Η Skoda, αν και γνωστή σήμερα για τα αυτοκίνητά της, έχει βαθιές ρίζες στους δύο τροχούς. Πριν από 130 χρόνια, οι ιδρυτές της Laurin & Klement κατασκεύαζαν ποδήλατα και μοτοσυκλέτες. Τώρα, η τσέχικη εταιρεία επιστρέφει στις ρίζες της με μια φουτουριστική εκδοχή της ιστορικής Slavia B.
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Το νέο “concept”, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του σχεδιαστικού προγράμματος “Modern Solid”, είναι μια ηλεκτρική café racer που τιμά το παρελθόν με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Δημιουργήθηκε από τον Γάλλο σχεδιαστή Romain Bucaille της “Skoda Design” και βασίζεται στην αρχική Slavia B του 1899, η οποία διέθετε μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα 240cc . με μόλις 1,75 ίππους και τελική ταχύτητα 40 χλμ./ώρα.
Η νέα Slavia B φυσικά δεν έχει καμία σχέση με τα νούμερα εκείνης της εποχής, ούτε με τον θερμικό κινητήρα. Αντιθέτως, υιοθετεί ηλεκτρικό κινητήρα, διατηρώντας όμως τη χαρακτηριστική διαμαντένια μορφή του σκελετού. Η νέα εκδοχή αφήνει κενό το σημείο του παλιού κινητήρα, δημιουργώντας χώρο για ένα λογότυπο Laurin & Klement. Μια έξυπνη σχεδιαστική αναφορά στους ιδρυτές της μάρκας.
Η μοτοσυκλέτα συνδυάζει καθαρές γραμμές, αιχμηρές γωνίες και μια εντυπωσιακή σχεδίαση στα φώτα της, που αντανακλά τη σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda. Χρησιμοποιεί “vintage” στοιχεία όπως καφέ δερμάτινη σέλα, χειρολαβές και μια εργαλειοθήκη στο πλάι. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρει έναν φόρο τιμής στο παρελθόν, ειδικά στους αγώνες αντοχής, όπως τον θρυλικό Paris-Berlin του 1901. Τότε, ο αναβάτης Narcis Podsedníček τερμάτισε πρώτος (και ο μοναδικός που τερμάτισε), με μια Slavia B.
Η έμπνευση του Romain Bucaille ήταν η σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον. Όπως λέει ο ίδιος, το project ήταν για εκείνον μια αναζωογονητική επιστροφή στα βασικά της μηχανολογίας. Ξεκίνησε με σκίτσα στο χαρτί και εξερεύνησε διαφορετικές κατευθύνσεις. Τελικά κατέληξε σε ένα 3D μοντέλο που αποτυπώνει την ουσία του Modern Solid design. Ο ίδιος, λάτρης των μηχανών και των κλασικών σχεδίων, είδε το εγχείρημα αυτό ως μια προσωπική σύνδεση με τις ρίζες της βιομηχανίας.
Μπορεί η Skoda να μην έχει ανακοινώσει αν θα προχωρήσει σε παραγωγή, όμως το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Ότι δεν φοβάται να επιστρέψει στις δύο ρόδες. Η Slavia B μας δείχνει πως μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι ταυτόχρονα κομψή, τεχνολογικά προηγμένη αλλά και γεμάτη ιστορία.
Όλες οι ειδήσεις
Tι καίει και πόσο κοστίζει η χρήση και η αγορά ενός φορτηγού ορυχείων: Νούμερα που ζαλίζουν!
Την κίνηση τη δημιουργούμε εμείς: Δες πως συμβαίνει σε διαδραστικό προσομοιωτή
F1 ImolaGP – Άνετη νίκη για τον Verstappen, γλύτωσαν τον διασυρμό οι Ferrari