MOTOTYPOS

KTM Duke 790 2023: Το «νυστέρι» της KTM!

ktm-duke-790-2023-to-nysteri-tis-ktm-695837

To 2017, η KTM Duke 790 έκανε την εμφάνισή της και όπως αποδείχθηκε δεν έμοιαζε απλά σαν μια μικρογραφία του μεγάλου της “αδελφού” KTM Super Duke 1290, αλλά ήταν κιόλας.

του Ηλία Λαΐτσα

Λίγη Ιστορία…

Το 1934, ο Αυστριακός μηχανικός Johann (Hans) Trunkenpolz ίδρυσε ένα συνεργείο αυτοκινήτων με έδρα το Mattighofen. Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Trunkenpolz αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική του παραγωγή μοτοσυκλετών. Η πρώτη του πρωτότυπη μοτοσυκλέτα κατασκευάστηκε το 1951, ενώ η παραγωγή της ξεκίνησε δύο χρόνια αργότερα με το όνομα R100.

Το 1953, ο επιχειρηματίας Ernst Kronreif έγινε ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, με αυτή να κατοχυρώνεται με το όνομα Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen. Με λίγα λόγια… KTM!

Αρκετά χρόνια αργότερα η εταιρεία περνά στα χέρια του Stefan Pierer.  Tο 1994 ξεκίνησε η παραγωγή μοτοσυκλετών δρόμου με όνομα “Duke” και το 1996 το πορτοκαλί έγινε το επίσημο χρώμα που συνοδεύει έως και σήμερα τις μοτοσυκλέτες της KTM.

To 2017, η KTM Duke 790 έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της. Τα βλέμματα έπεσαν αμέσως πάνω της, κυρίως λόγω του παρουσιαστικού της. Έμοιαζε σαν μια μικρογραφία του μεγάλου της “αδελφού” KTM Super Duke 1290. Αποδείχθηκε ότι όχι μόνο έμοιαζε, αλλά ήταν κιόλας.

Το 2023, η Αυστριακή εταιρεία επέλεξε να επανακυκλοφορήσει τη KTM Duke 790 παράλληλα με τη KTM Duke 890, Duke 890 GP και Duke 890 R.

Εμφάνιση σχεδόν εξωγήινη

Από τη πρώτη στιγμή που αντικρίσαμε τη KTM Duke 790, το πρώτο που θαυμάσαμε είναι το εμπρός της μέρος. Τα Full LED φωτιστικά σώματα θυμίζουν κάτι το εξωγήινο, καθώς τα LED φώτα ημέρας τα αγκαλιάζουν.

Το ρεζερβουάρ μοιάζει στενό και ψηλό στο σημείο της τάπας ενώ τα δύο πλαϊνά καλύμματά του κατεβαίνουν αρκετά χαμηλά και εμπρός, δίνοντας έτσι έναν ακόμη πιο επιθετικό χαρακτήρα.

Η σέλα δείχνει φαρδυά, άνετη και έτοιμη να υποδεχθεί τον αναβάτη. Πιο πίσω, η σέλα του συνεπιβάτη φαινομενικά μοιάζει μικρή. Η ανατομία και ο σχεδιασμός της όμως την κάνουν αρκετά άνετη, ενώ φέρνει τον συνεπιβάτη αρκετά μπροστά και κοντά στον οδηγό.

Στο δεξιό μέρος της μοτοσυκλέτας, το ιδιαίτερο σχήμα της εξάτμισης  δεν περνά απαρατήρητο. Το πίσω φτερό εκτείνεται πέρα από το τελείωμα της σέλας του συνεπιβάτη με αποτέλεσμα την προστασία από τυχόν νερά του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα φιλοξενεί το πίσω φωτιστικό σώμα και τα φλας.

Στον δρόμο προς… Αράχωβα

Όσο είχαμε στα χέρια μας τη KTM Duke 790, προσπαθούσαμε να αποφασίσουμε ποιός θα ήταν ο καταλληλότερος προορισμός για τη δοκιμή της.

Βασιζόμενοι στα 799 κ.εκ. της αλλά και στον “Ready to Race” χαρακτήρα της, τελικά καταλήξαμε σε δύο προορισμούς.

Για τον πρώτο, αποφασίσαμε να καλέσουμε τον πολύ καλό μας φίλο Γιώργο Ν. -εκπαιδευμένος αναβάτης από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης Riding School Θανάσης Χούντρας- ο οποίος ανέλαβε χρέη πλοηγού με την προσωπική του μοτοσυκλέτα μικτής χρήσης, με σκοπό να κινηθούμε προς έναν αγαπημένο προορισμό. Την Αράχωβα! Επιλέξαμε τη διαδρομή χωρίς διόδια, έτσι ώστε να δοκιμάσουμε τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις πανέμορφες στροφές του επαρχιακού δικτύου.

Ανεβήκαμε στo “Δούκα”, το αριστερό πόδι “σήκωσε” τον πλαγιοστάτη και με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας ο κινητήρας ξεκίνησε να λειτουργεί. Ο ήχος του σε συνδυασμό με την εύηχη εξάτμιση, προδιαθέτει τον αναβάτη πως η οδήγηση θα μοιράσει απλόχερα πολλά χαμόγελα.

Τα 825 χιλ. ύψους της σέλας επίτρεψαν στα πόδια να πατούν με ευκολία και τα δύο στο οδόστρωμα. Η θέση του τιμονιού ήταν τέτοια που τα χέρια ερχόντουσαν σε μια φυσική -για τον τύπο της μοτοσυκλέτας- θέση.

Τα αριστερά δάχτυλα πιέζουν την πολύ μαλακή ρυθμιζόμενη μανέτα του συμπλέκτη και το αριστερό πόδι τοποθετεί την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Όσο μαλακός ήταν στο πάτημα, άλλο τόσο καλή ήταν και η αίσθηση όταν τον αφήσαμε απαλά για να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα.

Στα πρώτα μέτρα η αίσθηση ήταν σαν να είχαμε ανέβει σε μια μοτοσυκλέτα πιο μικρού κυβισμού. Η αστική οδήγηση έμοιαζε παιχνιδάκι και ο χειρισμός εκπληκτικά εύκολος. Το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλ. δεν εμπόδιζε κατά την περιστροφή του τιμονιού και έτσι το τιμόνι “έκοβε” πολύ περισσότερο από όσο περιμέναμε.

Η χαρτογράφηση του κινητήρα ήταν στην επιλογή RAIN, δίνοντας μια αρκετά απαλή αίσθηση του γκαζιού. Κατάλληλη για βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς επίσης και για χρήση εντός πόλης.

Στα επόμενα μέτρα, μέσω του επιλογέα στο αριστερό μέρος του τιμονιού, πλοηγηθήκαμε στο πολύ εύχρηστο μενού και αλλάξαμε την χαρτογράφηση επιλέγοντας την STREET. Η απόκριση του γκαζιού έγινε άμεσα αισθητή και ελαφρώς πιο απότομη με αυτό να αποδεικνύει πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στις χαρτογραφήσεις.

Ξεκινήσαμε να διανύουμε τις πρώτες στροφές και η αίσθηση που προσέφερε η Duke 790 ήταν εντυπωσιακή. Έδινε την εντύπωση σαν να γνωρίζει η μοτοσυκλέτα πριν από εμας το που πρέπει να στρίψει. Έφτανε απλά να γυρίσουμε το βλέμμα προς την κατεύθυνση που θέλαμε να στρίψουμε και χωρίς δισταγμούς, εκείνη μας έκανε το χατίρι.

Ο ρυθμός της οδήγησης άρχισε να ανεβαίνει, το γκάζι να ανοίγει  περισσότερο και οι επιλογές που έπρεπε να κάνουμε, περιορίστηκαν σε μια. Αλλαγή χαρτογράφησης από τη STREET σε SPORT.

Ο δρόμος άδειος και η περιστροφή του δεξιού καρπού ολοένα και μεγάλωνε. Τα πρώτα χαμόγελα είχαν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Οι 95 ίπποι στις 9000 σ.α.λ. σε συνδυασμό με τα 87 Nm ροπής ήταν ικανά να κινήσουν το σύνολο των 187 κιλών (γεμάτο), κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Σε στιγμές που χρειάστηκε να πατήσουμε πιο δυνατά τα φρένα, το σύστημα επιβράδυνσης στάθηκε άξιος σύμμαχος. Το Cornering ABS με χαρακτηριστική ευκολία και εργαλεία τις ακτινικές τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες, έσφιγγαν πολύ καλά τους δύο εμπρός δίσκους των 300 χιλ. Ταυτόχρονα, η πίσω δαγκάνα με τον μονό δίσκο των 240 χιλ. δεν άφηνε περιθώρια στον πίσω τροχό να παρεκκλίνει από την πορεία του. Στην έξοδο της στροφής το Traction Control απέδειξε ότι η διακριτικότητα είναι κάτι που γνωρίζει αρκετά καλά.

Μετά από μια σύντομη στάση σε μια από τις όμορφες καφετέριες της Αράχωβας, φορέσαμε και πάλι το κράνος μαζί με τον υπόλοιπο εξοπλισμό. Η ώρα της επιστροφής είχε έρθει αλλά όχι και το τέλος της δοκιμής.

Ο δεύτερος προορισμός ήταν λίγες ώρες μακρυά και η ανυπομονησία είχε χτυπήσει κόκκινο!

Riding School – Θανάσης Χούντρας

Είχαμε στα χέρια μας μια αρκετά γρήγορη μοτοσυκλέτα, με πολύ καλά φρένα, αναρτήσεις και πλαίσιο. Έτσι, η δοκιμή της σε μια πίστα που γνωρίζουμε πολύ καλά, ήταν αναπόφευκτη.

Φορέσαμε δερμάτινη στολή, μπότες, γάντια, κράνος και μπήκαμε στην πίστα με τη χαρά ενός μικρού παιδιού που μπαίνει στο λούνα παρκ.

Εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα “DEMO” που προσφέρει η KTM για 1500 χλμ στα καινούργια της μοντέλα, ρυθμίσαμε τη Duke 790 στη χαρτογράφηση TRACK, το ABS στην επιλογή SMOTO (απενεργοποιεί πλήρως το ABS μόνο από τον πίσω τροχό) και το Motor Slip Regulation (MSR) στο ελάχιστο έτσι ώστε να αφήνει τον πίσω τροχό να γλυστρά κατά την είσοδο στη στροφή. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα!

Η ευρύχωρη σέλα, έδωσε τη δυνατότητα να κάτσουμε πιο πίσω και το πολύ καλά εργονομικά σχεδιασμένο ρεζερβουάρ, επέτρεψε να τοποθετήσουμε σφιχτά τα πόδια πάνω του. Πλησιάζοντας τη στροφή, πιέζαμε με δύναμη τη ρυθμιζόμενη μανέτα του εμπρός φρένου αλλά και το λεβιέ του πίσω φρένου. Η μοτοσυκλέτα επιβράδυνε άμεσα και με ευκολία, χωρίς να προκαλεί αμφιβολία στον αναβάτη.

Όσο είχαμε το σώμα τοποθετημένο στο εσωτερικό της στροφής, το χέρι ακουμπούσε στο σημείο της τάπας του ρεζερβουάρ και βοηθούσε να κρατήσουμε τη παλάμη χαλαρή, ενώ παράλληλα  το γόνατο ακουμπούσε την άσφαλτο καθ’όλη τη διάρκειά της. Κατά την έξοδο, το γκάζι άνοιγε με τόση ευκολία χωρίς να αφήνει το μπροστά τροχό να ακουμπά στο οδόστρωμα. Ένα roller coaster δύο τροχών…

Τα χαμόγελα άρχισαν να αποκτούν ήχο και το Quickshift+ έκανε τις αλλαγές να ακούγονται σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα, τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα.

Οι εμπρός αναρτήσεις WP Apex των 43 χιλ. πάχους και 140 χιλ. διαδρομής και το μονό αμορτισέρ WP Apex 150 χιλ. διαδρομής για πίσω, αν και δεν παρέχουν τη δυνατότητα ρύθμισης παρά μόνο τη προφόρτιση του πίσω ελατηρίου, σε καμία περίπτωση δεν έδωσαν την αίσθηση ανασφάλειας. Ήταν προρυθμισμένες με τέτοιο τρόπο που ταίριαζε απόλυτα με τον τρόπο που οδηγείται η μοτοσυκλέτα.

Γύρο με τον γύρο η ώρα περνούσε χωρίς να το καταλαβαίνουμε και ο ήλιος κρύφτηκε πίσω από το βουνό. Δυστυχώς, η ώρα του “παιχνιδιού” έπρεπε να σταματήσει.

Με πάνω από 600 χλμ χρήση εντός και εκτός πόλης αλλά και εντός πίστας, είχε φτάσει η ώρα να παρκάρουμε τη KTM Duke 790. Πριν όμως γυρίσουμε το διακόπτη στη θέση “OFF”, κοιτάζουμε την TFT οθόνη των 5”. Ένα νούμερο μας εξέπληξε ευχάριστα. Η κατανάλωση των 4,8λτ / 100χλμ!!

Συμπέρασμα

Η KTM Duke 790 είναι μια naked μοτοσυκλέτα μεσαίας κατηγορίας με ξεκάθαρα στοιχεία “READY 2 RACE” τα οποία όμως δεν στέκονται εμπόδιο σε μια πιο ήπια αστική ή περιαστική χρήση. Η KTM με αυτή τη μοτοσυκλέτα αποδεικνύει περίτρανα στον ανταγωνισμό, πως μπορείς να κατασκευάσεις μια γρήγορη μοτοσυκλέτα μεσαίας κατηγορίας, με πολύ καλά περιφερειακά και με τιμή κάτω από τα 10.000€.

Χαρακτηριστικά:

Μοντέλο: KTM Duke 790

Χρονιά: 2023

Κινητήρας: LC8c 4χρονος, 2κύλινδρος εν σειρά, υδρόψυκτος

Κυβισμός: 799 κ.εκ.

Διάμετρος x Διαδρομή: 88 x 67,5 χιλ.

Συμπίεση: 12.7:1

Τροφοδοσία Καυσίμου: Ψεκασμός

Μίζα: Ηλεκτρική Bosch

Μέγιστη Ισχύς: 95 ίπποι στις 9.000 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 87 Nm στις 8.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο: 6 σχέσεων

Μετάδοση: Αλυσίδα

Ανάρτηση Εμπρός: WP Apex ανεστραμμένη 43 χιλ.

Διαδρομή εμπρός τροχού: 140 χιλ.

Ανάρτηση Πίσω: WP Apex Monoshock (με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου)

Διαδρομή πίσω τροχού: 150 χιλ.

Φρένα Εμπρός: 2x 300 χιλ. με ακτινωτές τετραπίστονες δαγκάνες J.Juan

Φρένα Πίσω: 1x 240 χιλ. δαγκάνα J.Juan

ABS: Bosch Cornering ABS

Τροχός Εμπρός: 17” x 3.50”

Ελαστικό Εμπρός: 120/70/17 Maxxis Supermaxx ST

Τροχός Πίσω: 17” x 5,50”

Ελαστικό Πίσω: 180/55/17 Maxxis Supermaxx ST

Φώτα: Full LED

Ύψος Σέλας: 825 χιλ.

Βάρος (γεμάτο): 187 κιλά

Ρεζερβουάρ: 14 λίτρα

Οθόνη: Έγχρωμη TFT 5”

Μεταξύ άλλων η KTM διαθέτει επιπλέον extra:

– Quickshifter+

– Motor Slip Regulation (MSR)

– TRACK Mode (με 3 επίπεδα απόκρισης γκαζιού)

– Launch Control

– Anti-Wheele Mode

 

Όλες οι ειδήσεις

Τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το 2023!

Δοκιμάζουμε την ακραία BMW XM με τους 653 ίππους

Διόδια: Αυτές είναι οι νέες τιμές – Πόσο θα πληρώνουμε με το νέο έτος [παραδείγματα]

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο