Q-ELECTRIC

Αυτό είναι το ηλεκτρικό Renault 5 EV με τη ρέτρο-ποπ εμφάνιση

afto-einai-to-ilektriko-renault-5-ev-me-ti-retro-pop-emfanisi-684708

Μετά από 28 χρόνια το θρυλικό R5 επιστρέφει, αυτή τη φορά έχοντας ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και δύο διαφορετικής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρίες. Χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη σχεδίαση και εμφάνιση, ενώ η τιμή του αναμένεται κοντά  στις 25.000 ευρώ. Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2024

του Andrea Stassano • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete

Είναι πλέον γεγονός. Το πρότζεκτ «Renault 5 Electric», το οποίο επιθυμούσε σφόδρα ο Διευθύνων Σύμβουλος Luca de Meo, βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη. Στην πραγματικότητα, οι υποχρεωτικές δοκιμές προχωρούν, σε αυτό που υπόσχεται να είναι μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες για το 2024. Από άποψη σχεδιασμού, κυριαρχούν οι ρετρό γραμμές και, ελπίζουμε, ακόμα και η τιμή του να είναι σχετικά προσιτή, κάτι που αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία του συγκεκριμένου πρότζεκτ. Τα πρώτα μοντέλα δοκιμών κυκλοφορούσαν με καμουφλαρισμένη εμφάνιση από το Clio, αλλά βασίζονταν στην αρχιτεκτονική CMF-B EV, με την ανάλογη ανάρτηση, κινητήρα και μπαταρία. Τώρα, προχωρήσαμε στα πρωτότυπα που ναι μεν παραμένουν καμουφλαρισμένα, αλλά διαθέτουν το οριστικό αμάξωμα. Φυσικά, η μεταμφίεση παραμένει σημαντική, αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να δημιουργήσουμε τις δικές μας σχεδιαστικές εικασίες. Οι οποίες δείχνουν ένα αυτοκίνητο με συμπαγείς διαστάσεις, τεθλασμένες γραμμές και χαμηλό κέντρο βάρους. Οι σχεδιαστικές φόρμες δε θα αποκλίνουν πολύ από τις αντίστοιχες που διέθετε το 5 Prototype, που είχε κάνει την εμφάνισή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου Μονάχου το 2021.

ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ

Από τότε, το πρότζεκτ «R5» έχει διανύσει μία μεγάλη απόσταση και θα συνεχίσει να διανύει αυτή τη διαδρομή κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Το πράττει χάρη στα περισσότερα από εξήντα πρωτότυπα που θα κατασκευαστούν στο εξειδικευμένο εργοστάσιο Technocentre που βρίσκεται στα περίχωρα του Παρισιού. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι τα ολοένα και περισσότερο διαγραφόμενα περιγράμματα ενός καινοτόμου μοντέλου που εστιάζει τόσο στην εικόνα όσο, όπως θα δούμε, και στην οδηγική απόλαυση. Και το οποίο θα είναι σε θέση να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλα τα υπόλοιπα EV μοντέλα. Προφανώς, εκμεταλλευόμενο τους αναμφισβήτητους συναισθηματικούς δεσμούς που υπάρχουν με τον πολυαγαπημένο πρόγονό του των δεκαετιών ‘70 και ‘80 (που φτάνει μέχρι το 1996, αν συμπεριλάβουμε και την παραλλαγή Supercinque). Το ηλεκτρικό Renault 5, εξάλλου, όπως είχε ήδη κάνει ο πρόγονός του σε διάφορες εκδόσεις, θα διαθέτει και μία σκληροπυρηνική εκδοχή. Δεν θα είναι άλλο από το Α290, υπό τις οδηγίες της Alpine, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο ως πρωτότυπο. Επιστρέφοντας στο βασικό R5 όμως, ας δούμε ποιος μπορεί να είναι ο χρόνος άφιξής του. Η επίσημη αποκάλυψή του αναμένεται να πραγματοποιηθεί την Άνοιξη του επόμενου έτους, ενώ η έναρξη των παραγγελιών θα γίνει το φθινόπωρο. Μέχρι σήμερα, δεν είναι γνωστή η σύνθεση της γκάμας. Γνωρίζουμε ότι το πρωτότυπο που είχε την εμφάνιση του Clio, απέδιδε κοντά στους 136 ίππους, αλλά τίποτα περισσότερο σε ό,τι αφορούσε την μπαταρία.

Γαλλικές πηγές θέτουν στο τραπέζι την υπόθεση δύο μπαταριών σε επιπέδη διάταξη, με την βασική να έχει χωρητικότητα περίπου 42 kWh και την αμέσως μεγαλύτερη 52 kWh. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η τελευταία θα είναι αυτή που θα τροφοδοτεί αρχικά το νέο R5. Ένας δρόμος που ήδη ακολουθούν άλλοι κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν φυλάξει την επιλογή της μικρότερης και σαφέστατα φθηνότερης σε κόστος μπαταρίας για αργότερα. Εάν συμβεί αυτό, τότε σημαίνει ότι η Renault έχει επιλέξει να επικεντρωθεί άμεσα στην μέγιστη προσφερόμενη αυτονομία και όχι στην τιμολογιακή πολιτική. Η τελευταία, σύμφωνα με τα στρατηγικά πλάνα, θα πρέπει να ξεκινά από τις 25.000 ευρώ (να αναφέρουμε ότι η βασική έκδοση του Zoe E-Tech Electric ξεκινά από τις 33.500 ευρώ). Έτσι, η έκδοση με την μπαταρία των 42 kWh (εάν υποθέσουμε ότι αυτή είναι η ακριβής χωρητικότητα) θα είναι η πιο εμπορική. Θα τοποθετηθεί απέναντι στον πιθανό ανταγωνισμό, ο οποίος, όμως, ακόμη και σήμερα ουσιαστικά δεν υπάρχει, εν αναμονή πάντα των μικρών και οικονομικών μοντέλων του Ομίλου Volkswagen. Διευρύνοντας για λίγο τον ορίζοντα, το νέο R5 θα έχει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, καθώς και το R4, ένα crossover που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Με τη διαφορά, ωστόσο, ότι η παρουσίαση και το λανσάρισμα του δεύτερου μοντέλου θα γίνει μέσα στο 2025. Σε εκείνο το σημείο, η τρέχουσα γκάμα των ηλεκτρικών Renault, η οποία περιλαμβάνει ήδη το Mégane E-Tech Electric, θα αρχίσει να αποκτά τη δική της φυσιογνωμία και ποικιλία. Προς το παρόν, όμως, όλα περιστρέφονται γύρω από το R5, γιατί από εκεί θα ξεκινήσει η νέα πορεία του Γάλλου κατασκευαστή. Και όπως συμβαίνει και στο σκάκι, η πιο σημαντική κίνηση είναι το άνοιγμα. Το ρετρό σχεδίασης ηλεκτρικό «5άρι» δεν μπορεί να κάνει λάθος και ένας από τους άσους στο μανίκι του θα είναι η γραμμή του. Θα ξεχωρίζει χάρη στην καθαρή, ελαφρώς κεκλιμένη οροφή και το καπό, τα γωνιώδη σχήματα και τα κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα που μας μεταφέρουν νοερά στο αρχέτυπο μοντέλο. Ένα κόμπακτ αυτοκίνητο μήκους περίπου 4,05 μέτρων και ύψους 1,48 μέτρων, ικανό, μεταξύ άλλων, να κρύβει καλά τις πέντε πόρτες. Μεταξύ άλλων και χάρη στη γνωστή (αλλά πάντα επίκαιρη) λύση των πίσω χειρολαβών που είναι ενσωματωμένες στις κολόνες. Σίγουρα, σε σύγκριση με το πρωτότυπο, κάποια εξομάλυνση θα είναι αναπόφευκτη για να μειωθεί το κόστος βιομηχανοποίησης του αυτοκινήτου, το οποίο θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Ντουέ στη Β. Γαλλία. Αναφερόμαστε σε διάφορες λεπτομέρειες, όπως οι εξωτερικοί καθρέφτες, οι οποίοι θα μπορούσαν να γίνουν λίγο μεγαλύτεροι από αυτούς του πρωτοτύπου. Αντίστοιχα, στο εμπρός μέρος οι αρχικές έξι οπές θα πρέπει να μειωθούν σε τρεις, στις οποίες θα προστεθεί ένας συμβατικής σχεδίασης αεραγωγός. Στο δια ταύτα, αυτές θα ήταν αλλαγές σε λεπτομέρειες, οι οποίες, εκτός απροόπτου, δεν θα έχουν τη δύναμη να αλλοιώσουν το «wow effect» από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά στο τι θα υπάρχει κάτω από το αμάξωμα, από την άλλη πλευρά, η Renault αναφέρει πολύ περισσότερα στοιχεία, που σχετίζονται με τα μηχανικά μέρη.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Όπως αναφέρθηκε, το νέο R5 κατασκευάζεται στη βάση της νεοσύστατης πλατφόρμας CMF-B EV της συμμαχίας Renault-Nissan. Μια ευέλικτη αρχιτεκτονική, σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, τα μετατρόχια και το μεταξόνιο. Ένα από τα δυνατά της σημεία εστιάζεται στο γεγονός ότι μοιράζεται το 70% των εξαρτημάτων της με την CMF-B, που χρησιμοποιείται σε άλλα μοντέλα του Ομίλου, όπως για παράδειγμα, στα Renault Clio και Captur. Όλα αυτά καθιστούν δυνατή τη συγκράτηση του κόστους παραγωγής, με επιθυμητό θετικό αντίκτυπο στις τελικές τιμές για τον πελάτη. Παρόλα αυτά, ο Γάλλος κατασκευαστής επέλεξε να υιοθετήσει πίσω έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων για την καλύτερη προσαρμογή των ηλεκτρικών εξαρτημάτων. Αυτό συνεπάγεται σταθερή και ακριβείας δυναμική, πράγμα απολύτως ευπρόσδεκτο. Ο χώρος που σε άλλα μοντέλα βρίσκεται ο κινητήρας είναι προφανώς μικρότερος, όχι μόνο επειδή λείπει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά και γιατί το νέο σύστημα κίνησης είναι πολύ συμπαγές. Ο μετατροπέας DC/DC, ο φορτιστής της μπαταρίας και ο έλεγχος διανομής της ισχύος είναι στην πραγματικότητα ενσωματωμένοι σε ένα και μόνο «κουτί». Από αυτό προκύπτει το πλεονέκτημα ότι όλο μαζί είναι κατά περίπου 20 κιλά ελαφρύτερο από το σύστημα κίνησης του Zoe. Αυτό δεν είναι και λίγο. Το σύστημα κίνησης του R5 περιλαμβάνει επίσης ένα εξελιγμένο πακέτο μπαταριών. Ο αριθμός των μονάδων έχει μειωθεί, από τις 12 που υπάρχουν στο Zoe, σε μόλις 4, ενώ μεταξύ άλλων είναι και κατά 15 κιλά ελαφρύτερο. Η μπαταρία του νέου ηλεκτρικού «5», είναι εξοπλισμένη με ένα μόνο στρώμα μονάδων και έχει την ικανότητα να συγκεντρώνει περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο όγκο. Αναμένεται έτσι, να ενσωματωθεί καλύτερα στην πλατφόρμα, προσφέροντας επίσης πλεονεκτήματα που αφορούν τη δομική ακαμψία, την ηχομόνωση και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ούτε από τον ηλεκτροκινητήρα λείπουν οι πρωτοποριακές ιδέες. Θα διαθέτει το σύστημα της σύγχρονης μονάδας με τυλιγμένο ρότορα, κάτι που υιοθετεί και το Mégane E-Tech Electric, αντί του συστήματος με μόνιμους μαγνήτες. Μια σαφέστατα λιγότερο δαπανηρή, αλλά και αποδοτικότερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον επιλογή, λόγω της απουσίας σπάνιων γαιών. Σε ό,τι αφορά στην ισχύ, είναι πιθανό να υπάρχουν δύο ιπποδυνάμεις, 135 και 150 ίππων. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρουμε ορισμένες εντυπώσεις που καταγράφηκαν στο πρωτότυπο μοντέλο που οδηγήσαμε πριν από λίγο καιρό στο Tεχνικό Kέντρο του Ομπεβουά στη Νορμανδία. Παρόλο που δεν ήταν η τελική έκδοση, τα μηχανολογικά χαρακτηριστικά του σχολιάστηκαν θετικά. Το αυτοκίνητο, μάλιστα, παρά το μάλλον κοντό μεταξόνιο (περίπου 2,55 μέτρα), ήταν ακριβές και ευέλικτο, κυρίως στις καμπές και καλά ισορροπημένο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Ταυτόχρονα ήταν ασφαλές, απολαυστικό και ευχάριστο για τους πιο έμπειρους οδηγούς. Εν ολίγοις, το R5 ανεβάζει τις προσδοκίες σε ό,τι αφορά στα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο