EDITOR'S PICK

Μικροκινητικότητα: Μικρά τετράτροχα πρίζας

mikrokinitikotita-mikra-tetratrocha-prizas-644587

Τα οχήματα που φιλοξενούμε σε αυτό το αφιέρωμα είναι τετράτροχα, ηλεκτρικά και με μικρή αυτονομία. Ως εκ τούτου προορίζονται μόνο για αστική χρήση ικανοποιώντας τις ανάγκες της μικροκινητικότητας

Από μόνα τους αποτελούν μια υποκατηγορία των οχημάτων ηλεκτρικής ενέργειας και βασίζονται στην αρχιτεκτονική αντίληψη που έθεσε πριν από περίπου 23 χρόνια το smart fortwo. Πρόκειται για αυτοκίνητα με αμαξώματα μήκους κάτω από τα 3 μ. που έχουν διθέσια καμπίνα, μικρό ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες καλύπτοντας τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης σε αστικές περιοχές. H αυτονομία ανά φόρτιση είναι περιορισμένη όμως το ίδιο είναι και ο χρόνος φόρτισης από οικιακή παροχή. Φορτίζοντας ένα τέτοιο όχημα σε καθημερινή βάση το βράδυ στο σπίτι μπορείς να κινηθείς απρόσκοπτα την επόμενη μέρα για περίπου 100 χλμ. παρκάροντας παράλληλα σε σημεία που άλλα αυτοκίνητα αδυνατούν. Είναι οχήματα ιδιαίτερα ευκίνητα και ευέλικτα, με εξοπλισμό που εξυπηρετεί τα… βασικά και χαμηλό κόστος χρήσης.

Citroen Ami

Καθ’ υπερβολή θα λέγαμε πως το ηλεκτρικό Ami τραβάει τα βλέμματα περισσότερο και από Ferrari! Σίγουρα στο σχεδιαστικό κομμάτι οι γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με το Ami να θυμίζει όχημα που έχει ξεφύγει από κάποιο κινηματογραφικό πλατό ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Το Ami φτιάχτηκε για να είναι οικονομικό στην κτήση και στη χρήση χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα, παρότι αποτελείται από low cost υλικά. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμο πλαστικό (ABS) ενώ η μικρή οροφή είναι κατασκευασμένη από γυαλί. Το κινητήριο σύνολο – δηλαδή η μπαταρία και το μοτέρ– βρίσκονται μπροστά. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ μόλις 8 ίππων. Το ηλεκτρικό κύκλωμα είναι συνεχούς ρεύματος με τάση 48 V. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα που κάνει την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο σχεδόν απαγορευτική (για λόγους ασφάλειας). Το Ami προσφέρει αυτονομία 75 χιλιομέτρων από μια πλήρη φόρτιση της μικρής μπαταρίας 5,5 kWh που διαθέτει. Έχει ενσωματωμένο καλώδιο με πρίζα σούκο. Αν φορτίζετε στο σπίτι, υπολογίστε κόστος περίπου, 2 ευρώ για 100 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η τιμή κτήσης προσδιορίζεται λίγο πιο κάτω από 10.000 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).

Smart EQ fortwo

Μετά από δύο δεκαετίες και έντονο εμπορικό αποτύπωμα στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά το λιλιπούτειο smart fortwo πέρασε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας. Από το 2020 όλα τα μοντέλα της εταιρείας είναι ηλεκτρικά και σχεδιασμένα να κινούνται αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον. Η πρόταση του ηλεκτρικού fortwo περιλαμβάνει ένα ηλεκτροκινητήρα πίσω με ισχύ 82 ίππων και ροπή 160 Nm και από μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο με χωρητικότητα 17,6 kWh. Με αυτή την μπαταρία και κινούμενος με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ/ώρα, η αυτονομία με το ζόρι ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Σε αστική χρήση η αυτονομία φθάνει μέχρι τα 130 χλμ. Το μοντέλο δεν μπορεί να φορτιστεί σε πηγή συνεχούς ρεύματος 50 kW οπότε απαιτείται η απόκτηση φορτιστή 22 kW. Για οικιακή φόρτιση, η εταιρεία διαθέτει wallbox από 3,7 έως 22 kW, με τιμές που ξεκινούν κοντά στα 1.000 ευρώ. Η τιμή κτήσης προσδιορίζεται στα 25.000 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).

Ecocar City

Ζυγίζει μόλις 670 κιλά με τις μπαταρίες, έχει μάσκα που παραπέμπει σε Jeep και φυσικά είναι διθέσιο. Το Ecocar δοξάζει την μικροκινητικότητα, καθώς διαθέτει δύο τύπους ηλεκτροκινητήρων (με ισχύ 3,5 ή 7,5 kW) και μπαταρίες λιθίου από 7,5 έως 21 kWh ανάλογα την έκδοση που θα το επιλέξετε. Η φόρτιση γίνεται από οικιακή πρίζα σούκο. Με τις μικρές μπαταρίες, η αυτονομία προσδιορίζεται στα 100 χλμ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φθάνει μέχρι τα 80 χλμ./ώρα (υπάρχουν και εκδόσεις με τελική ταχύτητα 110 χλμ./ώρα). Προσφέρονται πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης καθώς κι ένα χρωματολόγιο δέκα φανταχτερών αποχρώσεων για το πλαστικό του αμάξωμα. Οι τιμές ξεκινούν από τα 7.638 ευρώ και φθάνουν έως τα 15.288 ευρώ (χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης).

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο