Το μέλλον είναι τώρα! Η ICH (Intelligent Cranium Helmets) με έδρα την Virginia των Η.Π.Α., διαθέτει στην αγορά από τις αρχές του Ιανουαρίου 2025, το πρώτο κράνος στον κόσμο που εξαλείφει τις τυφλές γωνίες με τη χρήση δύο μικρών καμερών στο πίσω μέρος
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Το ενσωματωμένο AI με το οποίο εξοπλίζεται το κράνος αναλαμβάνει να ενώσει τις δύο εικόνες ώστε να προβληθούν σε πραγματικό χρόνο μέσω της ειδικής οθόνης που βρίσκεται επάνω από το δεξί μάτι του αναβάτη. Συνδυαστικά με το πεδίο όρασης του οδηγού, μιλάμε για πρωτοποριακή όραση 360 μοιρών!
Η ICH, η οποία δραστηριοποιείται από το 2015, έπειτα από την αρχική ιδέα του Ambrose Dodson, διευθυντή και συνιδρυτή της, για ένα ασφαλέστερο κράνος χωρίς τυφλές γωνίες, υπόσχεται ότι προσφέρει στους αναβάτες το μεγαλύτερο δυνατό επίπεδο προστασίας συνδυάζοντας επαυξημένη ορατότητα, ανίχνευση κινδύνων, ανίχνευση πρόσκρουσης και αδιάλειπτη συνδεσιμότητα με το πάτημα ενός κουμπιού ή μίας φωνητικής εντολής.
Το βασικό μοντέλο iC-R διαθέτει ανιχνευτές πλευρικών κινδύνων και ανιχνευτή εμπρόσθιας πρόσκρουσης, με το “έξυπνο” σύστημα να αναλαμβάνει την έγκαιρη προειδοποίηση του οδηγού μέσω της ειδικής οθόνης προς αποφυγή των χειρότερων. Εάν παρόλα αυτά συμβεί ένα ατύχημα και ο αναβάτης παραμείνει ακίνητος για περισσότερα από 15 δευτερόλεπτα, το σύστημα ασφαλείας του κράνους ενεργοποιείται και αναλαμβάνει να καλέσει έναν αριθμό έκτακτης ανάγκης αυτόματα! Στο πίσω μέρος του κράνους υπάρχει επίσης LED φωτισμός για να φαίνεται καλύτερα από τους άλλους οδηγούς κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η τιμή του iC-R ξεκινάει στα 1.165 δολάρια και η οικονομική έκδοση iC-Re, χωρίς τις πίσω κάμερες, βρίσκεται στα 650 δολάρια.
Οι λειτουργίες όμως δε σταματούν εδώ. Το κράνος μπορεί να δεχθεί εισερχόμενες κλήσεις. Διαθέτει bluetooth, PTT (Push To Talk) σύστημα ενδοεποικοινωνίας, ακριβώς όπως ένα walkie talkie και απεριόριστου εύρους επικοινωνία μέσω συστήματος κινητής τηλεφωνίας με έως 15 χρήστες. Επίσης διαθέτει GPS με τον χάρτη και τις ενδείξεις κατεύθυνσης να προβάλλονται απευθείας στην οθόνη του κράνους και αποθηκευτικό χώρο για να μπορούμε να ακούμε τα αγαπημένα μας τραγούδια στο ταξίδι ή οπουδήποτε αλλού, εάν το επιθυμούμε.
Ένα από τα πιο “προικισμένα” μοντέλα της γκάμας, το iC-Rs, διαθέτει ενσωματωμένη εμπρόσθια “action” κάμερα με ανάλυση 1080p στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Με μία απλή φωνητική εντολή μπορεί να ξεκινήσει εγγραφή βίντεο τόσο της μπροστά όσο και των πίσω καμερών ώστε να καταγραφεί μία αγαπημένη διαδρομή ή ένα αδιάψευστο τεκμήριο στην χειρότερη περίπτωση ατυχήματος που καταλήξει στα δικαστήρια. Αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση η αποδοχή του υλικού σαν αποδεικτικό στοιχείο, είναι στη ευχέρεια του δικαστηρίου της εκάστοτε χώρας, μιας και δεν είναι αποδεκτό από όλα τα δικαστήρια παγκοσμίως. Η διάρκεια της μπαταρίας του κυμαίνεται από 5 έως 7 ώρες και η τιμή του ξεκινάει από τα διόλου ευκαταφρόνητα, 1.675 δολάρια.
Εάν κάποιος επιθυμεί την εμπρόσθια κάμερα να λειτουργεί στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και ζελατίνα η οποία “σκουραίνει” αυτόματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν έχει παρά να επιλέξει το iC-Rs+. Φυσικά το κόστος δεν παραμένει το ίδιο. Έτσι, ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει κάτι παραπάνω, φτάνοντας στα 1.850 δολάρια. Όλες οι προαναφερθείσες τιμές είναι άνευ φόρων καθώς προσθέτοντας το iC-Rs+ στο “καλαθάκι”, διαπιστώνουμε κατά το “checkout” ότι το σύνολο της φορολογίας που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής είναι περίπου 494€ με το τελικό “κουστούμι” να φτάνει στα 2.301€, με τα μεταφορικά “κερασμένα”.
Κάτι που απουσιάζει αυτή τη στιγμή από την ιστοσελίδα της ICH (intelligentcraniumhelmets.com) είναι στοιχεία για το βάρος του κάθε μοντέλου με μοναδική πληροφορία προς το παρόν, ένα e-mail του διευθυντή της ICH που αναφέρει ότι το “full extra” μοντέλο φτάνει τα 1,71 κιλά με πρόθεση της εταιρείας να χρησιμοποιήσει μικρότερης χωρητικότητας μπαταρία μειώνοντας το τελικό του βάρος στα 1,67 κιλά. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα “καλούδια” που προσφέρει το κράνος, μπορούμε να πούμε πως το βάρος του έχει παραμείνει αρκετά χαμηλό.
Όσον αφορά το ποια είναι η ακριβής εικόνα που θα παρουσιάζεται στον αναβάτη μέσω της οθόνης του κράνους, είναι δύσκολο να αποτυπωθεί χωρίς κατ’ ιδίαν δοκιμή, όμως η ICH αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “όλοι οι οδηγοί των δοκιμαστικών μοντέλων αναφέρουν πως τους εξέπληξε το πόσο γρήγορα μπόρεσαν και συνηθίσαν την οθόνη, η οποία είναι σα να “εξαφανίζεται” μετά από λίγο”.
Ένα έξτρα θετικό που προσφέρει η ICM είναι ότι τα κράνη της είναι “modular”. Δηλαδή, δίνει την επιλογή αγοράς ενός πιο οικονομικού μοντέλου και στην πορεία, όποιος το επιθυμεί, να προσθέσει έξτρα χαρακτηριστικά, είτε αγοράζοντάς και προσθέτοντάς τα ο ίδιος, είτε στέλνοντας το κράνος πίσω στην εταιρεία ώστε να τα εγκαταστήσει εκείνη.
Όλα τα κράνη της ICM αυτή τη στιγμή είναι “made to order”, δηλαδή κατά παραγγελία. Με αυτόν τον τρόπο, προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής χρώματος, γραφικών, μεγέθους, ακόμα και πιστοποίησης ασφαλείας, με την πιο πρόσφατη (ECE 22.06) να βρίσκεται στο τελικό στάδιο έκδοσης.
Τα κράνη της, αυτή τη στιγμή, παρασκευάζονται στην Κίνα και αποστέλλονται στην ICH για συναρμολόγηση και τελικό έλεγχο, με την ίδια να αναφέρει ότι ο συγκεκριμένος παραγωγός που συνεργάζονται διαθέτει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην παραγωγή κρανών, χωρίς ωστόσο να αναφέρει ποιος είναι. Γεγονός που δύσκολα πλέον “μας ρίχνει από τα σύννεφα”, καθώς είναι συνηθισμένη πρακτική τα τελευταία έτη και χωρίς να εμπνέει ιδιαίτερη ανησυχία, εφόσον τα κράνη καταφέρνουν και παίρνουν τις επίσημες πιστοποιήσεις ασφαλείας.
Όλες οι ειδήσεις
Η Ford Mustang Mach-E και πως μπορεί να γίνει δική σας
Νέα BMW M3 CS Touring: Από τη Βαυαρία με αγάπη
Τι είναι και που οφείλονται οι «ψηφιακές επιληπτικές κρίσεις» των αυτόνομων αυτοκινήτων