Q-ELECTRIC

Μπορεί τα EV να μη βγάζουν καυσαέρια, αλλά είναι φιλικά προς το περιβάλλον;

borei-ta-ev-na-mi-vgazoun-kafsaeria-alla-einai-filika-pros-to-perivallon-678344

Η δημοφιλέστερη άποψη σήμερα είναι πως τα EV είναι «καλά» και τα θερμικά αυτοκίνητα «κακά», ωστόσο, κατά πόσο στέκει αυτό;

Τη συγκεκριμένη πεποίθηση φαίνεται πως μοιράζονται τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όσο και οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο. Παράλληλα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποδέχονται πως η κλιματική αλλαγή είναι ένα πραγματικό φαινόμενο και ένας από τους τρόπους με τον οποίο μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε είναι η μείωση των ρύπων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παράγουν ρύπους από την εξάτμιση όπως τα θερμικά οπότε είναι η απάντηση στο πρόβλημα… ή μήπως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση;

Η μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτρική ενέργεια φαντάζει λογική, με την προϋπόθεση πως η ενέργεια αυτή παράγεται καθαρά –κάτι που δε συμβαίνει πάντα. Πέρσι στη Γερμανία ενεργοποιήθηκαν εκ νέου σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν με καύση άνθρακα για να αντισταθμιστεί η απώλεια φυσικού αερίου από τη Ρωσία. Αυτό δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός, αφού πολλές χώρες εξακολουθούν ακόμα να εξαρτώνται από τα ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ενέργειας.

Ένα άλλο είδος ρυπογόνου εκπομπής βρίσκεται στο επίκεντρο ενός πρόσφατου άρθρου, το οποίο μας υπενθυμίζει πως, ενώ τα EV δεν παράγουν εκπομπές από την εξάτμιση, εξακολουθούν να παράγουν άλλες τοξικές ουσίες σε μεγαλύτερο βαθμό από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για ένα άρθρο του David Zipper που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Atlantic.

Αυτό εστιάζει στις εκπομπές ρύπων από ελαστικά, οι οποίες μπορεί να είναι λιγότερο ορατές, ωστόσο, είναι εξαιρετικά τοξικές. Τα εν λόγω σωματίδια κυκλοφορούν στον αέρα που αναπνέουμε και εισέρχονται στους πνεύμονές μας προκαλώντας προβλήματα υγείας. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον το 2020 εστίασε στη χημική ουσία που ονομάζεται 6PPD, η οποία προστίθεται στα ελαστικά για τη μείωση της φθοράς, και της οποίας τα σωματίδια συνδέονται με αναπνευστικά προβλήματα, νεφρικές και νευρολογικές βλάβες, αλλά και γενετικές ανωμαλίες.

Αλλά εφόσον και τα EV αλλά και τα θερμικά αυτοκίνητα έχουν λάστιχα, που είναι το κακό; Το The Atlantic μας υπενθυμίζει πως τα EV τείνουν να είναι αρκετά πιο βαριά από τα θερμικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να προκαλούν μεγαλύτερη φθορά στα ελαστικά τους, απελευθερώνοντας παράλληλα και περισσότερα τοξικά σωματίδια στην ατμόσφαιρα.

Ωστόσο, η τεχνολογία των μπαταριών EV εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος πιθανότατα θα διαθέτουν ηλεκτρικές κυψέλες με μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και μικρότερο βάρος. Οι κατασκευαστές κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για τις μπαταρίες με τα υλικά και την τεχνολογία που έχουν στη διάθεσή τους, οπότε μήπως είναι καιρός να αρχίσουν να κάνουν το ίδιο και για τα ελαστικά;

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο