Q-ELECTRIC

Αλλαγή σχεδίου: H Porsche Cayenne παραμένει θερμική

allagi-schediou-h-porsche-cayenne-paramenei-thermiki-697580

Μόνο ως ηλεκτρική θα προσφέρεται η νέα Porsche Cayenne, ωστόσο, το τρέχον μοντέλο θα κυκλοφορεί ως θερμικό & υβριδικό, τουλάχιστον μέχρι το 2030.

του Fabio Sciarra, απόδοση: Autotypos Team

Η απόφαση απαιτεί τόλμη. Ειδικά όταν παρόμοιες επιλογές στο πρόσφατο παρελθόν συνάντησαν χλιαρή υποδοχή από την αγορά και προκάλεσαν την έντονη κριτική των αναλυτών. Παρ’ όλα αυτά, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να κινείται, αν και με αναταράξεις, προς την κατεύθυνση της πλήρους ηλεκτροκίνησης και η Porsche δεν αποτελεί εξαίρεση. Μετά τις Taycan και Macan, ήρθε η σειρά της Cayenne να εισέλθει στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2025. Ωστόσο, η Porsche δεν κάνει το άλμα στο άγνωστο χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Η υπάρχουσα γενιά της Cayenne, η οποία υπέστη εκτεταμένη ανανέωση το 2023, θα συνεχίσει να διατίθεται με θερμικά και υβριδικά συστήματα κίνησης τουλάχιστον μέχρι, ίσως και μετά, το 2030.

Με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, η Cayenne άλλαξε την πορεία της ιστορίας της Porsche. Ακολουθούμενη από δύο κληρονόμους, στο τέλος του έτους θα γίνει ηλεκτρική.

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ PPE

Όλο και περισσότερες πληροφορίες γίνονται γνωστές για τη νέα γενιά της Porsche Cayenne. Η επίσημη παρουσίασή της αναμένεται στα τέλη του 2025, ενώ η έκδοση Coupé προβλέπεται να κάνει την εμφάνισή της μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως και η νέα Macan, η επερχόμενη Cayenne θα βασιστεί στην προηγμένη αρχιτεκτονική PPE (Premium Platform Electric), σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Παρότι αξιοποιεί την ίδια τεχνολογική βάση, δεν πρόκειται για πιστό αντίγραφο: η πλατφόρμα των 800 Volt παραμένει σε εξέλιξη, αφήνοντας περιθώρια για περαιτέρω τεχνολογική αναβάθμιση. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Porsche το προηγούμενο έτος, η εταιρεία επενδύει στην εξέλιξη της PPE προκειμένου να ενσωματώσει τις τελευταίες καινοτομίες σε συστήματα υψηλής τάσης, κινητήρια σύνολα και ανάρτηση. Ο επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της Porsche, Michael Steiner, τόνισε ότι η ευελιξία της πλατφόρμας επιτρέπει την ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής. Κάτι που, με τη σειρά του, αναμένεται να οδηγήσει σε αναβαθμισμένη δυναμική οδική συμπεριφορά και καλύτερες επιδόσεις.

Porsche Cayenne

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Το τεχνικό προφίλ της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Cayenne αρχίζει ήδη να διαμορφώνεται, με τις πρώτες πληροφορίες να σκιαγραφούν μια ευρεία γκάμα εκδόσεων. Στη βάση της σειράς αναμένεται μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με ισχύ πιθανότατα άνω των 340 ίππων. Είναι μια τιμή υψηλότερη τόσο από τη Macan EV (340 ίπποι) όσο και από την υφιστάμενη Cayenne V6 (353 ίπποι). Ο κορμός της γκάμας θα αποτελείται από τις τετρακίνητες εκδόσεις «4» και «4S», εξοπλισμένες με δύο ηλεκτροκινητήρες (dual motor). Στην περίπτωση της Macan, αποδίδουν 387 και 449 ίππους αντίστοιχα. Στην Cayenne, λόγω μεγαλύτερου μεγέθους και πιο premium προσανατολισμού, τα νούμερα αναμένεται να είναι ακόμα υψηλότερα. Στην κορυφή θα τοποθετηθεί η έκδοση Turbo, η οποία ακόμη και στο πιο συντηρητικό σενάριο θα ξεπερνά τους 600 ίππους, με τις επιδόσεις να πλησιάζουν τα 3,0 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τις μπαταρίες, εξετάζονται δύο σενάρια. Το πιθανότερο είναι να υιοθετηθεί η ίδια μπαταρία 100 kWh (με 12 μονάδες) που ήδη χρησιμοποιείται στη Macan. Ωστόσο, λόγω του μεγαλύτερου μήκους της Cayenne (που μπορεί να φτάσει σχεδόν τα 5,0 μέτρα έναντι των 4,78 της Macan), υπάρχει τεχνικά η δυνατότητα προσθήκης δύο επιπλέον μονάδων, φτάνοντας έτσι έως τις 120 kWh. Αυτό θα επέτρεπε αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων ακόμη και για τις πιο βαριές και ενεργοβόρες εκδόσεις.

Porsche Cayenne

Η γκάμα προβλέπεται να είναι πλούσια και πολύπλευρη, λαμβάνοντας υπόψη και την έλευση της έκδοσης Coupé. Παρομοίως αναμένεται και η συνέχιση της διάθεσης της υφιστάμενης θερμικής Cayenne, με V6 και V8 κινητήρες, βελτιωμένους στο πεδίο της αποδοτικότητας, για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Τέλος, η Porsche ετοιμάζει ήδη το επόμενο μεγάλο βήμα: ένα SUV ακόμα μεγαλύτερο από την Cayenne, με κωδική ονομασία K1, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του όχι πριν από το 2027.

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Νέες επιδοτήσεις 559 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ και ΙΙΙ»

Δημήτρης Γιαννακόπουλος: Τι κρύβεται πίσω από τον αριθμό «7000» του DPG

Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπει για υπότροπους – Πότε αφαιρείται η άδεια έως 8 έτη

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο