ΠΕΡΙΕΡΓΑ

Αυτό είναι το πιο στενό αυτοκίνητο στον κόσμο

afto-einai-to-pio-steno-aftokinito-ston-kosmo-764907

Η «εφαρμοστή γραμμή» αυτού του Fiat Panda έχει πλάτος που χωρά μετά βίας έναν «λεπτό» ενήλικα

Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα ολοένα και «φουσκώνουν», ένας Ιταλός μηχανικός αποφάσισε να κινηθεί στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Το δημιούργημά του είναι τόσο στενό, με καρτουνίστικη, 2D μορφή, που δύσκολα το πιστεύεις αν δεν το δεις με τα μάτια σου. Κι όμως, πρόκειται για ένα Fiat Panda!

Ή μάλλον, για ένα Panda One. Έτσι ονόμασε ο Andrea Marazzi τη δική του επανερμηνεία του κλασικού ιταλικού μοντέλου, που με πολλή φαντασία και ακόμη περισσότερη υπομονή κατάφερε να μεταμορφώσει στο πιο στενό αυτοκίνητο που έχουμε δει ποτέ: πλάτος μόλις 50 εκατοστά – δηλαδή σχεδόν όσο ένας άνθρωπος με ανοιχτά χέρια. Και αυτό αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, αφού στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι ακόμα πιο… στριμωγμένα.

O Marazzi εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση που περιγράφεται ως συνεργείο – μάντρα και βρίσκεται στα περίχωρα του Μιλάνο. Αυτό σημαίνει ότι έχει στη διάθεση του πολλά αυτοκίνητα με εκτεταμένες, πέραν επισκευή μηχανικές ζημιές, που οδεύουν προς ανακύκλωση, για να «παίξει».

Η πρόθεση δεν ήταν να δημιουργήσει κάτι «χρήσιμο» με την κλασική έννοια. Το Panda One κινείται με ηλεκτρικό μοτέρ 24 V, η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 15 χλμ/ώρα και η μετάδοση της κίνησης γίνεται στον έναν από τους πίσω τροχούς. Οι πίσω τροχοί αναλαμβάνουν κατά αποκλειστικότητα και το φρενάρισμα.  Έχει χώρο μόνο για έναν οδηγό και ένα δεύτερο επιβάτη, εφόσον αυτός καταφέρει να τρυπώσει στο πίσω κάθισμα, αφού πίσω πόρτες δεν υπάρχουν. Βασική προϋπόθεση να είναι λεπτός και ευκίνητος, προφανώς…

Το μικροσκοπικό Panda έγινε γρήγορα viral στα social media, τραβώντας τα βλέμματα. Παρουσιάστηκε επίσημα στο φεστιβάλ «Panda a Pandino», μια ετήσια συνάντηση φίλων του Fiat Panda, και αμέσως ξεχώρισε ανάμεσα σε εκατοντάδες αυτοκίνητα.

Το Panda One δεν προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα της αστικής κινητικότητας. Δεν διεκδικεί επιδόσεις, ούτε υπόσχεται μαζική παραγωγή. Είναι περισσότερο μια ειρωνική ματιά στην υπερβολή των SUV και των υπερμεγεθών οχημάτων που κατακλύζουν τους δρόμους – και τα πεζοδρόμια.

Ο Marazzi δεν έκρυψε την πρόθεσή του να «παίξει» με την ιδέα της συρρίκνωσης, αν και αυτό αφορά μόνο το πλάτος, καθώς ύψος και μήκος έχουν μείνει τα ίδια με ένα… «κανονικό» Panda.  «Αν όλοι οι οδηγοί είχαν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, θα είχαμε τετραπλάσιο χώρο στάθμευσης και κανένα μποτιλιάρισμα», αστειεύεται.

Αν και ακόμη δεν έχει υποβληθεί επίσημα για κάποιο ρεκόρ, το Panda One έχει όλα τα φόντα για να κερδίσει μια θέση στο βιβλίο των παγκόσμιων ρεκόρ ως το στενότερο πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο στον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

Nissan Qashqai: Η κορυφαία έκδοση που καίει 4,5 λίτρα και δεν πληρώνει Τέλη

Δες το Ράλλυ Ακρόπολις με έξοδα από 18€ – Πού να πας χωρίς να ξοδευτείς

Τέλος οι κλήσεις όπως τις ξέραμε: Πώς θα βεβαιώνονται και θα πληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο