Ένα από τα «αγκάθια» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το μεγάλο βάρος, με τη Skoda να βρίσκει μια λύση που αλλάζει τα δεδομένα.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό ένα αυτοκίνητο να ζυγίζει όσο γίνεται λιγότερο; Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τόσο βαρύτερα από τα θερμικά και πως τα πρώτα επηρεάζονται από τα έξτρα «κιλάκια»; Ξεκινώντας από το προφανές, δεν χρειάζεται κάποιος να είναι ειδικός για να καταλάβει πως ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει 200 ή 300 έξτρα κιλά αποδίδει αρκετά χειρότερα από όλες τις απόψεις. Άλλωστε, αυτό πιθανότατα θα το έχετε καταλάβει και μόνοι σας, φορτώνοντας το αυτοκίνητο σας με αποσκευές πριν από κάποιο ταξίδι ή απλά βάζοντας μέσα όλη την παρέα για μια βόλτα.
Ωστόσο, το έξτρα βάρος καταπονεί τόσο τον κινητήρα, τα ελαστικά και τα φρένα όσο και και τις αναρτήσεις του αυτοκινήτου, ενώ επηρεάζει και το λεγόμενο κέντρο βάρους , κάνοντάς το να συμπεριφέρεται λιγότερο σαν αυτοκίνητο και περισσότερο σαν… βαπόρι στις στροφές. Τι θα λέγατε λοιπόν αν η επόμενη γενιά ηλεκτρικών ήταν έως και 300 κιλά ελαφρύτερη;
Η λύση της Skoda για το βάρος των ηλεκτρικών
Αυτή την ιδέα μας έβαλε η Skoda, μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, με το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq RS Race concept. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο παρουσιάστηκε πέρσι και βασίζεται στο ανανεωμένο Enyaq, ωστόσο, τα δυο αυτοκίνητα φαίνεται να έχουν σημαντικές διαφορές και δεν αναφερόμαστε μόνο στην εμφάνιση. Ίσως η σημαντικότερη όλων βρίσκεται πίσω από τις νέες «βιώσιμες ιδέες» που οι τεχνικοί της Skoda εφάρμοσαν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του βάρους.
Το νέο Skoda Enyaq RS Race concept λοιπόν, είναι εξοπλισμένο με μια σειρά βιοσύνθετων εξαρτημάτων, τα οποία είναι κατασκευασμένα από ίνες λιναριού. Αυτά διαθέτουν τον ίδιο «άπαικτο» συνδυασμό ακαμψίας και μικρού βάρους με υλικά όπως το ανθρακόνημα, με την τσέχικη μάρκα μάλιστα να δηλώνει ότι, αν και η χρήση τους στο Skoda Enyaq RS Race είναι πιλοτική, προορίζονται για χρήση και σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής.
Πόσο βάρος «έκοψε» η Skoda;
Οι τεχνικοί της Skoda λοιπόν, έβαλαν το Enyaq σε αυστηρή βιοσύνθετη δίαιτα, αντικαθιστώντας εξαρτήματα όπως, οι προφυλακτήρες, η οροφή, τα πλαϊνά μαρσπιέ και η αεροτομή με νέα, σημαντικά ελαφρύτερα, ενώ δε δίστασαν να κάνουν το ίδιο και στο εσωτερικό. Σαν αποτέλεσμα, το τελευταίο όπως είναι λογικό, έχει υιοθετήσει τη “σπαρτιάτικη” λογική των αγωνιστικών, έχοντας κρατήσει μόνο τα απολύτως απαραίτητα.
Τι έδειξε τελικά η ζυγαριά; 316 ολόκληρα κιλά λιγότερο ζυγίζει το συγκεκριμένο πρωτότυπο από το Enyaq Coupe RS! Κι αν αυτά σας ακούγονται λίγα, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις μέρες μας ζυγίζουν από 1.500 μέχρι και πάνω από 2 τόνους, σας πληροφορούμε πως στον κόσμο του αυτοκινήτου 300 κιλά μπορούν να μεταμορφώσουν ένα όχημα από όλες τις απόψεις και κυρίως να το κάνουν εξαιρετικά πιο οικονομικό!
Πηγή: Carscoops
Όλες οι ειδήσεις
Η «αθώα» παράβαση που έχει πρόστιμο 400 ευρώ – Όλοι το έχουμε κάνει
Τέλος τα ελαστικά με αέρα – Τι είναι τα «διαστημικά» ελαστικά;
Πρόστιμα έως 1.000 ευρώ σε ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ αυτοκίνητα – Πότε ξεκινούν οι έλεγχοι