MOTOTYPOS

Triumph Daytona 660: Ίδιο όνομα, άλλη κατηγορία

triumph-daytona-660-idio-onoma-alli-katigoria-699782

Το Daytona 660 είναι βασισμένο στο Trident της Triumph, και μοιράζεται τον ίδιο εν σειρά τρικύλινδρο κινητήρα, αν και λίγο πιο αγριεμένο.

Του Μάρκου Πυλαρινού

Με εξαίρεση την ειδική έκδοση Daytona Moto2 765, το όνομα Daytona έχει αρκετό καιρό να ακουστεί σαν νέο μοντέλο (από το 2017 για την ακρίβεια). Φέτος ξαναεμφανίζεται, αν και λίγο πιο μαζεμένο για τη νέα του κατηγορία.

Triumph

Κατηγορία και ανταγωνισμός

Το Daytona 660 είναι βασισμένο στο Trident της Triumph, και μοιράζεται τον ίδιο εν σειρά τρικύλινδρο κινητήρα, αν και λίγο πιο αγριεμένο. Παρ’ όλα αυτά, όπως τα περισσότερα πλέον “εξακοσάρια”, δεν απευθύνεται στην παλαιότερη Supersport κατηγορία παρέα με τους εν σειρά τετρακύλινδρους του παρελθόντος. Το Daytona 660 έρχεται να ανταγωνιστεί την πλέον πολυπληθή μεσαία κατηγορία που συμπεριλαμβάνει το Aprilia RS660, Honda CBR650R, Yamaha R7, Kawasaki Ninja 650 και το Suzuki GSX-8R και άλλα.

Triumph

Απόδοση και εξοπλισμός

Ο κινητήρας του Daytona έχει αποδειχτεί ήδη ιδιαίτερα δημοφιλής στο Trident μιας και είναι ένας καλός συμβιβασμός μεταξύ απόδοσης και φιλικότητας. Τώρα θα φέρει και παραπάνω άλογα, με την Triumph να αναφέρει 95 ίππους στις 11.250 στροφές και 69nm ροπή στις 8.250 στροφές. Αξιοσημείωτο το γεγονός πως 80% της ροπής παράγεται στις 3.125 στροφές που σημαίνει «κουβάδες» ωφέλιμης ροπής σε πιο προσιτές ταχύτητες.

Τον κινητήρα φρενάρουν 2 τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες εμπρός, με 310 χιλιοστά δισκόπλακες, και μια διπίστονη δαγκάνα πάνω σε 210 χιλιοστά δισκόπλακα πίσω. Τα φρένα φέρουν το λογότυπο της Triumph αλλά οι ίδιοι δηλώνουν πως έχουν αναπτυχθεί από «γνωστό κατασκευαστή», αν και δεν αναφέρθηκαν λεπτομέρειες. Το ABS είναι ένα βασικό δικάναλο σύστημα χωρίς IMU με cornering ABS ή cornering Traction Control.

Αν και το ABS είναι βασικό, το Daytona έρχεται με τρία Riding Modes, Road, Sport και Rain που αλλάζουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα και την παρέμβαση των βοηθημάτων ανάλογα.

Οι αναρτήσεις είναι Showa εμπρός και πίσω, χωρίς καμία ρύθμιση εμπρός και μονάχα προφόρτιση πίσω. Κάποια έξτρα ρύθμιση θα άξιζε δεδομένου του βάρους στα 201 κιλά, αλλά δεν περιμένουμε πολλά σε αυτή την τιμή.

Triumph

Σχεδιασμός

Όπως τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία, το Daytona 660 είναι πολύ πιο φιλικό εργονομικά από παλαιότερες sport μοτοσυκλέτες. Ενώ έρχεται με clip ons, είναι πιο σηκωμένα, προσδίδοντας μια πιο όρθια στάση οδήγησης. Ο πίνακας οργάνων αν και αποδεκτός σχεδιαστικά, θυμίζει λίγο ηλεκτρονικές ενδείξεις μερικών δεκαετιών πριν, αλλά λογικό εν μέρει αν έχουμε υπόψιν την τιμή (8.595 λίρες αγγλίας). Ο γενικός σχεδιασμός είναι καλαίσθητος, αν και θυμίζει αρκετά τους ανταγωνιστές του (σαν το CBR650R).

Το Daytona 660 θα έρχεται σε τρία χρώματα, Snowdonia White, Carnival Red, και Satine Granite.

Triumph

Πόρισμα

Αν και δεν είναι το κλασικό «καθαρόαιμο» Daytona, είναι άλλη μια συμμετοχή στην νέα μεσαία κατηγορία sport μοτοσυκλετών που περιτριγυρίζουν τα 100 άλογα και είναι ένα ευπρεπές βήμα μετά από μια πρώτη μοτοσυκλέτα. Επιπλέον είναι άλλη μια δίοδος για νεότερους αναβάτες που θέλουν να μπουν στον χώρο Sport μοτοσυκλετών χωρίς απαραίτητα τον δισταγμό λόγω της απόδοσης, ή της τιμής. Να σημειωθεί επίσης πως το Daytona θα παράγεται στην Ταϋλάνδη, που σίγουρα συμβάλλει στη μείωση του κόστους, αν και η κατασκευαστικές ανοχές θα φανούν στην πράξη. Σίγουρα όμως αναμένουμε τα πρώτα αντίτυπα για δοκιμές και ο έξτρα ανταγωνισμός είναι πάντα ευχάριστος, όπως και η επιστροφή του ονόματος Daytona.

Όλες οι ειδήσεις

WRC: Δείτε εντυπωσιακά πλάνα από τις νυχτερινές διαδρομές στο Μόντε Κάρλο

Οι νέες ειδικές εκδόσεις Toyota GR Yaris έρχονται με «αέρα» WRC

Καιρός: Παντουρκικός χιονιάς και «φωτοβολίδα ψύχους» φέρνουν χιόνια μέχρι και στην Αττική – Πότε και πως θα χτυπήσει η κακοκαιρία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο