο νόμος
Στον ουρανό τον έψαχνε, στη Γη τον βρήκε: Θα πάρει ο Έλον Μασκ τον Άρη;