Q-ELECTRIC

Hyundai Ioniq 5 – Ειδική δοκιμή: Ένα πανίσχυρο powerbank με τροχούς!

hyundai-ioniq-5-eidiki-dokimi-ena-panischyro-powerbank-me-trochous-639766

Χάρη στην τεχνολογία Vehicle to Load, το Hyundai Ioniq 5 μπορεί να παρέχει ενέργεια σε οποιαδήποτε σχεδόν ηλεκτρική συσκευή. Ακόμη και να φορτίσει ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι ικανό. Ας δούμε πόσο κοστίζει όλο αυτό σε χρόνο και προπάντων στην ίδια την αυτονομία του αυτοκινήτου

Του Andrea Rapelli, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Paolo Carlini

Σεσουάρ, ηλεκτρική σκούπα, ηλεκτρική ψησταριά, υπολογιστής, σίδερο, φορητό ψυγείο, μπλέντερ, καφετιέρα, ρομπότ κουζίνας, μίξερ και τοστιέρα. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ηλεκτρικές συσκευές που μπορεί να φορτίσει το Hyundai Ioniq 5. Κάτι που καταφέρνει χάρη στην ενσωματωμένη τεχνολογία V2L, που επιτρέπει την εκμετάλλευση των 72,6 kWh της μπαταρίας του, για την παροχή ενέργειας.

Το σύστημα είναι ιδιαίτερα απλό στη χρήση. Από τη στιγμή που συνδέσετε στην υποδοχή φόρτισης τον ειδικό προσαρμογέα που βλέπετε στη φωτογραφία, έχετε στη διάθεσή σας μία πρίζα Schuko και μία 230 V στο πίσω κάθισμα, ώστε να φορτίζετε όποια συσκευή χρειάζεστε, με μέγιστη ισχύ 3,6 kW. Στη δεξιά πλευρά του προσαρμογέα υπάρχει μία δέσμη LED που προβάλλει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Επίσης, στο Ioniq 5 η λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης συνδυάζεται με ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή. Αυτό σημαίνει ότι σε μία ηλιόλουστη χώρα σαν την Ελλάδα, υπολογίζεται ότι από τις ακτίνες του ήλιου γίνεται ανάκτηση αυτονομίας πέντε χιλιομέτρων ανά ημέρα, ή 2.000 χιλιομέτρων σε ένα χρόνο.

ΚΙΝΗΤΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Στη διπλανή σελίδα μπορείτε να δείτε τα ηλεκτρικά οχήματα που δοκιμάσαμε να φορτίσουμε χρησιμοποιώντας τη συσσωρευμένη ενέργεια από την πλήρως φορτισμένη μπαταρία του Hyundai. Από ηλεκτρικό ποδήλατο και πατίνι, μέχρι ένα ηλεκτρικό σκούτερ. Δοκιμάσαμε μάλιστα να φορτίσουμε κι ένα ηλεκτρικό Fiat 500. Μη χαμογελάτε. Αυτό είναι κάτι που θα συμβαίνει συχνά στο προσεχές μέλλον, όταν για παράδειγμα κάποιος στην παρέα έχει κάνει λάθος υπολογισμό της αυτονομίας και χρειαστεί φόρτιση στο ταξίδι. Ή μπορεί να έχει χάσει το δρόμο και να έκανε αναγκαστικά περισσότερα χιλιόμετρα στη διαδρομή. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι τα αυτοκίνητα-δότες ενέργειας, όπως το Ioniq 5, θα είναι σωτήρια (κάποιες φορές) στον νέο τρόπο ζωής μας. Αρκεί να μην εκμεταλλεύονται κάποιοι τη γενναιοδωρία κάποιων άλλων, καθώς η ενέργεια πάντα κοστίζει.

Παρακάτω,  μπορείτε να δείτε τον χρόνο που χρειάστηκε για την πλήρη φόρτιση κάθε οχήματος, την ενέργεια που παρείχε το Ioniq 5 και τη μέση ισχύ φόρτισης σε κάθε περίπτωση.

ΜΕΧΡΙ 3,6 KW

Ο αντάπτορας που μπαίνει στην εξωτερική υποδοχή φόρτισης περιλαμβάνει πρίζα schuko με προστατευτικό καπάκι και από εκεί μπορείτε να φορτίσετε διάφορα οχήματα. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι 3,6 kW, ενώ μπορείτε να θέσετε ένα όριο διαθέσιμης ενέργειας, ανάμεσα στο 20 και το 80% της συνολικής χωρητικότητας της μπαταρίας. Η κάθε συσκευή ή όχημα διαθέτει δικό του φορτιστή που δέχεται μία συγκεκριμένη ποσότητα σε κιλοβατώρες. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι το πατίνι και το scooter φορτίστηκαν σε παραπλήσιο χρόνο, παρότι έχουν διαφορετικές σε μέγεθος μπαταρίες

Φορτίσαμε:

E-BIKE

Η μπαταρία του ποδηλάτου με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χωρητικότητα 0,5 kWh και φορτίζεται πλήρως σε 9 ώρες. Στο τέλος της διαδικασίας το αυτοκίνητο έχει καταναλώσει το 1,1 % της συσσωρευμένης ενέργειας, η οποία ισοδυναμεί με τέσσερα χιλιόμετρα αυτονομίας. Η μέση ισχύς φόρτισης είναι 0,10 kW.

Απώλεια αυτονομίας (χλμ.) 4

Παρεχόμενη ενέργεια (kWh) 0,81

 

ΠΑΤΙΝΙ

Ένα από τα πιο δημοφιλή πλέον μέσα μεταφοράς στις πόλεις, ειδικά για μικρές αποστάσεις στο κέντρο. Η μπαταρία των 0,33 kWh είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο και το Ioniq 5 κατάφερε να τη φορτίσει πλήρως σε 4 ώρες και 45′, καταναλώνοντας το 0,6% της ενέργειας της μπαταρίας του, ή αλλιώς, θυσιάζοντας αυτονομία μόλις δύο χιλιομέτρων. Η μέση ισχύς φόρτισης είναι 0,10 kW.

Απώλεια αυτονομίας (χλμ.) 2

Παρεχόμενη ενέργεια (kWh) 0,46

 

FIAT 500

Μπορεί το Ioniq 5 να φορτίσει στο 100% την μπαταρία 42 kWh ενός ηλεκτρικού Fiat 500; Κι όμως μπορεί, αρκεί βέβαια να διαθέτει την απαιτούμενη ενέργεια στη δική του μπαταρία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Hyundai κατανάλωσε το 53,4% της συνολικής ενέργειας και η όλη διαδικασία διήρκεσε 31 ώρες, καθώς η μέση ισχύς φόρτισης ήταν της τάξης των 1,30 kW.

Απώλεια αυτονομίας (χλμ.) 202

Παρεχόμενη ενέργεια (kWh) 40,6

 

E-SCOOTER

Για τη φόρτιση της μπαταρίας των 3 kWh του Wow 775m απαιτήθηκαν 4 ώρες και 37′. Στο τέλος της διαδικασίας το αυτοκίνητο θυσίασε 13 χιλιόμετρα αυτονομίας με μέση ισχύ φόρτισης 0,59 kW

Απώλεια αυτονομίας (χλμ.) 13

Παρεχόμενη ενέργεια (kWh) 2,57

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο