Η εταιρεία Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο ανακοίνωσε το νέο της πλάνο για την παραγωγή της C-1. Τη μοναδική ηλεκτρική “κλειστή” μοτοσυκλέτα η οποία αυτο-σταθεροποιείται χάρη σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα γυροσκόπια. Ενώ η C-1 δεν υπάρχει ακόμη σε κάποιο κατάστημα, η Lit κατάφερε να κατασκευάσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Η εταιρεία Lit Motors από το Σαν Φρανσίσκο ανακοίνωσε το νέο της πλάνο για την παραγωγή της C-1. Τη μοναδική ηλεκτρική “κλειστή” μοτοσυκλέτα η οποία αυτο-σταθεροποιείται χάρη σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα γυροσκόπια. Ενώ η C-1 δεν υπάρχει ακόμη σε κάποιο κατάστημα, η Lit κατάφερε να κατασκευάσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
Το πρωτότυπο της C-1, με το “steampunk” στυλ, έχει ηλεκτρονικό περιορισμό στα 16 km/h και διαθέτει δύο γυροσκοπικά συστήματα. Τα συγκεκριμένα γυροσκόπια παράγουν μόλις το μισό από τα περίπου 1.763 Nm ροπής που προορίζονται για το μοντέλο παραγωγής. Παρόλα αυτά, κατάφερε να στέκεται όρθιο ακόμη και όταν ένα βαν το τραβούσε βίαια στο πλάι, όπως φαίνεται στο βίντεο του 2024.
Αν και το όχημα αυτό ήταν εμφανώς υπό εξέλιξη, ο πρόεδρος της Lit Motors, Daniel Kim, ανέφερε ότι έμαθαν πολλά από τη διαδικασία κατασκευής, ειδικά όσον αφορά τη μείωση βάρους. Όπως ανέφερε ο ίδιος, “Έχω κάποιες ιδέες για την επόμενη έκδοση. Έχω μερικούς άσσους στο μανίκι ώστε να φτάσουμε στην πραγματική δυναμική του οχήματος.
Ο Kim αρχικά ήλπιζε να κυκλοφορήσει το C-1 το 2014. Τότε, το όχημα σχεδιαζόταν ώστε να έχει τελική ταχύτητα τα 201 km/h, με αυτονομία έως 322 χλμ ανά φόρτιση και χώρο για δεύτερο επιβάτη. Με κόστος περίπου τα 16.000 δολάρια.
Όπως είναι φυσικό, υπήρχαν καθυστερήσεις. Κυρίως λόγω των τεχνικών λεπτομερειών γύρω από το γυροσκοπικό σύστημα ισορροπίας. Πλέον όμως, η εταιρεία ολοκληρώνει την καμπάνια χρηματοδότησης μέσω του WeFunder, ανακοινώνοντας ένα εννιαετές πλάνο παραγωγής, ξεκινώντας από φέτος.
Η επόμενη φάση είναι η κατασκευή ενός νέου “beta” πρωτοτύπου μέσα στον επόμενο χρόνο. Ακολουθούμενη από test rides υποψήφιων αγοραστών και υποστηρικτών. Η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2029, με στόχο τις 300.000 μονάδες ετησίως μέχρι το 2034.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Renault Symbioz E-Tech 145: Ότι πρέπει για να συμβιώνεις μαζί του!
Αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων; – Ποιες οι διαφορές τους
Οδηγείς με σαγιονάρα; – Αυτό είναι το πρόστιμο που μπορεί να φας