MOTOTYPOS

Yamaha R9: ‘Ολο και πιο πιθανή η ύπαρξή του

yamaha-r9-olo-kai-pio-pithani-i-yparxi-tou-700851

Είναι καιρός που παρακαλάει κόσμος για ένα R9 βασισμένο στον τρικύλινδρο κινητήρα του MT-09 της Yamaha. Διάφορες δηλώσεις μας έχουν δώσει στοιχεία αλλά τίποτα ακράδαντο. Αυτό μέχρι τώρα…

του Μάρκου Πυλαρινού

Είναι καιρός που παρακαλάει κόσμος για ένα R9 βασισμένο στον τρικύλινδρο κινητήρα του MT-09 της Yamaha. Διάφορες δηλώσεις μας έχουν δώσει στοιχεία αλλά τίποτα ακράδαντο. Αυτό μέχρι τώρα…

Yamaha R9

Οι ελπίδες για ένα R9 στους δρόμους αναζωπυρώθηκαν πρόσφατα ύστερα από την ανακοίνωση πως η Yamaha θα εγκαταλείψει το τετρακύλινδρο R6 για το πρωτάθλημα World Supersport. Το 2025 η Yamaha θέλει να μεταβεί σε μια νέα μοτοσυκλέτα βασισμένη στο MT-09 για το 2025.

Ο Kervin Bos, διευθυντής της ομάδας Yamaha Ten Kate Racing, που κέρδισε τα πρωταθλήματα WSS το 2021 και 2022 επιβεβαίωσε τη δήλωση αλλά σημείωσε πως δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για τη μοτοσυκλέτα. Ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή αφορά καθαρά την αγωνιστική μοτοσυκλέτα, χωρίς κάποια στοιχεία για την πολιτική έκδοση. Υπάρχουν κάποιες φήμες από την Ιαπωνία για σχεδόν ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα παραγωγής, αλλά ας μην το παρακάνουμε με τις εικασίες.

Γιατί το Yamaha R9;

Το Yamaha R6 ήταν μία από τις δημοφιλέστερες μοτοσυκλέτες της Yamaha και ένα από τα πιο γνωστά τετρακύλινδρα μοντέλα 600 κυβικών. Στις αρχές του 2022, η Yamaha απέσυρε το R6 από την Ευρώπη λόγω κανονισμών ρύπων και το αντικατέστησε με το R6 Race. Το τελευταίο είναι μια καθαρά αγωνιστική έκδοση και πωλείται για αυτό το λόγο (οπότε για πινακίδες ούτε λόγος). Μια ο ασύμβατος χαρακτήρας του R6 στο δρόμο, σε συνδυασμό με το κόστος ανάπτυξης για τους νέους κανονισμούς, μια και οι χαμηλότερες πωλήσεις, και το R6 έφυγε από την Ευρώπη αφήνοντας ένα κενό. Ένα τρικύλινδρο R9 πιθανότατα να κάλυπτε αυτό το κενό με τον εξαιρετικό τρικύλινδρο του MT-09, πιο φιλική και ωφέλιμη ιπποδύναμη, και κινητήρα που είναι ήδη Euro 5.

Το αγωνιστικό R9

Αν και δεν υπάρχουν δεδομένα για την πολιτική έκδοση, ελπίζουμε ότι υπάρχει κάποιου είδους ανάπτυξη στο παρασκήνιο. Όσον αφορά την αγωνιστική έκδοση, ο Kerbin Bos δήλωσε πως το R9 έχει ήδη εμφανιστεί σε δοκιμή στο Misano της Ιταλίας, βασισμένο πλέον στο MT-09. Κάτι τέτοιο είναι τεράστια μετάβαση από το ήθος R6, που έπρεπε να «στροφάρει» για να βγάλει απόδοση. Κάτι πιο κοντά στο MT-09 θα είναι μακράν πιο πρόθυμο από χαμηλότερες στροφές, και πιο φιλικό στους δρόμους.

Το R9 στη θέση του καταλόγου της Yamaha

Ίσως λιγότερο σημαντικό σαν δεδομένο αλλά όχι αμελητέο, ο κατάλογος της Yamaha τείνει να έχει έναν ειρμό. Κάθε γυμνή έκδοση έχει και μια έκδοση με fairing. Το MT-125 έχει το R125, το MT-03 έχει το R3, το ΜΤ-07 έχει το R7 και το MT-10 έχει το R1, αλλά το MT-09 είναι ολομόναχο. Αν μη τι άλλο, ας μας δώσει κάτι η Yamaha για μας τους ψυχαναγκαστικούς…

Όλες οι ειδήσεις

The World Offroad: Περού – Βολιβία – Συνεχίζουμε στις Άνδεις

Φόρμουλα 1: Η Ferrari ετοιμάζει «βόμβα» για το 2025 με τον Λιούις Χάμιλτον

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Τι αλλάζει στις πληρωμές – Πότε εκπνέει η προθεσμία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο